PVA foam


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

14-04-2005 15:20

Mensen, ik zit met een probleempje.
Ik heb PVA foam van Fox. Het doel hiervan is dat je het op de haakpunt kan schuiven, om deze vrij van vuil te houden. Je doet hem op de haak, zodat deze er goed in zit. Vervolgens gooi je het geheel in en trekt het lood de (drijvende) PVA wokkel naar beneden. Op de bodem aangekomen blijft de onderlijn tot aan de haak dus enkele seconden staan, totdat de PVA begint af te brokkelen en de onderlijn langzaam afzinkt en zachtjes op de bodem terecht komt.
Op deze manier zou je haak los van vuil op de bodem moeten liggen.

Dit is althans wat er op de uitleg staat.
Ik heb deze PVA wokkels/foam al een aantal keer gebruikt (meestal als je iets koopt), alleen bij mij wil het maar niet werken.
Ik bevestig het dus op de haak en werp het hele zaakje in op de gewenste plaats. Alleen zodra het PVA het water raakt, slaat het als het ware van de haak af. Het heeft dus totaal geen zin.
De onderlijn zinkt snel af naar de bodem en het stukje PVA drijft doodleuk op de plaats waarje hebt ingeworpen.

Al met al een heel verhaal, maar mijn vraag is uiteindelijk of jullie hier ook ervaring mee hebben. Heeft iemnd hetzelfde probleem, of liever nog: hoe los ik dit probleem op?

Ik heb ook al geprobeerd om hem dubeel op de haak te rijgen, zodat hij dubbel zit en de haak er goed inzit. Ook dit wil maar niet helpen. :cry:

Ik weet dat je ook gewoon PVA tape kan gebruiken, maar naar dat antwoord ben ik niet op zoek. :x
Weet iemand een oplossing hoe ik deze PVA foam normaal kan gebruiken, zonder dat hij er zodra hij het wateroppervlak raakt al vanaf schiet.

Bij voorbaat dank,
Denny
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

14-04-2005 15:59

Als ik begin met het vissen reig ik eerst met de naald even het schuimpje aan me hair en dan de boilie eronder en dan haal ik het schuimpje nog een keer over de haak, dit werkt bij mij gewoon goed.

gr. Ferdy
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

14-04-2005 18:34

Ja, maar zo staat het niet aangegeven op de verpakking.
Ik weet dat je verschillende foams op de markt hebt, ik heb degene van Fox.

Je hebt ook schuimpjes voor op de hair, om de boilie en de haak van elkaar af te houden, zodat de hair niet om de boilie gaat draaien.

Ik heb echt de foam voor op de haak.

Andere mensen met tips / ervaringen?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-04-2005 20:11

Met die fox-foampjes heb ik dit probleem ook veelvuldig gehad.
Wat wel goed werkte was het foampje gewoon van bovenaf op de onderlijn fleuren en over de haak en de hair trekken... :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

14-04-2005 22:00

Nou dat probleem heb ik niet met pva foam...
Ik rijg hem 2maal door de haak en het perfect blijf zitten...
Trouwens ik gebruik het huis merk van de viswinkel waar ik mijn spullen haal. Het werk even goed en scheelt de 1/2 in de prijs.... :lol:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-04-2005 22:22

Ik doe het zo:

Knijp zo'n wortel plat en maak 1 kant een beetje vochtig, vouw 'm nu dubbel met je haak ertussen aan de vochtige kant.

Ff goed aanknijpen en ingooien maar.

Tip: sommige wokkels die gebruikt worden als verpakkingsmateriaal lossen ook gewoon op in water, kost niks dus. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

14-04-2005 23:45

Yups,

Inderdaad ik pas hetzelfde systeem toe als Eus en heb nog nooit problemen gekend. En is ook zo van die wokkels in verpakkingsmateriaal, ruiken zelfs naar mais, zijn super en zeer goedkoop.

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

16-04-2005 23:52

Ik gebruik wokkels van PB products. Ik vouw ze dubbel en maak ze evt. vochtig. Bij mij werkt het goed.

Halen jullie die 'verpakkingswokkels' soms op bij electrozaken?
Erik van Bekkum
Berichten: 63
Lid geworden op: 24-03-2005 23:38
Locatie: Katwijk

17-04-2005 21:24

lust frank schreef:Yups,

Inderdaad ik pas hetzelfde systeem toe als Eus en heb nog nooit problemen gekend. En is ook zo van die wokkels in verpakkingsmateriaal, ruiken zelfs naar mais, zijn super en zeer goedkoop.

Mvg

Frank


Die tip had ik al een keer gehoord,maar ben het echter nog niet tegengekomen.
waar ,oh waar,kan ik dit vinden.
Bla blaa blaaa
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

23-07-2005 13:13

Hoe bevestigen jullie de wokkels precies? Ik rijg altijd een wokkel op de hair, zodat er een wokkel tussen de boilie en de haak zit. Vervolgens duw ik de haak in de wokkel en knijp ik hem aan.

De wokkel blijft altijd prima zitten en knalt er niet af bij het raken van het wateroppervlak, maar bij het binnendraaien van de lijn heb ik zo nu en dan (niet heel zelden ;-) dat de hair 1x om de haak zit gedraaid. De boilie hangt wel gewoon onder de haak, maar de hair loopt in de haakbocht naar beneden zeg maar. Kan het moeilijk uitleggen, maar ik hoop dat jullie het begrijpen.

Komt dit misschien doordat ik de haak er een beetje schuin in druk?
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

24-07-2005 17:25

Hey,

Probeer de PB Products foam eens,die werkt bij mij prima!

Greetz Danny
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

24-07-2005 17:31

Bert,
Ik bergrijp wel wat je bedoelt,maar ik zou het toch anders doen dan hoor.
jij zegt dat je je foam eerst op je hair rijgt en dan je haak punt in de foum zet,dat is dus 2 vliegen in een klap,altans dat denk je.
Het is wel het voordeligst,maar het werkt dus niet op de manier die jij in gedachte hebt.Dus,zou ik en een wokkel op je hair rijgen,zodat die niet om je haak kan slaan tidens de woep,en ik zou een nieuwe wokkel gebruiken om die vervolgens op je haakpunt te schuiven zodat je daar geen vuil op kan krijgen tijdens het verplaatsen van je lood na de worp.het kost wel wat duurder,maar hey,je vangt ze doordat je het goed doet wel sneller.
Greetz Danny
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

24-07-2005 18:48

Gebruik jij altijd 2 wokkels Danny?

Als je de wokkel op je haakpunt dukt, vouw je hem dan eerst een paar keer dubbel ofzo?

Zijn er meer mensen die 2 wokkels per rig gebruiken? 1 op de hair tussen haak en aas en 1 op de haakpunt?
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

25-07-2005 09:10

ik lik ff aan de wokkel :lol: !
En knijp hem dan dubbel over de haak heen
ik gebruik ook de fox hi risers en dit is in mijn
ogen de beste manier wel goed aanknijpen en
hij blijft gegarandeerd goed zitten...Zoals Eus in
princpe al aan heeft gegeven.

Grtz
HnZ

Ps ik zoek ook steeds naar de opvulling in verpakkingen maar
ik vind ze niet...
In het land der blinden is éénoog koning!
Plaats reactie