Zelf een draadloos systeem bouwen?!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

25-04-2005 15:52

Hallo dames en heren,

Ik ben in het bezit van een setje standaard delkims met een sounderbox. Echter nu wil ik graag een draadloze sounderbox erbij hebben. Ik weet dat er van Fox (TXR) en van Delkim (RX2000) wel het een en ander te koop is, maar die vind ik vrij prijzig.
Is er misschien iemand die zelf een draadloos systeem heeft gebouwd?
Zo ja, wat heb je nodig en wat zijn de kosten? De eisen die ik er aan stel zijn de volgende:

- Bereik min 200 meter
- Volumeinstelling
- Runningledje (nagloeier hoeft niet, mag wel)

Hopelijk kan een van jullie mij verder helpen. Alvast bedankt.

Groeten Jorn de Wals
Koen Roeffaers
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-04-2005 14:31
Locatie: Hasselt (B)

25-04-2005 16:04

Heb zelf Fox Micron Mx'en, de TXR-oplossing is inderdaad nogal prijzig

vorige week een vriend die vaak met electronica bezig is gevraagd om eens te kijken of er een goedkopere zelfbouw oplossing is, hou je op de hoogte.

al heb ik ergens het vermoeden dat een degelijke oplossing niet veel goedkoper zal zijn dan een originele TXR zender/ontvanger.
degelijkheid is wel een absolute vereiste, ik wil geen gesmodder met een
of andere knutsel-ding, dan toch maar liever de echte TXR. Goedkoopste TXR heb ik voor 185euro bij Demeulenaere in Roeselare (België) gevonden: http://www.fishing.be/karper.htm


greetz
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

25-04-2005 16:42

Ik heb zelf een standaard sounderbox (goedkope) omgebouwd, zodat deze passend is op mijn Delkims. Draadloos moet dus ook wel lukken lijkt me, alleen gaat dit ook oplopen qua prijs. Maar dit kan nooit zo erg zijn als de Delkim sounderboxen (vooral draadloos). Dit is belachelijk duur.
Maar ja, ik wens je veel suces ermee.

mvg Denny

P.S. Laat me effe weten als het is gelukt, wil ik het ook wel gaan proberen.
:oops: :oops:
Plaats reactie