Welk foudraal?


Plaats reactie
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

28-09-2005 22:31

Ik heb zelf een Ultimate Pro^tect Foudraal voor 3 hengels. Hij is niet duur (70 Euro) en hij is beter dan de duurdere foudralen, want hij is dik gevoerd en dat niet alleen bij de molens. Verder heeft IEDERE hengel een aparte flap! Dus de hengels worden apart beschermd. Bij de duurdere merken die ik ken heb je maar 1 centrale flap en dat vind ik wel een nadeel.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

28-09-2005 22:52

Ik ben van plan een nieuw foudraal te gaan kopen omdat in mijn huidige de molens vaak tegen elkaar liggen en het foudraal weinig bescherming biedt voor mijn materiaal. Ik heb nog niet in een zaak rondgekeken, maar ga eerders naar vlemmix toe, dus weet ik waar ik op moet letten. Op zich leek deze mij heel degelijk Afbeelding

Met die pouches heb je volgens mij optimale bescherming. Hebben jullie andere foudralen waarvan je zegt, dit is nou echt goed hoor ik het graag even.

Groet,

Aad
Ik zet mijn huupie in
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-09-2005 23:13

Arjen,

Ik heb sinds kort een foudraal van Proline!
Deze is met losse pouches en een basis foedraal. Goed dik gevoerd, en
een optimale bescherming. Heb de 13ft uitvoering. Ook genoeg ruimte
voor grote molens in de pouches!

Hoeveel geld wil je maximaal kwijt?

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

28-09-2005 23:25

Het moet niet duurder worden als 110 a 120 euro benny. Dit vind ik al best veel geld, maar als de boel beschadigd ben je op ten duur veel duurder uit. Ik heb geen busje om mijn hengels in te vervoeren en deze komen altijd vanaf mijn handrem tot de achterzitting te liggen. (klep kan nog maar net dicht en handrem kan ik niet meer bij).
:roll:

Een goed foudraal wordt nu echt wel noodzaak omdat ik ook net nieuwe shimano's heb gekocht. Zal zonde zijn als deze bekrast en beschadigd raken. Op welk bedrag zit het foudraal waar jij het over hebt?
Ik zet mijn huupie in
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

28-09-2005 23:29

ik heb sinds kort een foudraal gekocht van ultimate. om de zelfde reden. heb idd ook nieuwe shimano's gekocht en wil niet dat die tegen elkaar gaan ligge beuken in me oude foudraal dus.

makkelijk ding, niet duur en goed beschermend.
ik hoop dat je er wat aan heb
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-09-2005 23:33

Arjen,

Je hebt pb!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Bart Pijls
Berichten: 132
Lid geworden op: 15-07-2004 22:39
Locatie: Almere

28-09-2005 23:36

Arjen,

Die bovenste heb ik ook pas bij Raven gehaald, van Nevis, maar vind het niet prettig. Spullen zijn wel goed beschermd, maar dat zijn ze in mijn "normale" foudraal (dus zonder pouches) ook.
Nadeel van het pouche-systeem vind ik dat het geen goed geheel is, het voelt aan alsof het elk moment uit elkaar kan donderen. Ik gebruik daarom aan het water alleen mijn gevoerde foudraal voor 3 stokken, in mijn geval van Spro. Maar elke goed gevoerde foudraal voldoet hieraan.
Wel gebruik ik losse pouches voor mijn penhengels, dat vind ik ideaal. 1 of 2 pouches in de auto en gaan met die banaan......
Greetz,

Bart
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-09-2005 23:39

Bart,

Dat foudraal van Proline is 1 goed geheel!
Wychwood heeft ook hele goede foudralen, net als Chub.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

29-09-2005 19:27

Heb er 2ehands een gekocht van wychwood

Net wat Benny zegt, werkelijke topkwaliteit. Beter dan Nash e.d. naar mijn (overigens bescheiden) mening :wink:

Nieuw echt niet te betalen (160 euro meen ik) maar 2ehands zeker aan te raden.

En anders gewoon voor een goed ultimate foudraal gaan. Kwaliteit is over het algemeen echt wel goed, en zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ben zelf dan ook van plan mijn nieuwe rugzak bij ultimate te halen.

Succes!
Gebruikersavatar
Dick Appel
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-06-2005 04:35

29-09-2005 20:38

Bij welke foudraal zijn de hengeldelen van één hengel op zich ook gescheiden van elkaar en dus beschermd? Daarmee bedoel ik dat het topdeel en handvat deel niet tegen elkaar aan kunnen wrikken tijdens het transport.

Ik heb een al weer wat oudere Rod Hutchinson foudraal, nog steeds een mooi ding, maar mijn bezwaar is dat iedere hengel wel zijn eigen beschermingsflap
heeft, maar de hengeldelen onderling nog steeds tegen elkaar aan liggen.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-09-2005 23:14

een goed betaalbaar foudraal is die van starbaits. Erg goed gevoerd. Elke hengel heeft een eigen flap. Dus je hebt geen last dat de hengels tegen elkaar gaan zitte.Je hebt hem in de 3 en 4 hengel uitvoering. Het nadeel van die losse pouches vind ik, dat het middelste vak meestal erg klein is.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

04-10-2005 20:04

Al een tijdje heb ik hengels en vind ze te duur om in een foudraaltje te stoppen zonder voering etc. Ik zoek een goeie foudraal waar de hengels goed beschermd zijn (aparte pouches of van die losse flappen in foudraal) maar ik kom er maar niet uit welke foudraal nou goed is. Heeft fox zulke foudralen(Pouches weet ik, maar ook gewoon aparte flappen in een foudraal??) Er moet 3opgetuigde hengels in kunnen. En het moet een goeie voering hebben en stevig matriaal met een goeie ritssluiting.
En het moet niet zo'n doorlek foudraal zijn.
Iemand een ID'tje??

Is de Fox Quiver Combo iets??
Links als het kan aub :oops:
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Theo van der Sangen
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-09-2005 12:50
Locatie: Schijndel

04-10-2005 20:27

Ik heb zelf ook pas het Ultimate Pro^tect fouderaal gekocht.
Het bevalt mij prima zoals gezegd worden alle hengels hier apart verpakt.
Dus geen geschuur van de hengels onderling tegen elkaar.
Een leuke tip, in de karper catalogus van Ultimate 2005 staat dit fouderaal verkeerd geprijsd 60.55 euro.
Toen ik bij Glaudemans in Den Bosch ging kijken naar het fouderaal was de winkelprijs daar 75 euro.
Toen ik de opmerking plaatste dat ik niet gewend was bij hun de spullen te kopen duurder als de catalogus prijs deed men er niet moeilijk over en ik kreeg het mee voor 60 eurotjes. :D


Mvg Theo
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-10-2005 20:37

Lesley,

Kijk eens op de site van Proline!
Als je op de site bent, ga je naar "Gold Collection". Hier staat een 5 rod
combi quiver holdall. Dit is een foudraal met (worden er 2 bij geleverd)
losse pouches, en is goed dik gevoerd met zeer goede ritsen. Tevens is
alles waterdicht.
Ik denk dat dit voor jou het foudraal is!

Je krijgt pb!

groetjes Benny
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

04-10-2005 21:57

is fox quiver combo iets?? mensen ervaring mee??
Verbaast me eigelijk dat ik niets over fox hoor dacht dat het wel degelijke foudralen waren

:lol:


(benny, PB :wink: )
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

04-10-2005 22:04

Is er een site van Wychwood? Zoja wat is de link :lol:
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Cliff Tophoven
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2005 19:13
Locatie: Wervershoof

04-10-2005 22:52

liever een knol en lol, dan een blank van de bovenste plank
Bernard Holtkamp

05-10-2005 06:54

Lesley,

Ik gebruik al vele jaren de quiver combo van fox en heb er geen klachten over.
Het systeem van losse pouches bevalt mij zeer goed en de kwaliteit van dit alles is gewoon zeer goed.

De prijs is er dan ook naar maar je koopt zo iets voor vele jaren.

Blijft alleen jammer dat de service en het snel kunnen leveren van fox nog niet echt soepel loopt.

Bart
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

05-10-2005 08:14

Theo van der Sangen schreef:Ik heb zelf ook pas het Ultimate Pro^tect fouderaal gekocht.
Het bevalt mij prima zoals gezegd worden alle hengels hier apart verpakt.
Dus geen geschuur van de hengels onderling tegen elkaar.
Een leuke tip, in de karper catalogus van Ultimate 2005 staat dit fouderaal verkeerd geprijsd 60.55 euro.
Toen ik bij Glaudemans in Den Bosch ging kijken naar het fouderaal was de winkelprijs daar 75 euro.
Toen ik de opmerking plaatste dat ik niet gewend was bij hun de spullen te kopen duurder als de catalogus prijs deed men er niet moeilijk over en ik kreeg het mee voor 60 eurotjes. :D


Mvg Theo


Hier gingen ze voor 49 euro de deur uit. (opruiming, binnen enkele dagen waren ze allemaal verkocht)
Voor dat geld kun je wel een gokje wagen.
Maar hij ziet er inderdaad goed en degelijk uit.

Gr.
Edward
Willem Barnas

05-10-2005 11:41

Lesley,

Wychwood is in Nederland niet verkrijgbaar, jammer, want het is onverwoestbaar en schitterend materiaal. Ik heb zelf een System Select foudraal met losse pouches en een paar tassen van Wychwood en die bevallen met ontzettend goed. Al het andere wat ik heb gehad (en dat is best wat) is bagger vergeleken hiermee.

Zogezegd in Nederland dus geen dealer, maar in Engeland volop verkrijgbaar en niet eens zo duur. Je zit echter wel aan gauw twintig tot dertig pond verzendkosten vast...

Kijk eens op http://www.wickfordangling.co.uk dat is de goedkoopste die ik vinden kon en overal staan foto's bij.

Wat ik trouwens ook mooi en sterk spul vind is de Evolution serie tassen en foudralen van Fox. Erg mooi!

Groeten,
Willem :wink:
Willem Barnas

05-10-2005 11:44

PS:

Wychwood zit onder de 'specimen' button, ergens onderaan.

WB :wink:
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

05-10-2005 12:08

Ik heb nu 2 foedralen.

1 de fox Quiver combi incl jackets. Is goed beschermd maar niet altijdt even handig.

2 Starbaits foedraal. 4 hengels. Ruime molenvakken, zeer dik gevoerd. Omslag voor over je hengel + flap die alles afsluit. Ruime vakken. Dus spod en markerhengel kunnen zo mee.
Zeer goede ritsen, niet van dat glimmende dunne plastictroep. Gewoon zeer dik, stevige hardkunststof ritsen.

Prijs zeer schappelijk rond de 90 euro. Ivm Fox was deze meer dan de helft goedkoper, en vast en zeker even goed. Puntje nog is dat de starbaits de draagriem goed heeft verzekerd!!!! Komt dus niet los.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Plaats reactie