Welke hengels


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

05-06-2005 22:43

Beste boarders,

Ik ben van plan om binnenkort hengels aanteschaffen voor het vissen in frankrijk.Welke lengte en testcurve kunnen jullie mij aanraden?Ik wil ze ook kunnen gebruiken voor de nederlandse rivieren.

Alvast bedankt

Marc
Gebruikersavatar
Jan Wijma-O
Berichten: 200
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

05-06-2005 23:26

Hey marc,

Qua lengte weet ik het eigenlijk niet, en tsja qua hengels in frankrijk vind ik het altijd moeilijk want ook niet alle meren in frankrijk zijn zo groot dat je 200-300 meter uit de kant vist. Maar als ik het zo hoor zou ik eens gaan kijken in de buurt van de 2,75 - 3 lb. Ik heb zelf net nieuwe hengels, de fox continental, ik moet zeggen dat deze perfect bevallen. Ik heb alleen de 2,5 lb.

Succes met je keuze

Jan
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-06-2005 08:44

Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt besteden en je verlangens zijn bij een hengel fast,- medium,- slowtaper aantal lbs werpgewicht.
Ga je uitvaren, wat zijn de afstanden waarop je vist etc.
Als je ze alleen gebruikt voor frankrijk en nederlandse rivieren zou ik tweede hands kijken naar sportex fbc's die in mijn ogen vaak voor dit soort doeleinden worden gebruikt en wel regelmatig te koop worden aangeboden.
Ben je echt opzoek naar nieuwe stokken voor niet alleen frankrijk en rivieren in nederland.... meer allround denk ik dat je het met bijvoorbeeld
de fox matrix 2 3/4 wel een eind gaat komen door de kevlar wikkeling die meer body zouden moeten geven en hierdoor zeker ook wel geschikt is voor frankrijk.
Tevens in de blank van de continental van fox hetzelfde als de euromasters ik zou die dan evt. in 3 lb hiervoor gebruiken omdat ze vrij parabolisch zijn en ik (denk) dat je iets meer werpgewicht wilt gebruiken.
Ook de hengels van prologic o.a. ook die in de kw field test heeft gestaan lijkt mij ook wel wat.
Maar er zijn zoveel hengels de keuze maakt het er ook dan niet makkelijker op.
Ik zou gewoon naar de winkel gaan en wat hengels ter hand nemen en er lekker in gaan hangen om zo er achter te komen wat je exact zoekt en verwacht.
Plaats reactie