welke bewaarzak is goed


Plaats reactie
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

16-09-2005 12:21

afgelopen nacht een spiegel van mijn dromen gevangen 32 pond voor mij dus een persoonlijk rekord helemaal blij was ik ,was ik ja, nu het drama van het verhaal ; ik was alleen ,het was donker en het regende pijpestelen dus de vis moest in de zak en daar ben ik dus heel geen voorstander van en na vanacht dus zeker niet. s`morgens iemand opgesnord om foto`s te maken Bas geariveerd alles in orde gemaakt vis uit het water zak open en toen het aanzicht van een wondermooie karper totdat zijn staart uit de zak kwam toen sprongen de tranen in mijn ogen want heel de bovenste staart lob was gebroken. na een paar pogingen om aan mijn verbaasde blik te ontkomen werd deze dus helemaal geamputeerd.voor mij hoefde de foto`s dus niet meer maar Bas zei hier kun jij niks aan doen dus toch maar en foto gemaakt . maar mij is wel duidelijk dat mijn bewaarzak niet voldoed.

WELKE WEL?????????

:cry: :cry:
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

16-09-2005 12:59

Ongelooflijk!!!

Weer een karper verminkt omdat ie zonodig op de foto moet....
Zelfs in de grootste bewaarzak kan een vis beschadigen als ie NIET goed wordt weggelegd!!!
Onbegrijpelijk zeker van iemand van jouw leeftijd!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

16-09-2005 13:07

Beetje een vreemd antwoord van je Robin. Ik neem niet aan dat hij dit expres heeft gedaan. Nu kunnen we weer gaan discuseren over wel of niet zakken maar dat heeft ook geen zin. Er zijn toch nog genoeg mensen die ze blijven zakken (wat ik zelf ook doe). Héél erg jammer dat dit gebeurd en klote dat je dit hebt moeten meemaken Dick.
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

16-09-2005 13:20

Vreemd antwoord? Je bent er tochzelf bij als je een vis zakt?
Is dan toch je eigen onkunde dat dit heeft moeten gebeuren?
Nee sorry, heb hier geen goed woord voor over.

En nu, nu het kwaad geschied is moet er ineens WEL een andere bewaarzak komen?
Weleens gehoord van: Als het kalf verdronken is dempt men de put..
Lijkt mij een typisch gevalletje hiervan!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

16-09-2005 13:39

Robin Blaauw schreef:Onbegrijpelijk zeker van iemand van jouw leeftijd!


Dat bedoelde ik met vreemd antwoord.
En wie zegt dat het met een andere bewaarzak niet was gebeurd.
Wie weet had het jou ook kunnen gebeuren maar jij bent natuurlijk ook zo'n engeltje wat nooit een vis zakt.
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

16-09-2005 13:54

Robin je hebt zelf zeker nooit iets gedaan wat je achteraf liever niet gedaan had ?
ik kan je vertellen dat dat niets met leeftijd te maken heeft.
als ik foto`s maak van vissen die de moeite waard dan denk ik nog altijd doe het maar gelijk dan hoef ik niet te zakken maar nu was ik alleen en ja lees het verhaal maar want ik ben er goed ziek van en ik hoop nee ik weet zeker dat dat jou nooit overkomt . en anders zullen we het zeker horen of toch niet .
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

16-09-2005 13:55

Kevin, ben je dom of doe je dom?

Je bent er helemaal zelf verantwoordelijk voor of en hoe je de karper zakt.
In mijn optiek is het totaal overbodig en kan ZEKER voorkomen worden dat een karper in de bewaarzak beschadigt raakt.

Als je een karper met je verstand zakt is het ONMOGELIJK zijn staartlob te breken.
Nogmaals is dit in mijn ogen een grove fout die je zeker als wat meer gevorderde visser NIET MAG maken!!

Waar meen jij trouwens te lezen dat ik nooit een karper zak?
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Danny Janssen
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-05-2005 13:32
Locatie: West Maas & Waal

16-09-2005 13:59

@ Dick:

Om even een antwoord op jou vraag te geven.
Hetgene wat bij jou gebeurt is, ligt niet aan de zak maar aan de manier van zakken.

Het is klote dat het gebeurt is, ik hoop dat je nu weet hoe t niet moet. :-?
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

16-09-2005 14:02

Dick, ik blijf erbij dat het onzorgvuldig handelen is en een vis onnodig is beschadigd!

Als je een vis met je verstand zakt is het onmogelijk dat je de staartlob breekt.
Beter opletten dus volgende keer of je nou een heeeele grote of een ENORME bewaarzak hebt.
Zorg dat de vis er netjes gestrekt inligt met de vinnen langs het lichaam,
bewaarzak vrij hangen zodat door stroming of golven de zak NIET tegen de kant klotst en de 'zaktijd' tot een minimum beperken.
Kan er m.i. weinig mis gaan met een gezakte karper.
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

16-09-2005 14:07

ik neem die verantwoording ook ten volle daarom vraag ik ook of er zakken (bewaar) waarbij het als het dan toch moet het risico kleiner is.
ik maak ook geen foto van iedere vis die ik vang want op een foto zie je toch het verschil niet tussen 20 en een 21 ponder schub.
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

16-09-2005 14:13

Neem de grootste en zachtste zak die je vinden kunt en als je dan een vis zakt neem eerder geschreven maatregelen dan ter harte!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

16-09-2005 14:26

Ik meen nergens dat gelezen te hebben. Ik zal wel dom zijn dan. Maar ik denk als Dick er iets aan had kunnen doen zodat dit niet wat gebeurd had hij het heus wel proberen te verkomen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-09-2005 14:27

Je had wel een foto moeten nemen, foto,s worden toch als herinnering gemaakt is het niet?

Geen voorstander van opzakken toch opzakken en er achter komen dat de afersie tegen het opzakken terecht is.
Dat moet een nog grotere schok zijn dan iemand die het "per ongeluk" eens overkomt.

Hij die zonder zonden is enz.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

16-09-2005 14:27

Dus toch dom ,Kevin?

Dick had dit KUNNEN voorkomen PUNT!
Laatst gewijzigd door Robin Blaauw op 16-09-2005 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-09-2005 14:29

De enige manier om dit te voorkomen is niet opzakken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

16-09-2005 14:32

Ben ik niet met je eens Douwe als je de 'opzak-regels' in acht neemt kan dit nooit gebeuren.
Mss. als er een soort van Catherina/Tseunami over je heenkomt...

Wel heb je gelijk als je stelt, BETER niet op te zakken.
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

16-09-2005 14:33

wie is Ruud?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-09-2005 15:07

Oke dan -- blijf er wel bij dat de enige manier om opzakbeschadigingen te voorkomen niet opzakken is --

Je kunt in een dergelijk geval ook zeggen komt die beschadiging wel door de zak of de manier van opzakken?
Ik neem aan dat Dick heus wel weet hoe je een vis behandeld.

De vis is redelijk zwaar en je haalt je handen niet netjes langs de vinnen voor je hem uit het water tilt.
Kan de vin hier al niet gebroken zijn?
Met rotweer en als het donker is let niet overal op, er valt je in ieder geval minder op.

Het vingertje naar de opzakker hoeft niet altijd terecht te zijn, de manier van landen kan ook een oorzaak zijn.

Alles kan behalve wat niet kan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

16-09-2005 17:02

Dickvan Bekkum schreef: na een paar pogingen om aan mijn verbaasde blik te ontkomen werd deze dus helemaal geamputeerd.


Even een vraagje tussendoor, heb je de gehele bovenste staartlob zelf geamputeerd ?? :evil: :o Dat mag ik toch hopen van niet :o

Een schoolvoorbeeld van door omstandigheden niet goed zakken, en daardoor dus niet overal goed op letten, dan gebeuren dit soort dingen.
Zelf heb ik niets tegen het zakken van een vis, ik doe dit zelf ook bij een grotere vis of een mooie spiegel, maar tegenwoordig worden bijna alle vissen direct gefotografeerd en terug gezet, Dag of Nacht maakt niets uit, maar ook ik maak wel eens een uitzondering !

Zoals Robin schreef als er goed word gezakt en goed word gecontroleerd en volgens de 'regels' word gewerkt, kan er vrij weinig fout gaan !!
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

17-09-2005 00:18

Nog nooit problemen gehad met het zakken van een vis.

Gewoon zorgen dat de vinnen strak (in de goede richting, duh.....) langs het lichaam liggen, de zak dicht. En dan, zo voorzichtig mogelijk de zak rustig tillen, en komt ie, de vis ondersteunen tijdens het in het water leggen van de zak. Is simpel, niet?

Maar waarom doen zo weinigen het dan? Omdat de bovenkant van zo'n zak makkelijker draagt? Kleine moeite lijkt me.

Dus nee, het ligt niet aan je zak. De meeste zakken voldoen overigens. Ja, zelfs die xxl x2 zakken, heb ik ook.
Ultimate heeft nu trouwens ook schitterende zakken, met rits en al. Vind ik persoonlijk nog veel beter, zijn zowat perfect.

Verder, altijd zo diep mogelijk leggen, op een goede bodem (liever geen dikke drab) en niet tussen waterplanten (nemen 's nachts zuurstof op) enz.

En nou nooit meer doen Dick, maar dat had je zelf ook al door.

Gr. Erik!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-09-2005 03:14

geen enkele zak is goed! Gewoon foto's in het donker maken KEMAAAAAAAAAAAN BOYS!!!!!! of vis alleen met licht
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

17-09-2005 12:07

nee Bart-Jaap niet zelf gedaan ik kijk wel uit het hele verhaal meerdere malen door mijn hoofd laten gaan ben ik tot oordeel gekomen dat ik deze vis liever niet gevangen had en dus ook niet had hoeven zakken.dan was me dit niet overkomen.
zakken deed ik al niet graag en dat ga ik nu dus nog minder graag doen.
verder hoop ik dat niemand mee hoeft te maken wat mij is overkomen.
voor de rest kan er SLOT op deze topic.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-09-2005 13:02

Dick, ik hen er alle waardering voor dat je hier gemeld hebt wat jou is overkomen, daar is moed voor nodig. De meesten zouden hierover gezwegen hebben en daar wordt niemand wijzer van.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-09-2005 13:05

van fouten moeten we toch echt met ze alle van leren ... en ik hoop ook dat de meeste dat doen! Check in iedergeval ff allemaal of de borstvinnen en de staart goed ligt als je de vis uit het water als je uberhaupt nog wel vissen zakt.
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

17-09-2005 13:29

bedankt Aart , maar zo ben ik nou eenmaal altijd recht door zee,wat ik ook in andere waardeer en wat heb ik er aan om dit te verzwijgen.van fouten kan je leren alleen jammer dat dit vaak ten koste van andere gaat in dit geval van een vis.en wat ik zeg zakken doe ik alleen met een speciale vis.en dit is tot gisteren altijd goed gegaan ik vis al een kleine 15 jaar.
Plaats reactie