Gevoerd Foudraal (fox stalker?)


Gebruikersavatar
Jan Wijma-O
Berichten: 200
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

06-06-2005 11:09

Hey

ik ben sinds ik nieuwe hengels heb op zoek naar een nieuwe foudraal. Ik heb nu nog zon standaar 20 euro ding van x2. Deze is opzich prima alleen niet gevoerd, en met mijn net nieuwe fox continental hengels vind ik dit toch wel een beetje gevaarlijk. Nou ben ik dus opzoek naar een nieuwe foudraal. Hij meot gevoerd zijn, en voor 3 hengels van 12ft. Ik zit zelf sterk te denken aan de fox stalker, ziet er mooi en stevig uit, en fox bevalt mij over het algemeen prima. Heeft iemand ervaring met deze foudraal of met andere vergelijkbare foudralen??

Gr

Jan
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

07-06-2005 02:54

Ik ben zelf geen eigenaar van een fox foudraal maar 2 vismaten van
me hebben er wel een de een heeft een Stalker(als ik me niet vergis)
en de ander een Royale en ze hebben beide problemen met de rits
Verder zijn ze er wel tevreden mee volgens mij .
Gebruikersavatar
Jan Wijma-O
Berichten: 200
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

07-06-2005 11:49

hmmm ik zit ook nog te twijfelen over een van starbaits, schijnt ook erg goed te zijn.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

07-06-2005 11:51

Ik heb een Daiwa foudraal.. Super ding... Kost iets van 100 euro ofzo... Weet alleen niet of die er nog steeds is
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-06-2005 13:28

Jan,

Ik zou voor een foudraal kijken met losse hengel pouches, dan zijn je heng-
els nog beter beschermt.
Verschillende merken leveren basis foudralen + losse hengel pouches.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

07-06-2005 16:34

Ik gebruik ook die pouches, maar dan zonder bijbehorend foedraal. Reden hiervoor is dat ik altijd de auto vlak achter me heb staan, dus ik hoef niet met die hele bende te lopen. Ik zet mijn rod pod achter de auto, haal de opgetuigde hengels uit de pouches, swingers en boilie erop, en ik loop met het geheel naar de waterkant. Binnen 10 minuten liggen beide hengels op hun plek.

Een compleet foedraal vind ik een onhandelbaar geval. Alles kan erin, maar dan is hij bijna niet te tillen, en erg onhandelbaar. Het foedraal wat ik had heb ik verknipt, alleen het parapluievak gebruik ik nog.

Maar ja, als je ver moet lopen ligt het allemaal net even anders ……..
Gebruikersavatar
Jan Ramp
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-03-2005 21:45
Locatie: Hoofddorp

07-06-2005 17:10

Ik heb een van Rod Hutchinson. Bevalt me prima, goed gevoerd, alle drie hengels worden appart beschermd. Bij regen loopt het water er vanaf, en van binnen blijft hij 100% droog.

Greetz
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-06-2005 21:17

Jan,

Ik heb een foudraal van starbaits waar 4 hengels opgetuigd in kunnen.
Dit is een perfect foudraal goed afgewerkt en ruim foudraal.
Wat mijn betreft een aanrader.

( VOOR DE GOEDE ORDE DIT IS MIJN MENING)

LATERZZZ
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-06-2005 21:22

Sorry 1 reactie zou genoeg moeten zijn.

PS: Robbie ik stuur die brasems waar ik vaak last van heb wel naar jou toe.

LATERZZZ
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

08-06-2005 01:51

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 30-11-2005 02:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

08-06-2005 01:59

@Willem

En vange doet ie ze zeker hehe :D :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

08-06-2005 02:29

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 30-11-2005 02:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

08-06-2005 02:42

Robbie Faber schreef::cry: jammer genoeg wel :cry:


Maar ook hele mooie karpers :wink:

Een greep uit de collectie dit jaar :D

http://members.home.nl/ruuddegouw/Faber ... osch_3.JPG

http://members.home.nl/ruuddegouw/Faber_26_pond.JPG

http://members.home.nl/ruuddegouw/Faber ... 5_pond.JPG

http://members.home.nl/ruuddegouw/Faber ... pond_2.JPG

Al met al mooie viskes maatje :wink:

Dus laat ze maar lulle :P :P :P
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

09-06-2005 00:06

Ik wilde het ff kwijt Robbie. 8)
Mooie vissen trouwens toppie

meestal komt na de brasem de karper =+punt!!

Laterzzz
Gebruikersavatar
ronald tielemans
Berichten: 93
Lid geworden op: 27-02-2007 10:10
Locatie: Boekel (Noord-Brabant)

01-03-2007 19:10

de ultimate a-life

ga ik ook kopen

is zeer fijn zeggen ze! alle hengels zitten apart verpakt, ze kunnen mekaar dus nooit beschadigen.

Groeten Ronald


hij kost trouwens ook maar 60-70 euro
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

01-03-2007 23:19

Ik vroeg me af aan welke foudraal je de meeste pouches aan kunt doen? Weet iemand dit? Ik spreek dan over opgetuigde hengels.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

02-03-2007 09:56

Ik heb zelf de foudraal van Starbaits. Topding! Supergoed gevoerd. Voor elke hengel een andere flap.

Ik zou zeggen schaf deze ook maar aan en je krijgt er geen spijt van.

En zo duur is die trouwens ook weer niet :wink: (80euro voor 3hengels).
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

02-03-2007 19:13

ik ben zelf ook op zoek naar een goed gevoerde foudraal


en kreeg van de verkoper als advies:


de JRC

Afbeelding

kost 123euro exc klantenkorting.

of de Elite..foudraal.. zag er heel erg degelijk uit dikke ritsen. maar kan geen plaatje er van vinden.

die koste 159euro en was in de aanbieding voor 99 euro.

beiden hebben ze aparte flappen voor elke hengel en zijn best dik gevoerd.

De Jrc ziet er mooier uit.. (details) en de voering is van soort pvc.. maar de ritsen zijn wat minder grof.. binnenkant is wel makkelijk schoon te houden. (van beetje gladde spul wat geen vocht opneemt)

De Elite. was ook dik gevoerd ook aparte flappen voor elke hengel dikkere ritsen t.o.v de JRC en heeft verstevigde onderkant. En een comfortable schouderband.

beide foudralen dikker gevoerd dan de FOX versies en de shimano's met camou-print..

ik weet nog niet welke ik ga kopen maar denk zeker 1 van die 2 of ik kom nog wat beters tegen.

ps goede verhalen over de starbait foudralen iemand die een foto of linkje heeft ?
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

02-03-2007 20:10

YueOn Liu schreef:ik ben zelf ook op zoek naar een goed gevoerde foudraal


en kreeg van de verkoper als advies:


de JRC

Afbeelding

kost 123euro exc klantenkorting.

of de Elite..foudraal.. zag er heel erg degelijk uit dikke ritsen. maar kan geen plaatje er van vinden.

die koste 159euro en was in de aanbieding voor 99 euro.

beiden hebben ze aparte flappen voor elke hengel en zijn best dik gevoerd.

De Jrc ziet er mooier uit.. (details) en de voering is van soort pvc.. maar de ritsen zijn wat minder grof.. binnenkant is wel makkelijk schoon te houden. (van beetje gladde spul wat geen vocht opneemt)

De Elite. was ook dik gevoerd ook aparte flappen voor elke hengel dikkere ritsen t.o.v de JRC en heeft verstevigde onderkant. En een comfortable schouderband.

beide foudralen dikker gevoerd dan de FOX versies en de shimano's met camou-print..

ik weet nog niet welke ik ga kopen maar denk zeker 1 van die 2 of ik kom nog wat beters tegen.

ps goede verhalen over de starbait foudralen iemand die een foto of linkje heeft ?

volgens mij heb ik bij de ksn jeugddag dat ding beetgehad, vond hem zelf zwaar voor een leeg foudraal, maar klagen over bescherming van de hengels kan je zeker niet
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

02-03-2007 20:20

ik heb ook deze JRC foudraal.

super gevoerd en stevige sluitingen..

enig minpuntje.. als je er je paraplu bij instopt is die vrij dik en past die niet echt meer goed in de auto.. ik moet mijn bijrijdersstoel dan omlaag klappen anders krijg ik hem niet goed in de auto.

gewicht is ook wel vrij zwaar.. maar niet ondraaglijk

gewoon een top foudraaltje.

Gr. Remko
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

02-03-2007 20:33

Coen Aarts schreef:Ik vroeg me af aan welke foudraal je de meeste pouches aan kunt doen? Weet iemand dit? Ik spreek dan over opgetuigde hengels.

De Aqua sling is er in een 4, 5 en 6 rod uitvoering. Ook is er dan de mogelijkheid de 1' langere sling aan te schaffen die ook ruimte biedt voor een bivvy.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

04-03-2007 00:21

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Fox foudraal. Deze Quiver kan 'maar' vier pouches er aan vast maken.

Nu ik goed na lig te denken zie ik eigenlijk het nut van die losse pouches niet in.

Als je je hengels in wel gooien, moet je ze één voor één openritsen terwijl bij een vaste je maar één rits open moet doen. Tevens kan er meer kapot gaan omdat je meer 'zwakke' punten heb. Je moet overigens overal die pouches op een manier vast kunnen maken.

Het voordeel wat hier genoemd wordt is dat het handig is als je wilt pennen, maar als je dan zo nodig een foudraal wilt, dan pak je touch een losse pouch. Ga je een weekend vissen aan het kanaal dan pak je toch gewoon je 'vaste' foudraal. Of zie ik dat nou zo krom?
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-03-2007 09:43

John Pannekoek schreef:
De Aqua sling is er in een 4, 5 en 6 rod uitvoering. Groet,

John


Coen Aarts schreef:Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Fox foudraal. Deze Quiver kan 'maar' vier pouches er aan vast maken.


:roll: :o :roll: :o

Coen,

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je wilt hóór. Je vraagt hoeveel pouches er aan bepaalde foudraals (quivers/ slings) kunnen.Als ik je er dan een bevredigend antwoord op denk te hebben gegeven zeg jij vervolgens dat dit niet waar is en dat er máár vier aan kunnen??????

Ik zal proberen je een antwoord te geven op de vragen die je jezelf eigenlijk allang had moeten stellen alvorens hier te vragen hoeveel pouches er aan een basisfoudraal kunnen.
Belangrijk gegeven: de sleeve's (pouches) van Aqua bezitten geen rits. Die moet je gewoon over de hengel heen trekken tot onder je molens.
Dit heeft wat mij betreft alleen maar voordelen omdat je molens of lijn niet meer kunnen beschadigen door het geschuur tegen de ritsen en je zit niet meer te kutten om ze erin te krijgen.
Verdere voor - en/of nadelen van een basisfoudraal (quiver/sling) met losse sleeve's (pouches) ten opzichte van een foudraal zijn:
- veel betere bescherming voor je hengels. Wat alleen maar belangrijk kan zijn als je om je hengels geeft anders hoef je er lijkt mij sowieso niet aan te beginnen.
- een veel lager gewicht van het geheel. En dit omdat een (goed gevoerd) foudraal logischerwijs véél zwaarder is. Als voorbeeld was mijn vorige goed gevoerde foudraal léég al zwáárder dan m'n Aqua met drie hengels eraan, laat staan met zes. En daar is geen woord van gelogen!
- een foudraal kun je door z'n lengte niet makkelijk in je bivvy/brolly kwijt terwijl je een basisfoudraal met pouches tot een pakket kunt opvouwen. En ik zal je even voor zijn, dit geld voor als je je zes hengels al hebt ingegooid en niet als ze er nog in/aan zitten.
- geen ritsen die kapot (kunnen) gaan. Als je bijv. naar de JRC hieronder van YueOn Liu kijkt zie je overduidelijhk de knik onder in het foudraal dat een zwak punt in de rits is waar ie uiteindelijk het eerst kapot zal kunnen gaan.
- als je wilt pennen en twee verschillende hengels wilt meenemen kunnen die mooi in de losse sleeve's zodat je geen heel foudraal hoeft mee te 'struinen'
- is idd. iets kwetsbaarder dan een foudraal. Maar dat heb je helemaal zelf in de hand door gewoon wat verantwoordelijker met je spullen om te gaan.

Kortom, als je vijf minuten eerder vissen belangrijker vindt dan de levensduur van je spullen en je liever een breuk sjouwt moet je vooral geen los basisfoudraal met losse pouches kopen.

Zo, ik heb m'n best weer gedaan.
Goed lezen en tot je door laten dringen en de juiste afwegingen maken voordat je gaat reageren, áls je al wilt reageren Coen.
Sterkte ermee.
Groet,

John

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

04-03-2007 10:46

[off-topic]

John,

Vind die tekening/schilderij wat er bij je aan de muur hangt eigenlijk veel mooier ! 8)
Wil 'm stiekum eigenlijk wel even wat groter zien, krijg van die Mondriaan- cq. Rietveld kriebels.

Mark

[/off-topic]

Ps. Oh ja, mooi foedraal ook wel. ;)
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-03-2007 11:04

Mark,

Ik heb zelf weinig met Mondriaan, ben niet zo'n 'hokjestype'! Maar deze moést ik wel ophangen omdat het een 'selfmade' kunstwerk van m'n beste vriend is die ik als dank van hem heb gekregen. :lol:
Hier dan............
Afbeelding
Groet,

John