marker -> buisverbinders en loodgewicht ?


Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2005 19:18

Heren

Ik spreek uit ervaring dat wanneer je de staafmarker van raven koopt ( die van 15,- euro) dat je net zo goed je geld gelijk in het water kan gooien aangezien de hele serie uit de handel hebben genomen omdat deze zinken!!!...

Ik heb er een tijdje terug 3 gekocht en bij de eerste de beste keer dat ik ze gebruikte zonken er 2 naar de bodem waarna ik ze nooit meer heb gezien....


Tis maar dat je het ff weet :-? :(
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-03-2005 19:42

Ik heb het dus over zelfbouw. Niet over Raven. Die ken ik niet eens.

Voor alle duidelijkheid.

Overigens is zelfbouw niet moeilijk terwijl het materiaal weinig kost.

Kees
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2005 19:44

Rob van Halteren schreef:Heren
Ik heb er een tijdje terug 3 gekocht en bij de eerste de beste keer dat ik ze gebruikte zonken er 2 naar de bodem waarna ik ze nooit meer heb gezien....
Tis maar dat je het ff weet :-? :(


Rob,

Je moet op stekken van 10 meter diep ook geen markertjes van 6 meter lang gebruiken... :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2005 22:00

Dennis van den Bogaert schreef:
Rob van Halteren schreef:Heren
Ik heb er een tijdje terug 3 gekocht en bij de eerste de beste keer dat ik ze gebruikte zonken er 2 naar de bodem waarna ik ze nooit meer heb gezien....
Tis maar dat je het ff weet :-? :(


Rob,

Je moet op stekken van 10 meter diep ook geen markertjes van 6 meter lang gebruiken... :wink:



OOOOOWWW...is dat het euvel geweest???? :P :P :P :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

16-03-2005 23:05

Kan me niet voorstellen heren dat er in DH nog water is, wat na jullie voer bezoekjes, een diepte van meer dan een metertje of 2 haalt. 8)


Met "voerende" groet,
Mark
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2005 23:58

Hoezo Mark...heb jij hier een 2-tal sessies gehouden dan???? :P :P :D :D :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

17-03-2005 00:53

Nee sorry Rob,

Sinds ik weg ben uit Den Haag, mag ik er ook niet meer vissen! ;)

Mark
Louis Huisman
Berichten: 29
Lid geworden op: 02-02-2005 09:56
Locatie: Apeldoorn

17-03-2005 09:55

@ Kees.

Sorry, in de verbindings bussen die ik gebruik zit een draadeind wat sterk genoeg is om de pijp weer bovenwater te trekken. De pijpen sluiten ook mooi op elkaar aan zodat de lijn er niet tussen kan blijven hangen mocht de vis eromheen zwemen. En omdat er geen tape omheen zit kun je hem weer snel uit elkaar halen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-03-2005 10:36

Is ook een mooie verbinding, Louis.

Ik heb ermee gevist hoor, inclusief ledverlichting bovenin. Mooi systeem, maar vrij prijzig als je ze moet laten maken. Een belangrijk deel van de kosten zit hem wel in die led verlichting, moet ik bekennen.

Voor de doehetzelvers zijn er verschilende wegen die naar Rome leiden. Als je met busverbindingen werkt moet je de buis waterdicht maken (moet zowiezo voor het betere werk). Bij het in elkaar zetten heb je dan van die grijze duck tape nodig om de buizen te zekeren. Anders trek je de boel uit elkaar als je aan de waker trekt.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

17-03-2005 11:04

Rob schreef:
Ik spreek uit ervaring dat wanneer je de staafmarker van raven koopt ( die van 15,- euro) dat je net zo goed je geld gelijk in het water kan gooien aangezien de hele serie uit de handel hebben genomen omdat deze zinken!!!...


Ze liggen gewoon in de winkel, en zijn dus niet uit de handel genomen.
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-03-2005 14:47

Jos Holla schreef:Rob schreef:
Ik spreek uit ervaring dat wanneer je de staafmarker van raven koopt ( die van 15,- euro) dat je net zo goed je geld gelijk in het water kan gooien aangezien de hele serie uit de handel hebben genomen omdat deze zinken!!!...


Ze liggen gewoon in de winkel, en zijn dus niet uit de handel genomen.


Dat zal dan de nieuwe serie zijn die volgens Jerry van Raven Lelystad was besteld naar aanleiding van een aantal klachten over de staafmarker
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Andre den Heijer
Berichten: 99
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: den haag

18-03-2005 09:31

Heren, gewoon de pvcbuis verlijmen aan elkaar en de buizen dicht spuiten met puurschuim, komt er nooit water in en zinken doet hij ook niet.
Erik Kattestaart
Berichten: 49
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Zoetermeer

20-03-2005 13:51

Wat goed werkt om de buizen te verbinden zijn zogeheten "spacers". Deze zijn gewoon te koop bij je hengelsport winkelier en zijn eigenlijk bedoeld om onder je beetmelder te schroeven om meer hoogte te krijgen t.o.v. je swingervoet of je buzzer bar (denk aan een delkim met fox swinger, dan kan je nauwelijks bij je aan/uit schakelaar)

Ze hebben dus aan de bovenkant inwendig schroefdraad en aan de onderkant is deze voorzien van, dezelfde maat, uitwendig schroefdraad.
Dus je kan ze zowel voor de bovenkant van je pvc buis als voor de onderkant gebruiken, alleen laat je aan de onderzijde het uitwendige schroefdraad uit je buis steken

Je zal alleen een stukje tape om deze spacers moeten doen om ze nauw passend in de pvc buis te krijgen, ze zijn n.l. iets dunner als de binnendiameter van je 5/8 buis. En vervolgens lijm je de spacers erin

De prijs van deze spacers bedraagt rond 1,= euro per stuk

Vervolgens een stukje reflecterend tape op je bovenkant en je kan ze door er met een zaklamp, vanaf de kant, op te schijnen vanaf grote afstand zien "oplichten"!

Let er wel op dat je de pvc buisen goed recht afzaagt en braamloos maakt voor een goede naatloze verbinding tussen je koppelingen!


Succes......... :wink:
Erik Kattestaart
Berichten: 49
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Zoetermeer

20-03-2005 14:03

Zo'n loodgewicht kan je ook een voudig zelf maken, gewoon een leeg frisdrank of bierblikje (weet niet wat je voorkeur is), open knippen en lood smelten in een pannetje op het gasforhuis of beter nog buiten op je campinggas brandertje ( i.v.m. giftige looddampen) en deze in het blik gieten!

Niet vergeten er een oogje van een stukje staaldraad in te hangen als het lood nog vloeibaar is.

Als het hele zooitje afgekoelt is het blik eraf slopen en je hebt een mooi kompakt markerlood.

P.s. bij een halfvolgegoten blik heb je ogeveen een gewicht van 1,5 kg, dit is voldoende tot 6 meter marker op z'n plek te houden, bij langere lengtes zal je zwaarder moeten gaan.....