fox aquos of de fox warrior xt


Plaats reactie
erik de brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 20-09-2005 20:33
Locatie: Den Haag(ypenburg)

08-10-2005 20:00

Beste karpervissers,

Ik ben een beetje nieuw in dit wereldje en wil begin volgend jaar nieuwe spullen kopen. Op dit moment heb ik niet veel en wil ik alles vervangen.

Om te beginnen wil ik 3 nieuwe hengels hebben. Ik ben tot nu toe erg gecharmeerd van fox. Ik ken zo langzamerhand het hele nieuwe boekje van Fox 2005 uit mijn hoofd :o

Ik lees dan ook dat de Warrior Xt 2.75 lb best een leuke hengel is om te beginnen. Ik heb deze dan ook gezien voor 89 euro. Maar als ik verder kijk zie ik de aquos en the matrix staan. Deze zijn 2 keer zo duur en vroeg mij dus ook af wat het verschil is.

Ik lees dan dat beide modellen (aquos,matrix) met 1k carbon grepen zijn afgewerkt. Is dat nou, behalve een leuk kleurtje nou echt het verschil. Ik heb vanmiddag de warrior xt en de matrix in mijn handen gehad ( dezelfde lb), maar ik voelde opzich geen verschil.

Dan de ogen. Ik lees ook veel dat SIC ogen goed zijn. Ten eerste wat zijn dat voor ogen en wat is dan het verschil met de ogen van Fox, de Sliks.

Ook in dit forum gelezen, is het erg belangrijk op welk soort water je vist. Ik denk dat het voornamelijk in nederland zal zijn en wellicht een keer in Frankrijk. Ik zoek dus eigenlijk een hengel die met name voor Nederlandse wateren bedoelt is, maar waar ik ook zo nu en dan in Frankrijk kan gebruiken. Ik hoef dan ook niet 150m ver weg te kunnen gooien ofzo.

alvast bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Daan de Lange
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-07-2005 19:51
Locatie: Hillegom

08-10-2005 21:49

Wat het verschil tussen die twee is weet ik niet......

Waar ik in ieder geval erg content mee ben, is een parabolische 2,5 ponder, wat minder geschikt voor de Franse wateren, maar erg geschikt voor in Nederland. De daiwa whisker serie!

mvg, Daan
Herfst!
Plaats reactie