Tica Sportera ..... any good ????


Plaats reactie
Ger Schuit
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-07-2002 02:00
Locatie: Zwolle

12-07-2002 07:32

Tica....... ??????? weer zo'n nieuw merk , waar komt dat vandaannnn Korea ofzo, zouden die gasten ooit zelf gevist hebben.....

Maar OK, Die Sportera (lijken wel kerstbomen met ballen) zijn die goed ???!!!!????
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-07-2002 09:21

Ger,

Vanwaar die vraag als je er zo over denkt?

Waar ze vandaan komen staat op hun website. Een firma die al sinds lange tijd opereerde op de Amerikaanse markt en nu in Europa voet aan de grond probeert te krijgen. Uit het geruchten circuit meen ik te begrijpen dat er ingenieurs van Daiwa zijn overgestapt naar Tica.

De molen zelf. Ik heb lange tijd Shimano Aero's gebruikt, maar een aantal punten spraken me niet aan. Dat waren achtereenvolgens het kunstof huis, de slip achterop, de beperkte baitrunner instelling, de kunstof spoel en de speling in de anti-retour. Het USA model vond ik geen optie omdat deze belabberd opspoelt en technologisch zwaar verouderd was. Het big M model vond ik te zwaar en te duur. De Tica baitrunner heeft een metalen huis, de slip voorop, een zeer uitgebreide baitrunner instelling, een metalen spoel en geen speling in de anti-retour. Toen ik ze probeerde liepen ze zeer soepel en werd de gang van de molen bij het loslaten van de hendel afgeremd zoals het hoort. Het uitschakelen van de baitrunner voelde zeer solide aan. Dus ook mecahnisch leek in het orde. Derhalve heb ik ze gekocht en ze voldoen nu al weer een half jaar aan mijn wensen. Hoe dit op de lange duur blijft is altijd onzeker natuurlijk. Maar dat geld voor alles wat nieuw op de markt komt. Aan de nadere kant, hoeveel spullen die je voor de eeuwigheid koopt gebruik je ook zo lang? In de 30 jaar dat ik vis is dit zo'n beetje mijn 4e set molens. Ik zie wel.

Wat betreft de goud gekleurde metalen onderdelen vind ik het ook wat overdadig. Had dit liever in een RVS kleurtje gezien. Je kunt niet alles hebben.

Groeten Kees
Ger Schuit
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-07-2002 02:00
Locatie: Zwolle

12-07-2002 09:28

Dat klinkt allemaal erg goed.....

Misschien koop ik wel zo'n sportera en een busje mat zwarte verf..........
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-07-2003 14:40

Kees,

ben je nu nog tevreden over de tica's?

Ik zit er ook aan te denken om ze te halen.
Maat van me heeft ze net, die kan dus nie zgegen hoe ze zijn zoveel later.

Dus graag hoor ik van je!

Groetjes

frank
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-07-2003 15:32

Dit jaar vis ik op afstand met m'n "Big Pits". Maar door de winter geen problemen gehad Frank. Wordt alleen een beetje zuur als ik die X-molens zie bij o.a. Ravens. Verdacht veel overeenkomsten met die Tica's????? Ook dat Nash molentje vertoont overeenkomsten. Beide zijn goedkoper meen ik dan die dikke 100 euro die ik neergelegd heb voor de Tica's. Albatros, hoe zit dat?????

De Okuma's al gezien.

Heb overigens Stradics uit de voorlaatste serie op de kop getikt. Tica's kopen?

Groeten, Kees
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-07-2003 15:35

:smile: Kees.

Mocht je ze kwijt willen, de molens zijn nog in goede staat. ben ik zeker geinteresseerd.

Ik ga alleen morgen voor 14 dagen op vakantie. dus mocht jij ze kwijt willen, dan regelen we dit evt na mn vakantie wel?

Zou je me over de prijs etc een emailtje willen sturen naar <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:frankie2@xs4all.nl" class=bericht>frankie2@xs4all.nl</a><!-- BBCode auto-mailto end --> ?

Ben erg benieuwd.

Groet

frank
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-07-2003 15:38

Nieuwstaat, ik stuur je vanavond een mail. Over de prijs worden we het wel eens.

Kees
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-07-2003 17:09

Oei kees, dat zou erg mooi zijn!!!
Ben erg geinteresseerd joh!

Zie graag je mailtje tegemoed!


Groet

Frank
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

03-07-2003 19:23

Goedemiddag,

De okuma's hebben ook mijn aandacht getrokken,met een beetje geluk komen er volgende week drie modelen binnen....

Twee maten van mij zijn zéér te spreken over de tica's,zij gebruiken deze op de "Heavy Feeder".De afstanden die zij hier mee gooien is nie normaal.

MVG "GRUM"



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jeroen Grummel op 2003-07-03 19:24 ]</font>
Plaats reactie