Fox Frontier


Plaats reactie
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

20-09-2005 01:34

Iemand ervaring met deze tent?
Zo ja.wat is je ervaring er mee?


Gr Danny Schaltin
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

20-09-2005 07:27

Heb er zelf ook 1, en bevalt zeer zeker.
Voordelen
+ Zeer stevig/sterk, moet al een halve orkaan waaien wil hij weg waaien.
+ Goed waterdicht
+ Veel mogelijkheden, o.a. voorkant afritsbaar

Nadelen
- Zwaar
- En opzettijd in vergelijking met een paraplu is vrij lang.

Ik gebruik hem vooral voor de wat langere sessies, enkele nachtjes slaap ik gewoon onder de plu.

Kortom prima tent voor de iets langere sessies!

Prijzen verschillen soms vrij veel, ik heb hem een klein half jaartje terug nog nieuw voor 350euro op de kop kunnen tikken

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

20-09-2005 11:33

Geweldige tent, bevalt me nog beter dan uitstekend.
Zeer stevig/sterk,
Als je hem koopt koop dan ook de winterskin erbij, deze zorgt voor een isolerende luchtlaag, waar je je voordeel zowel in de warme zomer als in de koude winter van haalt, van de zomer zat ik te vissen toen het vrij warm was, bij mn maat in de tent was het stik en stik heet, die van mij bleef lekker koel !!
Plus dat je geen last hebt van condens met de winterskin !!
Verder is hij super waterdicht en echt een prima 1 persoons tent.

Enigste nadeel vind ik zn gewicht 12 kilo en de grote als hij ingeklapt is een meter breed !! (dan praat ik over de frontier, en niet de frontier classic, die is ingepakt een stukje kleiner)

Maar wel echt een super tent !
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

20-09-2005 16:50

Bart jaap,

Ik zoek zelf een tent die ook ruim genoeg is om mijn al mijn spullen in kwijt te krijgen onder het vissen,

-voer boot
-food bag
-vis weekend tas
-enzv

Is dat ook in de frontier of frontier classic te doen,met andere woorden is ie lekker ruim of juist niet?
En misschien een ander alternatief aan fox tenten die voldoen aan deze eisen,maar ook de degelijk heid,en stevigheid+comfort,


En hoe zit het het met de bodem?is die uit ritsbaar?en word die er standaard bij geleverd?

Alvast bedankt!

Greetz danny schaltin
laurens holtrigter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10-04-2005 16:21
Locatie: klarenbeek

20-09-2005 17:31

hoi ik heb de frontier ook gehad met skin maare voor mij was het geen uitkomst wel ruitr genoeg en een super tent alleen ik ben 2 meter :D dus recht op zitten op de stretcher was er niet bij voor mij ,, das wel minder daarom heb ik nu de euro easy dome,en dat gaat wel goed maar zonder m,eer is de frontier een super tent ,,, zowel de classic (had men maat ) als de gewone met klikbaleine enige nadeel is dat deze wel duur is nou groet en succses verder
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

20-09-2005 17:46

Ik heb hem ook, ook met winterskin.
IK vind hem toch klein uitvallen. (zonder winterskin)
Voor lange sessies gebruik ik hem.
Ik heb pas 1 keer met winterskin geslapen en heb hem al 1,5jaar
Het grondzeil zit er niet aan vast maar is los, en bevestigd door middel van klipjes, niet ideaal, ziet er wel een beetje gammel uit maar ik heb ze nog heel.
De opzet tijd is inderdaad lang.
Dus ik slaap gewoon onder de parasol.
Plaats reactie