Heren materiaalfetisjisten,
ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn huidige manier van draadloos vissen met deze piepers met een portofoon set niet geheel voldoet voor alle type visserijen. Ik wil deze set dan ook draadloos maken/ombouwen.
Volgens mij zijn er voor dit oudere type ontvangers te koop met zendblokjes ? Welke type moet ik wel, of juist niet hebben ?
Kan ik ook meerdere piepers (4-6) op één ontvanger aansluiten ?
Fox ST draadloos maken
- Marco Mensing
Allen bedankt voor de overweldigende stortvloed van tips etc,
hierdoor heb ik me goed kunnen voorbereiden op m'n aankoop van een
setje voor de ST's draadloos te maken !
Weinig materiaalfetisjisten hier....
hierdoor heb ik me goed kunnen voorbereiden op m'n aankoop van een
setje voor de ST's draadloos te maken !
Weinig materiaalfetisjisten hier....

CarpeR Diem
-
ik weet niet precies of er meerdere types van de ST zijn, maar als je een sounderboxaansluiting op je piepers hebt, heb je aan een TXR set voldoende. Met een beetje creativiteit kun je ipv de standaard 3 pieper meerdere piepers hierop aansluiten.
Of je ze ook draadloos kunt maken zoals de STR de RX en de MMXR weet ik niet.
Of je ze ook draadloos kunt maken zoals de STR de RX en de MMXR weet ik niet.
- Marco Mensing
Jurgen,
dank voor je reactie !
Ik had idd niet duidelijk aangegeven dat ik inmiddels een setje gekocht heb, en jawel ; de TXR set.
Heb vandaag al geprobeerd om de kabels van één pieper door te gaan lussen zodat ik eventueel met VIER hengels kan vissen als het daar mag !
Er zijn volgens mij twee types ST's, de hele oude en de gewone oude. Ik heb de gewone oude, deze hebben twee uitgangen. Volgens mij een voor een verlichte swinger en een voor een sounderbox. Setje werkt perfekt, moet alleen de doorlus draad nog even opnieuw solderen.
dank voor je reactie !
Ik had idd niet duidelijk aangegeven dat ik inmiddels een setje gekocht heb, en jawel ; de TXR set.
Heb vandaag al geprobeerd om de kabels van één pieper door te gaan lussen zodat ik eventueel met VIER hengels kan vissen als het daar mag !

Er zijn volgens mij twee types ST's, de hele oude en de gewone oude. Ik heb de gewone oude, deze hebben twee uitgangen. Volgens mij een voor een verlichte swinger en een voor een sounderbox. Setje werkt perfekt, moet alleen de doorlus draad nog even opnieuw solderen.

CarpeR Diem
-
als je 2 gelijke kabeltjes hebt met een tulpstekker en een monostekkertje kun je deze aan elkaar prutsen door 1 kabeltje in 2en te knippen op een voor jou gunstig punt en van 1 de tulpstekker, draadjes strippen en de gekleurde in elkaar draaien en aftapen, met lijmpistool kun je het vervolgens waterdicht maken. zo heb ik die van mij gemaakt
- Marco Mensing
Hmmm,
ik heb twee draden genomen, van allebei de mono-stekkertjes afgeknipt. Deze gestript en de geisoleerde kern weer een stukje gestript. Deze kerndraden gesoldeerd en in een krimpkous weer geisoleerd. De buitenmantel ook gesoldeerd en hierom heen weer een grotere krimpkous gedaan. Tulp stekker weer hieraan, werkte toen perfekt.
De afwerking was toch niet helemaal naar m'n zin en heb het zooitje weer opengemaakt. Daarna weer opnieuw gesoldeerd en gedaan, helaas deed 'ie 't toen niet meer. Ga morgen weer opnieuw solderen.
Vis toch 9 van de 10 keer met twee hengels en zonder zenders etc ( vis bijna altijd ochtend sessies ) maar als ik een keertje het setje nodig heb moet 't wel werken !
ik heb twee draden genomen, van allebei de mono-stekkertjes afgeknipt. Deze gestript en de geisoleerde kern weer een stukje gestript. Deze kerndraden gesoldeerd en in een krimpkous weer geisoleerd. De buitenmantel ook gesoldeerd en hierom heen weer een grotere krimpkous gedaan. Tulp stekker weer hieraan, werkte toen perfekt.
De afwerking was toch niet helemaal naar m'n zin en heb het zooitje weer opengemaakt. Daarna weer opnieuw gesoldeerd en gedaan, helaas deed 'ie 't toen niet meer. Ga morgen weer opnieuw solderen.
Vis toch 9 van de 10 keer met twee hengels en zonder zenders etc ( vis bijna altijd ochtend sessies ) maar als ik een keertje het setje nodig heb moet 't wel werken !
CarpeR Diem
- Patrick Hitija
Marco,
Ben behoorlijk laat, hoop niet dat het als mosterd na de maaltijd kompt...
http://www.englandangling.co.uk/displayProduct.asp?prodCode=ATTX2_25
Maar heb je topic niet eerder gezien
..
Ben me ook aan het orienteren, kwam deze tegen..
verschillen met de (je) TXR:
-vibratie
- tot 4 hengels uit te breiden
-geen achterlijk grote zender op je pod!!
- Handzaam model receiver..
Ben behoorlijk laat, hoop niet dat het als mosterd na de maaltijd kompt...
http://www.englandangling.co.uk/displayProduct.asp?prodCode=ATTX2_25
Maar heb je topic niet eerder gezien

Ben me ook aan het orienteren, kwam deze tegen..
verschillen met de (je) TXR:
-vibratie
- tot 4 hengels uit te breiden
-geen achterlijk grote zender op je pod!!
- Handzaam model receiver..
live the life you love and
love the life you live ..
- Marco Mensing
Ik heb de TXR set dus al aangeschaft !
De vibratie functie van de ATTX zie ik echter wel zitten............
Al zou ik de set vaker nodig hebben dan had ik zoiets wel overwogen, ik gebruik het denk ik maar 10 ? x per jaar ?!
Met het doorlussen kan ik toch ook al van 3 naar 6 hengels indien gewenst/nodig.
Voordeel van de ATTX lijkt me op wateren waar je niet gehoord wilt worden, lekker stil aan de waterkant. Ziet er iig lekker compact uit !
De vibratie functie van de ATTX zie ik echter wel zitten............

Al zou ik de set vaker nodig hebben dan had ik zoiets wel overwogen, ik gebruik het denk ik maar 10 ? x per jaar ?!
Met het doorlussen kan ik toch ook al van 3 naar 6 hengels indien gewenst/nodig.
Voordeel van de ATTX lijkt me op wateren waar je niet gehoord wilt worden, lekker stil aan de waterkant. Ziet er iig lekker compact uit !
CarpeR Diem
- Patrick Hitija
@ Marco,
We kunnen a.s. zaterdag verder babbelen, als rene tenminste netjes rijdt en we niet wagenziek worden...
Zijn er trouwens collega's die al ervaring hebben met die attx set???
We kunnen a.s. zaterdag verder babbelen, als rene tenminste netjes rijdt en we niet wagenziek worden...
Zijn er trouwens collega's die al ervaring hebben met die attx set???
live the life you love and
- Marco Mensing
Patrick Hitija schreef:@ Marco,
Rene ?, wie is Rene ?
Broer van Bob?

CarpeR Diem