Beste prijs voor Okuma??!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

05-08-2005 14:59

Heren,

Aangezien mijn maatje zijn usa's het begeven hebben, is deze met spoed op zoek naar drie nieuwe molens. En nu heb ik hem de Okuma Oryx/Axeon aan kunnen praten.

Maar nu het belangrijkste:

Waar worden deze aangeboden voor de laagste prijs?

Ik dacht zelf bij jannssensport in Kessel, maar deze heeft ze nu even (zoals altijd dus) niet meer in het assortiment.

Kom maar op met jullie tips!

Alvast hartelijk bedankt :wink:

Erik
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

05-08-2005 17:32

Hengelsport Ahoy op de dordtselaan te Rotterdam.

Ik heb ze daar ook gekocht. En ze hebben de RXS-90 en de 65 op voorraad.

Tevens kun je ook de Longcast kopen, de gemiddelde lijncapaciteit bedraagt zo'n 700 meter per spoel.

Bel ze maar ff

Ahoy Hengelsport
Dordtselaan 130-138
3073 GK Rotterdam

Telefoon 010-4842997

Fax 010-4843062

Email: info@ahoy-hengelsport.nl


Succes...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-08-2005 17:59

baggerzooi...niet doen hoor :-?
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

05-08-2005 18:23

Mitsz...

Zo te zien wordt er dus nog steeds gekeken naar het duurste merk van plaats naar kwaliteit. Ik durf te stellen dat de RXS serie beter is dan welke shimano of daiwa molen ook. Maar het is maar wat je wil, merkspullen of kwaliteit.

Ik bevis zelf de RXS-65 en die zou ik voor geen goud kwijt willen. Hij heeft erg veel weg van de daiwa maar heeft verreweg een veel beter incaserings vermogen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dick Appel
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-06-2005 04:35

06-08-2005 18:30

Ik stond vanmiddag in een zaak met een Axeon in me handen, en terwijl ik met de slip aan het spelen was werkte plotseling het getik van de slip niet meer. Slip nog prima maar het getik was weg. Na wat friemelen was het er opeens weer en toen weer weg...
En in één klap was m'n vertyrouwen in Okuma dus ook weg. :lol: Verder lijkt het een hele goede molen, draait supermooi/trillingvrij, en de slip is ook top. Wat betreft het uiterlijk vind ik het model van de body niet zo mooi, en het handvatje aan het eind v/d slinger is ietwat uit de kluiten gewassen groot, maar dat is allemaal persoonlijk.

Al met al daarom toch maar Emblem 5500 Pro's gekocht, daar vind ik alles mooi aan, en de slip hiervan staat echt op nummer één. :D (maar eerlijk is eerlijk de Okuma draait door zijn 12 lagers meer trillingsvrij dan de Daiwa)
jurgen wisseborn
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00
Locatie: Zutphen

06-08-2005 19:50

heb zelf nog geen problemen gehad met mijn Axeons, denk dat er weinig molens zijn in deze prijsklasse (tot €130) die zo'n precies instelbare slip hebben. Ik vond de slinger in het begin wel onhandig groot tot het moment dat ik de molens ging gebruiken, liggen door de vorm altijd lekker in de hand.

heb zelf tot nu toe maar 1 nadeel ontdekt aan de molens en dat is het borsteltje dat tegen de spoel aankomt.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

06-08-2005 20:07

@Jeroen,

Bedankt voor de Tip! Ik zal ze na het weekend eens bellen voor meer info.

Alee Mitszke,

zag in de oudere berichten jou ervaring met de epixjes. Idd knap lullig, maar hoeveel jaar terug is dit inmiddels? Lijkt me toch ook wel relevant, aangezien ik er nu zelf al meer dan een jaar mee vis, en er tot nog toe geen nadeel op spoor van slijtage aan heb kunnen ontdekken.

Ennuh, garantie is ook nooit weg he... :wink:

@Dick,

Even over het ratelmechanisme in de Okuma's... Trek de spoel eraf, en je ziet een fragiel veertje zitten dat een metalen plaatje tegen de binnenkant van de spoel drukt. Zo is het in ieder geval bij mijn epixjes. Heeft dus niets met de kwaliteit te maken, het is gewoon voor het geluid, om bijv. een run te horen. Dus als de rest van de molen je wel bevalt :wink:


En dan nog even een vraagje in het algemeen:

De molens worden gevist onder 3lb 3.90meter kurk afgewerkte spro strategy stokken. En er wordt voornamelijk mee op groot water (kanaal, rivier) gevist. Nu lijkt me een niet te groot model het beste heirvoor, aangezien de lijncappaciteit toch wel voldoende zal zijn.
Dus welk model (65, 90) raden jullie aan?

Bedankt!
Plaats reactie