daiwa emcast/emblem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

03-04-2005 10:59

hallo,

omdat de goedkope lage kwaliteit kl*te molens nu helemaal zat ben, ben ik op zoek naar een setje goede (baitrunner)molens van een bekend merk.

dus na wat rond gekeken te hebben, viel mijn oog op de Emblem S5500T of Emcast Plus 6000 en bij deze molens wil ik dan een bite'n'run molenkop kopen. dus hier komt mijn vragenlijst;

zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze molens en/of molenkop?
hoe werkt het bite'n'run systeem nou eigenlijk?
op de vlemmix site staat niet dat het bite'n'run systeem werkt met de emcast, werkt hij hier wel mee?
waar kan ik deze molens/bite'n'run systeem het best (goedkoopst) kopen?
zijn er eventueel andere daiwa molens die jullie beter vinden en mij aan willen raden?

(ik heb gezocht met de zoekfunctie maar kon geen goed antwoord krijgen op de bovenstaande vragen.)

Mvgr Richard
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

04-04-2005 14:58

http://www.db-hengelsport.nl is vrij goedkoop qua daiwa's, varieert tussen de 80 euro voor het kleinste model, en 95 euro voor het grootste model.

Kijk ook eens voor 2e hands daiwa's, voor ongeveer hetzelfde geld heb je dan molens die eigenlijk niet binnen je budget vallen.

Bite 'n run systeem is eigenlijk gewoon de slipknop, die je vervangt.
Hier zit een pin in, bij een run dien je deze eerst terug te duwen, deze gaat er dus niet automatisch met draaien vanaf zoals een normale baitrunner.

Weet niet op welke wateren jij vist, maar de Emcast 6000 is echt groot. Het kleinste model hiervan voldoet in 99% van de visserijen. Schroef 'm eens op je hengel, dan merk je dat 't niet bepaald lekker meer in de hand ligt.
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

04-04-2005 16:19

ik heb zelf ook een paar maandjes rondgekeken, het is geen "bekend" merk maar ik heb 2 stuks Okuma EB60 ( de EB65 vond ik net iets te groot ) aangeschaft voor +/- 60 euro per stuk nieuw.

gaat +/- 275 a 300 meter 33/100 ste lijn op, een hele fijne slip, goede baitrunner, draaien als een tierelier, goede lijnopspoeling.
iedereen is vol lof over shimano maar misschien is de qualiteit zelfs beter als die van shimano, prijs/qualiteitsverhouding is naar mijn inziens super!
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

04-04-2005 16:44

Inderdaad, als je de zoekfunctie gebruikt vind je veel mensen die erg tevreden zijn over Okuma.
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

04-04-2005 16:45

Hoi,


Ik heb zelf de Emcast's en het zijn best fijne molens, maar zollang ze op de steunen liggen.

Zijn vrij gewichtig en zoals hieboven vermeld erg groot (500 m lijn)

Wil je een goede molen koop dan eentje met beetrunner zoals de USA modellen van Shimano, maar ook de Okuma;s doen het naar horen goed.

De emblem en emcast zijn enorm en geloof me, de bailtrunner is handiger als de bite n run kop van deze kasten!!!

Mvrgr Hans
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

04-04-2005 17:27

Okumaatjes... De epix is volgens velen een super molen.Zelf heb ik hem ook al een paar maandjes, maar kan er nog niet veel over zeggen.
Helaas is de lak wel ietsjes minder (gewoon normaal omgaan en je hebt geen problemen... maar ruwer en je zal het zien), maar de kwaliteit en prijs van de molen maken weer veel goed.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-04-2005 12:09

Heb zelf de emblem pro zonder bite'n run knop.
Zo'n knop heb je volgens mij normaal echt niet nodig, je bent binnen de kortste keren gewend aan het dichtdraaien van die slip. Bovendien draait de knop heel soepel, zodat je hem niet elke keeren over tikken moet drukken, dat scheelt behoorlijk in tijd.
Grote molens moet je aan wennen of van houden, ik vindt het ideaal. Je hebt een hogere inhaalsnelheid dan met de meeste kleine molens en het werpbereik wordt ook duidelijk groter.
Moet ik nog wat zeggen over de slip van een daiwa? In één woord perfect. Ik ken echt geen andere molens in die prijsklasse die er in de buurt komen.
Nadeel aan de emcast vind ik trouwens die enorme, lompe slinger. Dat was voor mij een van de redenen om voor de emblem pro te gaan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

05-04-2005 12:46

Ik heb de Emcast ook en ik ben er redelijk tevreden over maar het is zo jammer dat die slinger zo lomp is, toch zou ik je aanraden om nog eventjes door te sparen voor de Shimano baitrunner USA
Laatst gewijzigd door Sem v Wijk op 22-04-2005 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG SVW
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

05-04-2005 13:56

hoezo een enige echte shimano USA ???
alleen maar omdat er shimano opstaat ?

de lijnopspoeling van die molens zuigt naar horen nog steeds ....lekker is dat voor zoveel centen.
prijs/qualiteits verhouding is zoek bij de merkartikelen zoals shimano/Fox/Solar etc etc etc ( en dat is niet alleen in de hengelsport )

maargoed je hoort er natuurlijk wel bij met merkartikelen...
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

05-04-2005 15:01

Koop geen Emcasts als je 50 euri per molen hebt te besteden. :wink:

Koop dan gelijk een stevigere,degelijke molen met een goede slip.
Voorbeelden van mijn favorietjes zijn Shimano USA of Shimano BB LC(grote molen).Okuma doet het ook erg goed voor het geld.

Ik heb zelf nu een klein jaartje de Emcasts, fijne molens zolang ze op de steun liggen, ze zijn niet alleen zwaar maar ook minder fijn met de slip(afstelling).

Succes ermee. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

05-04-2005 15:09

Zijn er nog meer mensen bekend met de Okuma molens. Zijn ze bv. geschikt voor Frankrijk en hoe is de slipafstelling. Ik heb nieuwe molens nodig, maar ik zit flink tegen de uitgave aan te hikken. 3 x € 250.00 is aardig wat geld. Als ik voor minder geld ook goede en degelijke baitrunners kan vinden, dan wil ik daar best eens naar kijken. Ik zit dus ook niet vastgepind aan Shimano of iets dergelijks.
Plaats reactie