Welke voerboot??


welke voerboot???

angling technics microcat
23
27%
angling technics baitboat
2
2%
schrijver modelbouw bt4
19
22%
powercatcher van lg bosveld
6
7%
angling technics procat
2
2%
voerbootje van ivo van belgie
2
2%
anatec catamaran
4
5%
anatec monoplus
4
5%
bootje van vlemmix
11
13%
baitsweeper 2
13
15%
 
Totaal aantal stemmen: 86
donovan degryse
Berichten: 76
Lid geworden op: 14-11-2004 21:04
Locatie: Roeselare, Donovan Degryse

08-08-2005 19:58

Gelieve ook erbij te zeggen waarom

mvg
donovan degryse
Laatst gewijzigd door donovan degryse op 09-08-2005 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

08-08-2005 20:41

Je mist in je rijtje nog alle boten van Quartel ; de SCEN boot, is denk een van de meest verkochte in NL :wink:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Dick Appel
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-06-2005 04:35

08-08-2005 21:14

Een voerboot moet imh aan een aantal eisen voldoen:

minimaal 2 voerbakken/kleppen, je kunt op deze manier gespreider voeren of de truc uithalen van veel voer op één plek en je rig met een klein beetje voer een paar meter verderop. Of natuurlijk 2 lijnen in één keer uitvaren als je van snelheid houdt. Alle éénkleps vallen dan al af. :D

Onderladers zijn imh beter als bovenladers. Met een onderlader ligt het lood vast dus je kunt voordat je de rig lost de lijn goed strakvaren, bij bovenladers is de kans aanwezig dat je dan het lood uit de bak trekt. Bij onderladers ook nooit de kans dat je lijn de antenne of andere delen van de boot pakt.

Blijven geloof ik over de Microcat en de voerboot van Ivo uit België en de Anatecs. :P De Microcat heeft echte jetpompen wat inhoudt dat je geen uitstekende delen onder de boot hebt (wat mogelijk weer je lijn zou kunnen pakken) en een vaart dwars door een dikke wierlaag is geen probleem, dit alles in tegenstelling tot de "open" straalpijpen (waar de schroeven in zitten) van de overige boten waar naar mijn idee al snel allerlei wier en troep aan kan gaan hangen die op hun beurt weer je lijn zouden kunnen pakken. Bovendien zijn de jets ook fluisterstil.
En mocht je de boot ooit weer willen verkopen; de Microcat heeft een grotere naamsbekendheid in tegenstelling tot bijv. Ivo's boot, dus waarschijnlijk een grotere restwaarde (makkelijker te verkopen).

Heb daarom voor de MC gestemd. :wink:

Ps. moet wel nog even één nadeel van de Cat noemen en dat is dat je de jets moet "primen", wat inhoudt dat nadat je de boot in het water hebt gelegd je met één hand de boot aan de achterkant een stukje uit het water moet liften en tegelijkertijd de aan/uit knop een paar seconden ingedrukt moet houden (kan met dezelfde hand). Op deze manier pomp je de jets vol wat noodzakelijk is om te kunnen varen.
Je kunt de MC dus niet vanaf een hoge steiger of kade laten varen (waar je met je hand niet bij het wateropp kan komen). Of je moet iets ingenieus verzinnen zoals een hand aan een stok. 8)
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-08-2005 23:38

Ik heb de Procat van angling technics voor water waar ik niet met een Rubberboot wil/mag varen maar wel precies op bepaalde stekken wil vissen/voeren,Klein maar fijn om mee te nemen (weegt maar 2,75 kilo) onderlosser met net genoeg voercapaciteit voor 1 hengel (maximaal 750 tot 800 gram) Daarnaast voor het Grote water een Quicksilver met electromotor.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
kurt houtmeyers

09-08-2005 22:15

ik heb al jaren lang de microcat, en deze heeft mij nog nooit in de steek gelaten (ben zeer tevreden )
Jeroen Otterloo
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-01-2005 13:38
Locatie: Nieuwegein

11-08-2005 20:20

Ik heb twee en half jaar geleden een baitsweeper 2 met dieptemeter aangeschaft bij de firma Quartel.Over de ellende die ik met de firma Quartel heb meegemaakt kan ik langzamerhand wel een boek schrijven.De boot is inmiddels wel 15 maal terug geweest naar Pijnacker en doet het nog steeds niet naar behoren.Na mijn geld terug geeist te hebben bij Quartel kreeg ik het advies om mijn boot op marktplaats te verkopen! :evil: :evil: Ik zou dan ook iedereen willen waarschuwen voor de firma Quartel:ze zijn niet te vertrouwen en bovendien een stelletje oplichters !!

MAAK NIET DE ZELFDE FOUT ALS IK !

Groeten Jeroen !
viktor v Ophuizen
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-09-2003 02:00
Locatie: beuningen

11-08-2005 20:30

jeroen

ooit wel eens van de rijdende rechter gehoord?
misschien dat pieter storms je verder kan helpen,ik liet het er niet bij zitten,als je iets koopt moet het naar behoren werken,zoniet dan kan het retour gebracht wordenen of omgeruild worden en eventueel je geld terug krijgen,als ik het goed heb is dit wettelijk geregeld dus sta je behoorlijk sterk.


mvg

viktor
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

11-08-2005 21:06

Ik heb de bt4 van schrijver al 6 jaar , en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb er 2 jaar geleden een diepte meter in laten zetten.
Bij de bt4 kan dat gewoon achteraf want er is genoeg ruimte over gehouden om hem te plaatsen.
Ook kan hij van boven open zodat je overal goed bij kan.
Ik heb door eigen schuld 1 keer mijn roer er af gebroken , 1 telefoontje naar de hr schrijver was genoeg om er binnen 24 uur 1 gratis toegestuurd te krijgen.
Doordat hij zo simpel gebouwd is , (en je overal goed bij kan) kan je een kleine reparatie simpel zelf uitvoeren.
Harde wind is geen probleem.
Eigenlijk heb ik niets anders als lof , maar ik zou mezelf niet zijn , als ik ook niets iets te zeuren zou hebben.
Soms valt het contact de dieptemeter weg.
Eindcijfer een acht en half
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
viktor v Ophuizen
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-09-2003 02:00
Locatie: beuningen

11-08-2005 22:28

[quote="Dick Appel"]

De Microcat heeft echte jetpompen wat inhoudt dat je geen uitstekende delen onder de boot hebt (wat mogelijk weer je lijn zou kunnen pakken) en een vaart dwars door een dikke wierlaag is geen probleem, dit alles in tegenstelling tot de "open" straalpijpen (waar de schroeven in zitten) van de overige boten waar naar mijn idee al snel allerlei wier en troep aan kan gaan hangen die op hun beurt weer je lijn zouden kunnen pakken. Bovendien zijn de jets ook fluisterstil.

jeroen,omdat de microcat jet aandrijving heeft wil niet zeggen dat zomaar door dikke wierlagen heen kan varen,de microcat zuigt namelijk onder de boot het water aan,als je daarmee door een dikke wierlaag heen vaart is de kans groot dat er een prop "vuil "onder 1(of allebij) van de inlaten blijft steken waardoor je niet meer behoorlijk kan varen,daarom vermijd ik zoveel mogenlijk wiervelden met mijn microcat. zelf heb ik het nog nooit echt ondervonden maar heb wel meegemaakt dat er vuil is blijven steken in de roosters die voor de inlaten zijn geplaatst,hierdoor kan hij niet meer in een rechte lijn varen en zal je achteruit terug moeten.

voor de rest een superboot waar ik nog veel schik van heb,en nog jaren zal hebben

mvg

viktor
Jeroen Otterloo
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-01-2005 13:38
Locatie: Nieuwegein

14-08-2005 13:25

viktor v Ophuizen schreef:jeroen

ooit wel eens van de rijdende rechter gehoord?
misschien dat pieter storms je verder kan helpen,ik liet het er niet bij zitten,als je iets koopt moet het naar behoren werken,zoniet dan kan het retour gebracht wordenen of omgeruild worden en eventueel je geld terug krijgen,als ik het goed heb is dit wettelijk geregeld dus sta je behoorlijk sterk.


mvg

viktor


Beste Viktor

Ik heb deze zaak al in april bij de rijdende rechter aangemeld !
In mei werd ik gebeld dat ze interesse hadden om er een programma over te maken.Quartel is ook benaderd maar durfde het niet aan en weigerde medewerking.Volgens de redactie van de rijdende rechter geen probleem omdat deze zaak ook behandeld kon worden in het programma ;de Zomerrechter.Hier is geen deelname van de wederpartij nodig.Half juli werd ik weer gebeld en werd mij gevraagd of ik eind augustus vakantieplannen had in verband met eventuele opnamen.Die had ik niet en werd mij gezegt dat ik binnen een week teruggebeld zou worden over een eventuele datum etc. voor opname.Tot op heden is dit nog niet gebeurd ! Als ik begin augustus nog niets gehoord heb verkoop ik de boot denk ik. Want ik ben dat gedoe met Quartel na bijna 3 jaar zo langzamerhand spuugzat.

Groetjes Jeroen !
viktor v Ophuizen
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-09-2003 02:00
Locatie: beuningen

14-08-2005 17:44

hee die jeroen.

ik zou als ik jouw was gewoon mijn gelijk gaan halen via de rechter,dan eis je je geld terug incl de kosten die je gemaakt hebt in die 3 jaar bellen faxen daarbij nog stress ruzie met je gezin etc.....
met dat geld koop je gewoon een andere voerboot.
je kan de boot uiteraard verkopen,maar dan heb je nog steeds geen gelijk en je krijgt nooit het bedrag ervoor terug wat je ervoor betaald hebt.

uiteraard is de keuze aan jouw,ik had het wel geweten.
als je nog op tv komt ermee laat dan effen weten wanneer hoelaat en welke zender,ga ik zeer zeker effen kijken.

succes

mvg

viktor
renzo oudshoorn
Berichten: 41
Lid geworden op: 27-07-2005 10:31
Locatie: leiderdorp

14-08-2005 18:12

heeft iemand misschien de websites van deze voerboten zodat ik is kan kijken
donovan degryse
Berichten: 76
Lid geworden op: 14-11-2004 21:04
Locatie: Roeselare, Donovan Degryse

15-08-2005 14:24

http://www.anglingtechnics.co.uk
http://www.quartel.nl
http://www.schrijvermodelbouw.nl
http://perso.wanadoo.fr/jade-french-boa ... amaran.htm
http://perso.wanadoo.fr/jade-french-boa ... ocoque.htm
http://users.pandora.be/karpervoerbootjes/

Ik zelg heb juist de microcat van yves kemps overgenomen en ben er zeer tevreden van is wel veel geld maar dan krijg je de beste voerboot die op de markt is in handen zoals hierboven en voorgaande paginas al duidelijk is omschreven
dank daar voor heeft mijn keuze sterk beinvloed

Via de sites kan je de boten vinden die zeker goed zijn de een al beter dan de andere

mvg

donovan degryse
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

17-08-2005 18:32

Ik heb de angling technics procat nu al een half jaartje,en moet zeggen ben zeer tevreden over het bootje! Doet exact waarvoor ik hem nodig had,ik vaar nooit verder dan 100m uit en hoef geen enorme voedertapijten te maken op mijn water om goed te vangen,dus het ideale bootje. En heb ook nog nooit last gehad met het feit dat hij propellers heeft ipv jets. Tevens vaart hij even goed achteruit dan vooruit en draait om zijn as(wel effe 5sec tijd geven).
Echt een topbootje voor die prijs! Nu hoor ik jullie al zeggen: "voor 200€ minder heb je zo een dyna-craft bootje met zelfs een jetstream motor!" Maar,geloof mij die boot is maar half van wat de procat is hoor,afwerking een pak minder,vaart minder snel,gaat bijna niet achteruit,korte vaartijd,slechte stabiliteit,etc...
Kijk ik breek dat bootje niet af hoor,maar zou toch eerder voor de procat gaan.
Als laatste,als ik geld genoeg had,direct een microcat :lol:

grtz Jase
renzo oudshoorn
Berichten: 41
Lid geworden op: 27-07-2005 10:31
Locatie: leiderdorp

17-08-2005 19:10

heb dat filmpje gekeken van de micromat en dat ziet er prima uit nu mijn vraag

het is een onderlader dus je moet je lijn en lood gewoon via de onderkant erin doen is dat geen probleem
donovan degryse
Berichten: 76
Lid geworden op: 14-11-2004 21:04
Locatie: Roeselare, Donovan Degryse

17-08-2005 19:12

is een beetje een gewoonte wat zwaar om te doen maar anders valt dat reuze mee
mvg
donovan degryse
renzo oudshoorn
Berichten: 41
Lid geworden op: 27-07-2005 10:31
Locatie: leiderdorp

17-08-2005 19:30

heb dat filmpje gekeken van de micromat en dat ziet er prima uit nu mijn vraag

het is een onderlader dus je moet je lijn en lood gewoon via de onderkant erin doen is dat geen probleem
Gebruikersavatar
Dick Appel
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-06-2005 04:35

17-08-2005 20:27

renzo oudshoorn schreef:heb dat filmpje gekeken van de micromat en dat ziet er prima uit nu mijn vraag

het is een onderlader dus je moet je lijn en lood gewoon via de onderkant erin doen is dat geen probleem


Nee, je hoeft de boot niet op te liften of iets dergelijks. Als hij op het droge staat kun je (eerst een laadklep open doen) met je hand via de achterkant binnen komen. Dan pak je de onderlijn over met je andere hand en sluit je de klep met je vrije hand.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

17-08-2005 21:19

:D :D :D :D :D
Ik heb een voerboot van Qartel nu al bijna 5jaar was een van de eerste baitsweepers die hij verkocht, nog in de gulden tijd. De boot werkt nog altijd probleemloos niets anders dan lof over Qartel, een keer een klein probleem gehad is binnen 24uur opgelost. Klasse.
( naar mijn mening een van de betere boten op de markt, ik vindt maar dat is persoonlijk de boot van Tony Schrijver niet echt super volgens mij is die boot erg wind gevoelig en een op schroef misschien je lijn er in midden in de nacht?
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
raoul pelzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-10-2004 13:22

17-08-2005 21:49

hallo mensen
ik ben nu al een tijdje op zoek naar een voerboot
ik vind het fijn dat er hier een pol is maar ik vind het toch erg moeilijk.
de baitsweeper hoor ik veel wisselende dingen over dus dat is dan erg moeilijk
die microcat is wel een degelijke boot volgens mij er is ook een voorloper van de baitboat.
deze lijkt mij ook erg goed maar hier kun je volgens mij dus geen dieptemeter opzetten(smartcast)en bij de microcat volgens mij ook niet
ook zouden deze bootjes problemen hebben met de accu's(snel leeg)
verbeter mij als ik het mis heb.
ik weet een baitsweeper te koop te staan en ook een baitboat maar dit zijn dus allebei twijfelgevallen
ik ben eigenlijk opzoek naar een bt4 (deze zie je maar weinig te kop aangeboden dus dat zegt genoeg volgens mij)
ik hoop dat ik er ooit uit kom
vriendelijke groet
Raoul
greeeeeetttttttttzzzzzzz
donovan degryse
Berichten: 76
Lid geworden op: 14-11-2004 21:04
Locatie: Roeselare, Donovan Degryse

17-08-2005 23:09

ik had een schrijver boot en heb deze weg gedaan te veel schommelen in de wind een microcat doet dit niet en kan ook een dieptemeter op met bereik tot 200 meter en mooi zicht van de bodem gesteldheid daarom microcat zijn momenteel de beste boten op de markt
mvg
donovan degryse
Gebruikersavatar
Dick Appel
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-06-2005 04:35

18-08-2005 01:15

hier kun je volgens mij dus geen dieptemeter opzetten(smartcast)en bij de microcat volgens mij ook niet


De Microcat heeft standaard een speciale inkeping onderop die bedoeld is voor de transponder, dus als je de boot open durft te maken kun je zonder probleem een Smartcast inbouwen. Maar ja, hoogstwaarschijnlijk
vervalt je garantie hiermee.
Een optie is om zolang je nog garantie hebt een smartcast in een volgbootje te bouwen. Zo gek is dit niet aangezien je de dieptemeter
vaak maar één keer nodig hebt (bij aanvang van een sessie op een vreemd water).
viktor v Ophuizen
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-09-2003 02:00
Locatie: beuningen

18-08-2005 09:20

Dick Appel schreef:
.
vaak maar één keer nodig hebt (bij aanvang van een sessie op een vreemd water).


hee die dick,

dit is vaak juist niet het geval,stel je voor je ligt op 100 meter afstand te vissen,je gebruikt geen markers,het is pikkedonker en je wilt je rigje precies op dat ene bultje leggen,zonder dieptemeter niet te doen.
ik gebruik dus de diepte meter continu bij het uitvaren en niet alleen als je een nieuw water gaat verkennen,mocht ik een nieuw water op het oog hebben dan ga ik met een normale boot het water op met een diepte meter en een duikbril dat werkt nog steeds 1000 x beter dan een voerboot met dieptemeter,omdat (in mijn geval)de dieptemeter van de microcat nog steeds geen wier (het wil zeggen lange stroken ongveer evenhoog staand wier) kan onderscheiden van zand.
de dieptemeter van de microcat is dan zeker geschikt voor diepte maar niet voor enige(rig) opstakels zoals wier en andere waterplanten.


mvg

viktor
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

18-08-2005 10:33

Jeroen Otterloo schreef:Ik heb twee en half jaar geleden een baitsweeper 2 met dieptemeter aangeschaft bij de firma Quartel.Over de ellende die ik met de firma Quartel heb meegemaakt kan ik langzamerhand wel een boek schrijven.De boot is inmiddels wel 15 maal terug geweest naar Pijnacker en doet het nog steeds niet naar behoren.Na mijn geld terug geeist te hebben bij Quartel kreeg ik het advies om mijn boot op marktplaats te verkopen! :evil: :evil: Ik zou dan ook iedereen willen waarschuwen voor de firma Quartel:ze zijn niet te vertrouwen en bovendien een stelletje oplichters !!

MAAK NIET DE ZELFDE FOUT ALS IK !




Groeten Jeroen !


heb ik niet zo'n soortgelijk verhaal in de karper van de ksn gelezen.

Dus wees gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-08-2005 16:59

Ik heb een Baitsweeper 2 met dieptemeter die WEL naar behoren werkt en die nog maar een keer voor een normale onderhoudsbeurt naar Pijnacker is geweest.

Dus wees gewaarschuwd !

Deze uitzondering op de regel is te koop wegens het kunnen gebruiken van een 9,75 meter lange voerkotter !

:wink: