GTE-B of USA-B?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

03-03-2005 16:40

ik ben van plan binnekort echt goede molens en hengels te kopen, waar ik nog jaren plezier van kan hebben. nu vroeg ik me af welke molens ik het best kon nemen? mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de GTE-B, vanwege zijn moderne uiterlijk, meer kogellagers maar ook vanwege de dubbele slinger. dit drilt gewoon prettiger (eigen gevoel, sommige beweren dat een dubbele slinger alleen maar in de weg zit) en voelt ook een stuk stabieler aan dan de USA-B. ik heb ze al beide in handen gehad, maar zou iemand ook de verschillende voordelen van de USA-B, die er ongetijwfeld zullen zijn, op kunnen noemen? heeft iemand mischien ook een goed alternatief op de fox rangemaster II 2.5lbs waar ik mijn oog op heb laten vallen?
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

03-03-2005 17:07

Zonder twijfel de USA-B (Sterker, robuster en vééél betere slip)
als alternatief voor de hengels zou ik een gaan kijken naar de
Beastmaster specimen 2.5 Lbs van Shimano (niet kapot te krijgen en nog mooi ook) 8)

Groeten
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

03-03-2005 22:21

inderdaad is de GTE beter uitgebalanceerd maar de lijncapaciteit is op de USA groter en ik heb zelf wel eens gedrild met die molen maar prefereer mijn 4500's. de slip is beter en misschien zou shimano iets kunnen doen aan de balans maar als hij eenmaal op de hengel zit valt het nog wel mee.
je hebt waarschijnlijk alleen de molen in de hand gehad, niet op de hengel, toch? ja je moet het zelf weten, ik kies voor de USA.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

04-03-2005 08:22

Ik heb een setje GTE's, de GTE spoelt de lijn beter op de spoel, dankzij het aero opspoel systeem. (vandaar de naam, Aero GTE) maar de slip/baitrunner van de 4500 is beter.
Qua uiterlijk is de GTE de mooiste vind ik. Maar zelf snap je ook wel dat dat niet mee moet wegen bij de aankoop van hoge kwaliteit molens. Ik vind de dubbele slinger van de GTE wel prettig, maar er zijn inderdaad mensen die er niet van houden.

De GTE-B waar jij het over hebt is trouwens uitgerust met een beter slipmechanisme, Dus een verschil met de eerste versie waar ik het over had...
[url]http://www.karpergrazers.nl/articles.php?id=22[/url]

staat wat meer informatie.
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

04-03-2005 16:49

jongens.

IK weet dat dit off-toppic is, maar heeft er niemand ervaring met de daiwa emblem 5050BR? (uiteraard baitrunners)

ik ben zelf in het bezit van deze molens en ik moet zeggen ze zijn op het uiterlijk kwalitatief hetzelfde, als het niet beter is als de shimano's.

Nu weet ik dat ik veel mensen in het hanas jaag,
maar ik vind dat er niet goed naar de alternatieven word gekeken neem nu mijn molens, BIJNA niemand die ze kent.



Nu terug naar de vraag:

De 4500 winnen het naar mijn keuze duidelijk van de aero's
Zelf had ik namelijk bijna de 4500's gekocht, maar toen kwam ik de daiwa's tegen.

MVG
TOM
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

04-03-2005 21:08

ik zou voor shimano 4500 b gaan (heb ik ook gedaan darom zou ik het doen maar ik heb het al gedaan nvr mind)
de slip is perfectomoso en et is gewoon degelijk spul ik vind die andere wat gammeliger (wat een woord) en als je wat goeds wilt aar je lang mee kunt doen dan gaat het niet om uiterlijk want x2 is ook soms best mooi
ik zeg nks meer straks heb ik x2 weer gekleineerd

groetjes

benjamin
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Plaats reactie