python nylon PB products


Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick degen
Berichten: 315
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Huissen

21-04-2005 18:17

Wie heeft er reeds wat ervaring mee? positief of negatief, is t waar dat zulk soort fluorcarbon sneller vervangen moet worden, omdat deze lijn slechter tegen uv stralen zou kunnen, is deze lijn ook vergelijkbaar met krysonite.........? ben benieuwd grt patrick
evert van de linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 04-01-2004 22:06
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-04-2005 12:33

ik heb de sufix Xcelon op me spoelen laten zetten, is precies dezelfde lijn met precies dezelfde eigenschappen als de Python van PB.

(volgens mij is het gewoon onzin dat ie sneller vervangen moet worden)

mvg,
Evert.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

26-04-2005 12:53

Ik heb afgelopen zaterdag beide lijnen samen met de verkopende winkelier getest(met een mes) op de schuurvastheid, tevens het verschil onderwater in een aquarium.
Wat mij opviel is dat de fluorcarbonlijn krystonite erg glimt, dit doet python minder.
De krystonite lijn is qua trekracht veel minder als de python.
De test met het mes over de lijn heen en weer halen , leverde bij gelijke lijndikte een duidelijk verschil op, waar het mes(nieuw uit de winkel) op de python grofweg 20 x erover heen ging voordat deze brak, ging dit op de krystonite net aan tot de helft ongeveer 10x.
Het verschil tussen beide lijnen onder water in een vissen aquarium, is er niet echt in ieder geval minimaal de krystonite fluorcarbon is iets lichter maar dit komt omdat de weerkaatsing van het licht wordt geabsorbeerd.

Ik heb juist doordat de schuurvastheid en de trekkracht hoger is gekozen voor de python lijn.

Dit zijn mijn bevindingen.
En de rede van mijn keuze, ik heb er verder nog niet mee gevist.
Plaats reactie