Halve run


Plaats reactie
Michiel Stijntjes
Berichten: 55
Lid geworden op: 17-06-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

07-09-2005 08:00

Kom net terug van 8 uurtjes (22.00-6.00) vissen met enkele vraagtekens.
Gisteren heb ik dezelfde periode gevist en een behoorlijke nacht gehad, 3 runs 2 gevangen en 1x lijnbreuk!! Nu komt lijnbreuk mij zelden voor maar doordat het al donker was heb ik geen zichtbare slechte plekken op mijn lijn gezien.
Maar nu vanacht om 5.00u een keiharde run en bij de minste spanning op de lijn brak ie weer! ^&*%$ na wat vloeken mijn spoel vervangen maar ja het was de laatste aanbeet helaas.
Maar wat mijn verbazing wel echt schetste was het volgende:
om 2.00u krijg ik een run althans toen ik bij mijn hengel was, was het al afgelopen. Toch was het niet een enkel piepje maar een flinke pieeeeeeep, mijn zelfhaaksysteem laat mij zelden in de steek maar nu leek het erop alsof ie m toch wist los te maken. Ditzelfde gebeurde op mijn andere hengel een half uur later met een 2x zo lange rig en een kortere hair.
De derde run was wel bingo maar toch spoken de missers langer door mijn hoofd dan dat ik geniet van de vangsten. Heeft iemand ervaring met lossers die wel een echte run geven (niet een enkel piepje) maar voor dat je de hengel in je hand hebt al gelost is?
Enig idee wat dit veroorzaakt?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-09-2005 09:23

Gelukkig overkomt dit mij niet vaak, maar het is wel eens voorgekomen ja. Het beste kan je het nog voorkomen door altijd je haak goed te controleren en bij twijvel te vervangen. Ik denk namelijk dat het daar voor een groot deel mee te maken heeft. Als het daar niet aan ligt moet je misschien eens naar je rig gaan kijken.
Ook niet geheel onbelangrijk is het om nog gewoon aan te slaan als de run lijkt te stoppen, komt ook vaak zat voor dat de vis gewoon stopt met zwemmen, maar er nog wel aan zit.
Je kan natuurlijk ook gewoon een keer domme pech hebben, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Ruud Rustenburg
Berichten: 335
Lid geworden op: 01-09-2005 10:52
Locatie: oudenbosch

10-09-2005 03:11

op wat voor afstand zat je te vissen wij lossen ieder jaar ook best veel vissen maar dat is op zo'n 250 m afstand!!!!! na wat proberen hebben we dus geprobeerd met de korte onderlijntjes van nash met een haakje 6 en dat is prima gegaan geen lossers of halve runnen meer!!!!!

dus probeer eens een extreem korte onderlijn.....

tis het proberen waard!!! :wink:
Carphunting!!! Just My Way Of Life!!!
Plaats reactie