eeen zwembad bovenop mijn fox extreme bivvy?????????????????


Plaats reactie
killian de bruijne

06-07-2005 14:50

hoi

gisterochtend werd ik wakker aan de waterkant ik mijn nieuwe fox emtreme bivvy. zag dat er erg veel condens op t doek zat. het had die nach lekker geregent.... dus ik open het deurtje om de condens een beetje weg te laten trekken wat tot mijn verbazing goed ging!! eeen half uurtje later stap ik mijn tentje uit, stoot een beetje mijn hoofd en krijg een plens ijskoud vies regenwater over me heen wat zich dus had verzameld bovenop mijn nieuwe fox extreme bivvy. me hele nek plus jas plus trui plus t shirt en slaapzak, waen allemaal nat :-?


ik dacht dat ik de tent verkeerd had neergezet. want hij stond niet helemaal recht.... ik dus vanmiddag samen met degene met wie ik vis de tent opnieuw neergezet op een plat stuk gras. tent was inmiddels al weer droog en het doek stond lekker strak. ik dacht yes eindelijk staat ie goed en geeen zwembad meer. savonds gaat t regenen in lekker me slaapzak in deurtje op een kier. word sochtend wakker... weer een heeel zwmbad van jewelste :( :( :( :( :(

ik weeet absolut niet waardoor dit komt. heb hem nml ook op 2 verschillende plaatsen opgezet. geprobeerd met de hoogtes van de stormpalen. maar niks hielp. wel stond hij snaar strak toen er de zon op stond.

ikzelf vind dit egt niet kunnen en als t zo is, dan is ook de prijs van 300 euro rond uit belachelijk! da ze daarvoor dan nieteens wat degelijks kunnen leveren :roll:


nu heb ik de volgende vragen

- wat heb ik verkeerd gedaan?
- heeft iemand anders dezelfde ervaring?
- is er soms wat mis met de tent

hoop echt dat iemand mijn kenhelpen, heb er heel lang lang voor moeten sparen. dacht met de aankoop iets zeeeeer degelijks te kopen :oops: en anders zal t echt een teleurstelling zijn en gaat hij terug naar de winkel als t aan mij ligt en t kan


groete
killian
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-07-2005 16:13

Hey Killian,

Ik heb ook een extreme bivvy, ik heb hem nu al denk ik bijna 3 seizoenen, ik gebruik hem afwisselend met me continental.

Maar ik heb dat randje water (bij zeg maar de luivel die open kan ook), doordat hij nat word, word het doek zwaarder en komt er meer speling, hierdoor ontstaat de rand waar vocht in blijft liggen.
Ik heb het in het begin ook gehad, door goed je grondzeil en je tent aan de grond vast te zetten, en dan de stormpalen voor zo strak mogelijk te zetten los je het redelijk op.
Maar doordat tijdens regen het doek zwaarder wordt stel ik de stormpalen bij regen ook nog net iets strakker naar boven.
Probeer ook de stormpalen een beetje schuin in v vorm te zetten, dan drukt hij namelijk de voorkant ook wat strakker(niet echt v maar uit elkaar)

Meer als dat kun je er niet aan doen..... tenzij iemand ander nog ideeen heeft.

Groeten,

Edward
killian de bruijne

07-07-2005 13:32

nog iemand?
Plaats reactie