X2 voerboot...


Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

25-07-2005 18:04

Luitjes,

http://www.raven.nl/nieuwsbrief/knalbode/46/46.html

Uit een nieuwsbrief van een maandje oud :oops: ...
live the life you love and
love the life you live ..
Peter Smit
Berichten: 45
Lid geworden op: 12-12-2002 01:00
Locatie: Schagen
Contacteer:

25-07-2005 19:08

Wat voor onderdelen er gebruikt zijn weet ik niet, laat staan dat ik een mening zou hebben over de kwaliteit. Wat ik wel kan zeggen is dat de onderdelen makkelijk te vervangen zijn. Je kunt er goed bij en de verbinding tussen de verschillende onderdelen is gedaan met snoertjes en stekkertjes.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

29-07-2005 09:33

Net met Raven gebeld,

je kan ze gewoon bestellen via internet en ze zijn leverbaar! Dus ga er nu een bestellen:) betaal wel met me Visa heb ik zoiezo 1 jaar garantie tegen beschaddigingen of diefstal:) Raven zegt ook 1 jaar garantie te geven.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

29-07-2005 09:42

Jaja net de boot besteld voor 325 euro:D krijg hem over een dag of 8 thuis gestuurd :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Reinder van Lune

29-07-2005 09:43

Ik wil de boot eerst zien, en weten wat er qua electronica in zit voordat ik hem bestel.
Er zijn nogal wat mensen die deze boot koopt en vervolgens aanbiedt op marktplaats!!
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

29-07-2005 09:45

Reinder,

ik heb 1 jaar garantie:) mocht die dus niet voldoen ga ik ermee terug of ik verkoop hem! ik heb hem samen gekocht met een vriend dus sam sam.... dus dat scheelt ook!
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

29-07-2005 09:46

kan alleen geen diepte meter op lijkt mij.... dat is wel heel erg zuur:) maar eerst eens kijken of deze bevalt:) anders volgend jaar een stapje hoger:)
Reinder van Lune

29-07-2005 09:47

Elmer Koevoets schreef:Reinder,

ik heb 1 jaar garantie:) mocht die dus niet voldoen ga ik ermee terug of ik verkoop hem! ik heb hem samen gekocht met een vriend dus sam sam.... dus dat scheelt ook!


Als ik het aantal mensen bekijk welke deze boot aanbieden op marktplaats zou je haast denken dat de boot niet voldoet.
Ik ga morgen even naar Raven toe om hem te bekijken.
Ben benieuwd.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

29-07-2005 09:49

Laat me even weten wat je er van vind enzo:) jammer dat er verder nergens info over te krijgen is.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-07-2005 10:13

Reinder van Lune schreef:Ik wil de boot eerst zien, en weten wat er qua electronica in zit voordat ik hem bestel.
Er zijn nogal wat mensen die deze boot koopt en vervolgens aanbiedt op marktplaats!!


Heb 't ook gezien :lol: Vraagprijs is 500, er is vervolgens al 400 en 450 geboden, kan je nagaan hoeveel mensen er meer als 400 willen geven voor een boot die nu nieuw tussen de 325 (mail Patrick) en 350 ( Dé Karperwereld) kost.............
CarpeR Diem
Reinder van Lune

29-07-2005 10:14

Ik snap niet dat mensen daarop bieden tewijl ze hem zo kunnen bestellen via internet of telefoon bij Raven.
Gebruikersavatar
san pierkhan
Berichten: 36
Lid geworden op: 11-04-2005 14:39
Locatie: BEUNINGEN

29-07-2005 10:24

Als ik het aantal mensen bekijk welke deze boot aanbieden op marktplaats zou je haast denken dat de boot niet voldoet.
Ik ga morgen even naar Raven toe om hem te bekijken.
Ben benieuwd.[/quote]


hoi,

Ik heb er ook 1 bestel via internet, zou je kunnen laten weten wat je er van vind als je de boot gezien hebt.
Ik was bezig om er zelf 1 te bouwen en heb dus een 4 kanaals zender liggen, wil als de electronica niet top is dit vervangen, ben dus benieuwd als dit kan.
ik weet dat bij de beetsweeper dit niet mogelijk is omdat alles in is gegoten in hars.
Later...
Reinder van Lune

29-07-2005 10:36

Ik was ook bezig om er een zelf te bouwen . ..
Heb een mooie casco liggen welke ik wil verkopen, dus
als er mensen zijn die er belang bij hebben . . .
Gebruikersavatar
san pierkhan
Berichten: 36
Lid geworden op: 11-04-2005 14:39
Locatie: BEUNINGEN

29-07-2005 11:20

Reinder van Lune schreef:Ik was ook bezig om er een zelf te bouwen . ..
Heb een mooie casco liggen welke ik wil verkopen, dus
als er mensen zijn die er belang bij hebben . . .


Ik had mijn casco in 1 dag verkocht.
ik had de casco van nedsur.
(http://www.nedsur.produceert.com)
Later...
Reinder van Lune

29-07-2005 11:22

Die heb ik ook !!
75 euro incl verzenden . . wie ??
Gebruikersavatar
san pierkhan
Berichten: 36
Lid geworden op: 11-04-2005 14:39
Locatie: BEUNINGEN

29-07-2005 11:36

Reinder van Lune schreef:Die heb ik ook !!
75 euro incl verzenden . . wie ??



Hoi,

Ik heb 2 klanten, als het goed is word de boot zaterdag opgehaal, zoniet dan heb ik nog een klant die de boot wil kopen.

Als de boot zaterdag word opgehaal stuur ik je de gegevens van de andere klant (maandag), kan je jou boot ook verkopen.
Later...
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

31-07-2005 20:02

ik heb de dyna-craft ook hij bevalt mij goed hij kost hier bij raven 349.95

er zitten een paar nadelen aan de letjes zijn recht naar boven geplaatst dus die zie je niet op afstand. en de acu gaat niet lang mee een uur maar dat staat er ook bij. voor de rest is hij super 8) 8)
ik leef aan de waterkant
Marcel Reinhoudt
Berichten: 66
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: Middelburg

31-07-2005 22:45

Heb die boot nu 3 weken in huis en ben niet ontevreden.

Nadelen vind ik:
1) matige afdichting van de electronica. De klep aan de bovenzijde van de boot zit maar met 2 scharniertjes vast en is dus nogal gammel;
2) tijdens het varen moet je veel links/rechts bijsturen, omdat de boot geen rechte lijn vaart (tenminste die van mij niet.....);
3) ongeladen is de boot minder stabiel. De voorzijde duikt dan snel naar beneden en bij veel wind schept hij dan snel water.

Afdichten van de klep van de electronica aan de bovenzijde is echt noodzakelijk!! gezien punt 3

Verder een stevige boot, hij vaart snel en geruisloos. De bediening met de 2 kanaals zender is simpel en het lossen van de boilies en de rig gaat prima.

Wat ik nog wel mis is een handleiding en technische gegevens. Blijkbaar krijg je die er niet bij voor die prijs. Mailen en bellen met Raven levert tot nu toe nog niets op..... :(
Op de site van Badger is hij goedkoper. Een complete set met draagtas, verlichting en extra batterij kost daar 259 Engelse ponden.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Groet,

Marcel
Gebruikersavatar
Ariejan Donker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-09-2004 19:57
Contacteer:

01-08-2005 15:15

Hoi,

Je kan dus als ik het goed begrijp ook je lijn uitvaren?
Hoe doe je dit dan? Er zit geen "kiep" bak
Doe je het gewoon achterin? Beschadigt dit niet de lijn als de klep dicht gaat?

met vriendelijke groeten,

Arjan
het leven is als een neus haal alles eruit wat erin zit.
Reinder van Lune

01-08-2005 15:18

Ja je kan je lijn uitvaren.
Aan de achterkant gaat er een deksel een beetje openstaan, zodat
je voer en haak, lood e.d. eruit rolt.
Je lijn beschadigt er volgens mij niet door . . . je kan eventueel
er stukje uit het klepje vijlen . . .
Gebruikersavatar
Ariejan Donker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-09-2004 19:57
Contacteer:

01-08-2005 17:11

[quote="Reinder van Lune"]Ja je kan je lijn uitvaren.
Aan de achterkant gaat er een deksel een beetje openstaan, zodat
je voer en haak, lood e.d. eruit rolt.
Je lijn beschadigt er volgens mij niet door . . . je kan eventueel
er stukje uit het klepje vijlen . . .[/quote]

Weet je of er ook vierkante producten en particals eruit zouden kunnen "rollen". Of alleen boilies(omdat deze rond zijn)
het leven is als een neus haal alles eruit wat erin zit.
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

01-08-2005 18:30

Marcel Reinhoudt

tis maar wat je goedkoper noemt, er komt nog 30 pond extra verzendkosten bij, en levertijd van 5 weken.
Johan Claerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2004 08:39
Contacteer:

01-08-2005 18:49

Net boot getest.


Vooreerst het laadvermogen, dat bedraagt ong 1kg afhankelijk van hetgeen je als voer gebruikt.

Sluiting voerluik ziet er wat goedkoop uit doch doet perfect zijn werk.Levensduur moet nog bewezen worden.

Luik waar batterij en dergelijke zich bevinden is inderdaad maar matig waterdicht gemaakt dus aftapen of andere oplossing dringt zich op.

Het vervangen van de batterij is kinderspel doch wel voorzie ik veel verlies van de schroefjes en beugel waarmee de battererij op zijn plaats wordt gehouden.

Alles is wel goed bereikbaar in de boot dus reparaties zijn makkelijk uit te voeren. Veel kan er echter niet aankomen want heel veel techniek zit er niet in de boot.

Boot heeft slechts 1 jetstream waar je alle richtingen kan mee varen doch achteruit is niet zo evident. Gaat heel traag doch wel mogelijk.

Manouvreren gaat ongelofelijk goed, boot reageert enorm snel op richtingsverandering wat een enorm pluspunt is.Boot draait compleet om zijn as (zonder daarvoor extra ruimte te gebruiken)

Vind het persoonlijk wel een uniek systeem aangaande het veranderen van richting met de jetstream, eenvoudig doch heel doeltreffend.

Snelheid van de boot vind ik niet heel denderend doch volstaat voor de meeste situaties. Of de boot voor het grote water geschikt is betwijfel ik wel een beetje doch dat zal de dagdagelijkse praktijk moeten uitwijzen.

Ondanks het uniek besturingssysteem vind ik het besturen op zich niet zo eenvoudig, toch zeker niet in het begin maar na enige tijd krijgt men het wel onder de knie. Bij het vooruitvaren dient men wel regelmatig wat bij te sturen.

Vaarbereik bedraagt tussen de 300 tot 500m afhankelijk van de omstandigheden. Maar laat ons heel eerlijk zijn, 500 meter zal men nooit uitvaren want dan zie je de boot niet meer. Zelfs 250 meter vind ik al heel ver maar dat zal wel aan mijn ogen liggen :wink:

Kort samengevat kan ik dus het volgende meegeven:

Prijs: € 350 inclusief tas en extra verlichting dus heel aanlokkelijk.
Kwaliteit: voor die €350 denk ik dat je een redelijke boot krijgt met voordelen maar ook de nodige nadelen(niet achteruitvaren vind ik het grootste)

Ten opzichte van andere boten op de markt heeft hij echter één groot voordeel, hij is heel aantrekkelijk geprijsd.