hyperloop hengels


Plaats reactie
mike koophof
Berichten: 26
Lid geworden op: 04-04-2005 18:41

05-04-2005 15:45

Is er misschien iemand die ervaring heeft met de shimano hyperloop hengels. Ze lijken me namelijk vrij goedkoop voor een shimano.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

05-04-2005 21:28

zijn ook gewoon de goedkoopste karperhengels van shimano, op de alivio na dan. toch lijkt het mij een prima hengel voor iemand die niet te vaak aan de waterkant te vinden is maar toch degelijk materiaal voor zijn geld wilt. net zoals de fox warrior hengels zullen dit ook geliefde hengels zijn voor mensen die er een setje bij willen hebben voor bij oma thuis te zetten om hier ook te kunnen vissen. of juist voor de jongere karpervissers, die goed materiaal willen hebben maar slechts met een beperkt budget zitten (tip, kijk eens meer naar aanbiedingen en een treinkaartje kost vaak niets in verhouding met de korting die je krijgt als je een goede set in de aanbieding koopt)

Groeten,

Mark Brouwer.
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

06-04-2005 18:11

hoi.
ten eerste,mark ik snap niet dat je deze hengels tot de grond toe afbrand,ik heb ze ook en het zijn top hengels,heb er mee op 200 meter gevist en absoluut geen problemen ondervonden omdat het naar jou zeggen dus peppie kokkie hengels moeten zijn voor bij oma.
duur hoeft tegenwoordig echt niet meer beter te zijn dan duurdere hengels.
dus kerel als je gewoon een leuke goede hengel wilt kopen,koop ze dan mijn ervaring ermee is goed.
koop dan wel de 23/4 lbs,die heb ik,dan kan je namelijk ook op redelijke afstand vissen.
de hengels zijn zeker mooi afgewerkt.
laat je niet gek maken,mijn ervaring is goed.
hoop dat je wat wijzer bent geworden.
groetjes peter
mike koophof
Berichten: 26
Lid geworden op: 04-04-2005 18:41

06-04-2005 18:39

hoi peter, ik heb de 2 1/2 hengels gezien en die zagen er inderdaad netjes uit en voor waar ik vis is dit zwaar genoeg. Ik denk dat ik ze maar koop ze zijn leuk geprijst , 2 voor E 120 en shimano zal wel geen troep wezen neem ik aan.
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

06-04-2005 18:43

hoi mike
ik zou zelf toch de 23/4 nemen maar dat is mijn mening.
als je misschien toch is naar frankrijk gaat of toch op een water komt waar je iets verder uit de kant moet vissen heb je in ieder geval wel het materiaal ervoor,is toch allround en je kunt toch overal lekker uit de voeten.
de prijs klopt ik betaalde 62 euro per stuk,dus met de prijs zit je goed.
ik vind de dunne blank erg mooi,bij het handvat is die ook mooi dun.
je zal geen miskoop kerel.
groetjes en alvast veel succes.
groetjes peter
mike koophof
Berichten: 26
Lid geworden op: 04-04-2005 18:41

06-04-2005 18:51

daar heb je wel gelijk in maar omdat ik 90% pen of in kanaaltjes zit wil ik eigenlijk niet te zwaar , maar bedankt voor je advies.
Glenn Van Cauter
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-12-2002 01:00
Locatie: Aalst
Contacteer:

06-04-2005 19:59

Bij Bever (B) hebben ze lange tijd 52 euro / stuk gestaan, of het nu nog zo is kan ik niet bevestigen. Ik heb 2 hyperloops 2 3/4 lbs en ben er tot hiertoe zeer tevreden van, werpt, buigt en drilt heel lekker. Zo een stok mag je niet gaan afbreken omwille van zijn prijskaartje, de vis komt niet eerst ff kijken of daar nu hyperloops of dreammakers liggen :wink:
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

07-04-2005 10:13

Ik brand ze ook helemaal niet de grond in, integendeel, ik ben zeer tevreden over het shimano materiaal. ik lees hier alleen steeds en steeds meer dat mensen zulke hengels aanschaffen voor erbij, deze mensen kopen deze hengels voor de gunstige prijs maar ook de goede kwaliteit. heb zelf deze hengels ook al wel eens in handen gehad, en ze zien er prima uit hoor! Maar het lijkt mij wel dat iemand die minimaal 2 keer per week aan de waterkant zit toch voor wat exclusievers gaat dan de hyperloop hengels, maar voor iemand die niet zo vaak gaat is het een prima hengel,tenminste, zo denk ik erover :wink: .
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

07-04-2005 11:46

hoi mark
je moet niet telkens zeggen dat het in jouw ogen gezien een hengel is voor erbij of voor iemand die weinig vist,hoezo zijn ze daar wel goed genoeg voor dan??
ik vis er ook mee en ik vis al aardig wat jaar.
net wat je zegt je hebt hem in je handen gehad maar meer ook niet,dus je kan geen oordeel geven,je oordeelt alleen het artikel vanwege de prijs.
daar komt het op neer.
ps,is verder niet lullig bedoeld hoor.
ik denk dat meerder mensen die dit lezen hetzelfde denken als ik.
groet peter
Laatst gewijzigd door peter de ruijter op 14-05-2005 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mike koophof
Berichten: 26
Lid geworden op: 04-04-2005 18:41

07-04-2005 12:44

hoi peter , ik geef jouw toch gelijk prijs wil niet altijd iets zeggen. Ik heb de stokken gekocht en gister uitgeprobeerd en ze vissen lekker en daarbij gaat mijn voorkeur uit naar een goede molen met slip en gevoelige optronics , dit lijkt mij belangrijker dan de hengels.

groetjes mike
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

07-04-2005 14:26

ik heb het hele assortiment karperhengels in handen gehad van shimano.
van de Alivio tot de antares.

Uiteraard zit er verschil in hengel en kwaliteit.
Je kan de Hyperloop niet vergelijken met een antares
Maar....

De hyperloop is een zeer degelijke hengel, met voldoende body, om ook zware vissen te drillen. Het is een merkhengel, shimano, en shimano kan het zich niet veroorloven om rommel op de markt te brengen.
De keuze van hengel is persoonsgebonden, of dat ding nou 500 of 50 euro kost.
Ik vis nu ruim 18 jaar op karper, en ben afgelopen jaar overgegaan op nieuwe henbgels, mijn oude waren versleten na 15 jaar, hahaha.

Ook ik heb met de hyperloop 2 3/4 in mijn handen gestaan. Maar heb gekozen voor de beastmaster 13300 , een 13voets 3 ponder, puur omdat deze hengel mij beter in de hand lag, en ik er ook mee in Frankrijk op de grote meren uit de voeten kan.

En wat zijn de kosten voor de :
beastmaster : 142 euro ( adviesprijs )
Hyperloop : 82 ( advies prijs als ik me niet vergis )

Ga je gevoel achterna en koop die hengel wat jou het lekkerste ligt. Dan zal je nooit geen spijt krijgen.


Groeten Toine
Chris Michilsen
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-04-2005 16:56
Locatie: Amsterdam

13-05-2005 17:06

Zelf heb ik een Hyperloop 2 3/4. Ik vind het een prima hengel met uitstekende drill en werp eigenschappen. De hengel is mooi zwart afgelakt en heeft mooie Sic ogen. Ook is de reel houder erg stevig. Kortom een goede kwaliteit voor een zachte prijs!
mike koophof
Berichten: 26
Lid geworden op: 04-04-2005 18:41

13-05-2005 19:07

Zijn inderdaad lekkere stokken ,heb de 2 1/2 toen gekocht en al een aantal gevangen hiermee (tot 27 pond). Ben er zeer tevreden over.
Gebruikersavatar
Jelle Eshuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-08-2005 16:49
Locatie: Enter

14-08-2005 22:43

Ik heb nu sinds 2maand ook de shimano's gehaald , ik had helemaal geen prijs in me gedachten maar toen ik deze in handen kreeg wist ik het meteen.

Hij ziet er heel mooi uit en dunne blank vind ik zelf belangrijk en hij buigt goed door, ik vind het een perfecte hengel.
Groeten Jelle
thirty is a big one , fourty is a gigant , but that big thats STUPID!!!
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

15-08-2005 08:38

Hallo,

Tja dat meneer brouwer blijkbaar sommige hengels ziet om in de achtertuin van oma mee te vissen begrijp ik niet helemaal. Maar wat ik je kan vertellen over deze stokken (mijn neef heeft ze) dat ze echt zeer goed afgebouwd zijn en waar voor hun geld! Misschien dat mijn neef vlak bij onze oma woont want hij vist er heel vaak met heel veel plezier mee :D :lol:
Laatst gewijzigd door Hans van Vrouwerf op 15-08-2005 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-08-2005 10:04

Het is al eerder gezegd..Shimano kan het zich niet veroorloven baggerhengels te produceren en te verkopen met hun naam erop, al sinds jaar en dag vis ik met hengels van shimano en ik kan niet anders zeggen dat ze gewoon goed zijn...of je nu een dure uitvoering neemt of zoals ik vorig jaar voor de Catana heb gekozen, het blijven stokken die hun geld dubbel en dwars waard zijn, en tuurlijk kan ik een hele dure stok uitkiezen, maar of ik daar lekkerder mee vis????? :roll:

De hengel moet bij mij lekker in de hand liggen en het werk voor me doen bij het werpen en drillen...niet meer en niet minder, en als die hengel dan toevallig 50 euri's kost inplaats van 500....so be it...ben wel een materiaalfreak maar wil dan wel materiaal hebben wat mij ligt en niet omdat het T****G duur is
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

15-08-2005 17:55

Mike,

Denk dat je met de hyperloop een goeie keuze maakt,hengel gedraagd zich goed met ingooien tot 90 gr gooi er zelf ook 120 gr mee.
\gedraagd zich uitstekend met drillen,ook op lange afstanden.
Onder de kant kun je de vis redelijk sturen en weghalen bij opstakels.

En voor de prijs is het een goeie hengel, en zoals aangegeven shimano kan zich geen bagger veroorloven.

Ik ben in het gelukkige bezit van meerdere soorten hengels vis ook vaak met de fox rangemaster 11 zelfde verhaal,ook heb ik diverse handgemaakte hengels van cjw, en even goed vorig jaar meeste met de andere hengels gevist waarom? gewoon ze lagen lekker in de handen.

Hoop dat je hier je antwoord kunt vinden maar nogmaals de keuze voor de hyperloop is zeker niet slecht.

Gr Paul 8)
Plaats reactie