paraplu vs oval

Plaats reactie
benjamin Mazereeuw
Contacteer:

19-09-2005 17:53

hallo beste mede visser ik zou graag van u willen weten de voor en tegens van een plu / oval

ik ben van plan een "dak"te gaan kopen voor de regen maar ik weet niet wat een oval wel en niet kan en wat een plu dan wel of niet kan.

ik wil
-droog zitten(qualiteit)
-de plu/oval op de stenen kunnen zetten(parasolvoet voor de pluhoe met een oval op tegels)
-en 3leg stretcher onder kwijt kunnen (languit liefst)
-eventueel een overwrap gebruiken

Ik zou dus wel een plu willen maar denk dat ik daar met mijn stretch niet onder kan.
Wel als ik em als nubrolly neerzet maar kan hij dan alsnog op de stenen staan?
En is het dan niet makkelijker om gewoon een oval te nemen?
Kun je een oval ook als paraplu neerzetten dat je em gewoon in een parasolvoet kan zetten ofzo op de stenen? of moet die persee in de grond met stormstiks enzo

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

met vriendelijke groet benjamin mazereeuw
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
jordyopthof

19-09-2005 18:09

Beste benjamin,

Je vraag is simpel, het antwoord iets minder.

Allereers kun je natuurlijk een normale numbroly paraplu kopen. Neerzetten en onder gaan zitten. Liggen geeft meestal een nat koppie en voetjes. Een oval plu is al beter. Deze is veelal breder en is iets lager waardoor je minder wind pakt!!

Er zijn niet veel oval's op de markt waar ook nog een stok bij zit zodat je deze net als de numbroly op de plu kunt bevestigen. Je methode mbt een parasolvoet is wat primitief maar zou naar mijn inszien niet voldoende stevigheid bieden gezien de weersomstandigheden welke wij in deze periode tegemoet gaan.

Ik raad je dit zeker aan een oval!! stevig, droog en als tip! koop nog 2 stormpalen zodat je bij regenval/draaiende wind je plu lager kunt zetten en minder last hebt van de wind.

Als laatste je vraag over het opzetten op steen. Dit is lastig, zeker mbt wind e.d. Je vindt volgens mij niet voldoende stevigheid. Beter zou zijn een ''dichte'' shelter (fox stalker/chub cyclone) voorzien van grondzijl. Hierop strecher en tas zetten. Helemaal safe ben je niet, maar ja dat moet je voor lief nemen.

Hopenlijk heb je er wat aan of komen andere boarders met betere ingevingen voor dit probleem :roll:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
benjamin Mazereeuw
Contacteer:

20-09-2005 20:39

en als ik nou een nubroly neem.
van 2.5 meter
kan me stretch daar dan oook onder met stormpalen zegmaar
of moet je dan persee een oval hebben (net dat ik tegen et doek aanlig)
want van een nubroly kan ik ook een tent maken later al ik dat nodig vind? dacht ik zo

vertel kan iemand mij hiermee helpen?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
elco kuipers

20-09-2005 20:50

Het probleem met een 2.50 en overwrappes is dat je stretcher net te lang is en je met beide einden tegen het doek zit. Een oval is meestal 3 meter en hier heb je dat dus net niet meer.

Ik zou zeker voor de oval gaan. Ook hier kan je een wrap bij kopen. Een oval met wrap is gewoon een iets vergrote 2.50 plu met wrap.
Plaats reactie