Het "serieuze" Landingsnetten / Schepnetten TopiC


Rudi van Vliet

09-07-2005 17:48

dit klinkt niet echt als een makkelijk net dus dat Xtreme net.

Zoveel dingen waar je op moet letten...

Ik heb trouwens het Shimano Tribal net besteld. Had geen tijd om te wachten op het net van de ontwikkelaars ...

Ik ga een complete review schrijven van dit net zodat mensen er hier weer over kunnen lezen.

Ik nodig mensen uit om dat over hun net te doen dus ook over de steel en dergelijke.

Maandag heb ik het net binnen en zal dan de nodige info geven

Anton .. ik vind de punten die je opschrijft erg goed. Ik denk dat er veel waarheid in zit....

Wat Corne noemt van dat wegen is een super goed idee..

Ik denk echter wel dat dit met de Xtreme bijvoorbeeld al het geval is... door de banden in het net.

Misschien iets om mee te nemen voor de ontwikkeling....
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

10-07-2005 12:47

Ik moet zeggen dat ik geen idee heb welk mer net ik heb. Maar het ziet er als volgt uit:

Diep fijnmazig net ca 1.5 meter
armen ca een meter carbon
carbon stock 2 meter
Gietijzeren sprijdingsstuk.

Ervaringen.

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom zo vreselijk diep. Echt onhandig met scheppen in ondiep water. Vervelend vervoeren en wegen van de karper.

Vast spreidingsstuk is erg lastig met "struinen" en tevens de vaste stok met vervoer op de fiets :).

Verder bevalt het net mij prima in gebruik. Heb het al een jaar of 7 en nooit problemen met de kwaliteit gehad. Behalve dat de carbon armen beginnen te slijten bij de insteek.
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

10-08-2005 15:08

voor de topic iets lager is dit wel een teovoeging dacht ik zo.

mvg anton eckhardt
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

10-08-2005 15:26

Zekers Anton, bedankt.
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

17-08-2005 18:45

nash hooligun XS: Niet kopen,is echt rommel Heb er nu misschien 10 vissen mee geland en al 3x moeten maken,dat stuk touw in het net dat tussen de twee armen zit scheurt altijd,en dit zonder echt zware belasting. De steel is goed maar de manier waarop men de armen in de steel steekt trekt ook op niet veel,beschadigd de armen zeer hard,bij mij zijn de armen al serieus afgesleten op die plaats :-? Echt een miskoop vind ik,en daar heb ik dus 70€ voor betaald,kon ik even goed een carp focus van 15€ voor gekocht hebben. Ben nu dus ook aan het zoeken naar een degelijk net,liefst zo ene die dichtklapt. Iemand meer info over dat net van piet vogel? Heb hem het zien gebruiken in een dvd en lijkt mij een degelijk netje :lol:

grtz Jase
Gebruikersavatar
Sjuul Rademaker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00
Locatie: Deventer

18-08-2005 23:32

Ik heb het Master Landing van Fox en het beval me uitstekend .
Ik heb heel lang naar een goed net gezocht voor een redelijke prijs , de meesten waren min of meer topzwaar of sprijtblok beviel me of verbinding met de armen vond waardeloos en dus zo ook de meeste stelen.
Tot dat ik bij een zaak kwam waar ik het net van fox zag en kon hem voor een redeleijk prijs meenemen ( ruim onder de 100 euro ) naar een paar keer in de handen te hebben gehad beviel me het gelijk al de balans was goed de steel zag er goed uit en de armen en het sprijtblok ook dus was ie snel gekocht.
Ook liet hij mij de duurdere netten van fox zien welke mij geen een van bevielen en ik gebruik het net nog steeds ( ik heb hem nu al een paar jaar ) en bevalt me ook nog steeds .
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

19-08-2005 09:11

Ik denk dat men het best bij de ontwikkeling van een nieuw net, het ondergedeelte van het net NIET fijnmazig neemt.
Ik had in het verleden zulk net en had er enige problemen mee, vooral met het water dat zich in het net bevond. Toen het fijnmazig gedeelte achter een succesrijke dag was bedekt met visslijm kon het water bijna niet uit het net sijpelen, men had bij wijze van spreke een half uur nodig al eer het water uit het net is.
Ook het reinigen van een net is moeilijker omdat het slijm er werkelijk in plakt, lekker geurtje in je auto/garage/opbergkot
De dag van vandaag met al die ziektes etc is het belangrijk om je net deftig te kunnen reinigen na elke sessies.


Daarom de voorkeur voor een grovere maas.

grtz peeke
Laatst gewijzigd door Michiels Gino op 19-08-2005 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Greets Gino
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

19-08-2005 11:04

Is het niet mogelijk een rubber achtig net te maken. Dit hebben ze in andere takken van de hengelsport. Het voordeel lijkt mij dat het de slijmlaag beter beschermt en makkelijker schoon te maken volgens mij ook minder weerstand in het water.

Nadeel is misschien dat het drijft???
Ik weet het niet ,maar het kwam zomaar in me op. Mischien is het niets misschien ook wel. Ik hoor het wel.
groetjes henk
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

23-08-2005 16:29

FF een update over mijn Fox Extreme net. Gisteren ving ik een mooie 16 ponds schub op de korst, die uiteraard geschept werd met mijn Extreme net.
Toen ik ging opruimen kreeg ik de armen echter niet los? Het spreiderblok leek mee te geven, waardoor ik de armen niet kon ontspannen.
Toen ik het spreiderblok beter bekeek (ff de netfloat er af) zag ik dat het schroefdraad uit het spreiderblok was gekomen! En dat bij een vis van maar 16 pond (met alle respect! 8) ).

Wat mij betreft is mijn Fox Extreme landingsnet avontuur afgelopen :(
davy pronk
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-08-2005 19:01

24-05-2006 15:46

k neem altijd me net mee alleen k vergeet alted mn onthakings mat zal wel lekker zen als er een inthakingsmat op zit dat je de vis zo neer kan leggen en onthaken :lol: :lol: :lol: :lol:
nah uhh ik vis op karper :P
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

25-05-2006 00:38

Ha Martijn die van mij heb ik ook al begraven :D