Solar Optonics.. Alweer????


Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

27-02-2005 12:45

Hallo,

Ik wilde wel eens even weten of die nieuwe optonics van Solar nou echt zo goed zijn als er wordt gezegd.
Ik bedoel, de kwaliteit zou vast wel erg goed zijn.
maar de prijs voor die optonics is nogal hoog..
zo'n set kost € 1100

Iemand die uit ervaring kan zeggen dat dit werkelijk goede optonics zijn?

Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-02-2005 13:03

Rick,

Of ze "goed" zijn,daar kun je nu nog niets over zeggen.
Gewoon een half jaartje aankijken.

Ik zal ze in ieder geval niet kopen......

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

27-02-2005 13:59

Wat ik ervan gezien heb kan ik je vertellen dat ze mij tegen vallen vooral het geluid en de instelling daarvan vind ik ronduit slecht.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

27-02-2005 14:43

Het is nog nieuw en word het met veel tam-tam onder de aandacht gebracht, maar met die hoge prijzen zal dat niet meevallen! en moet bovendien concureren met Delkim en Fox die al bewezen hebben uitstekende piepers te produceren, persoonlijk vind ik het een beetje opgeklopt met die zg hy-tec mogelijkheden, laat ze het eerst maar eens een jaartje in de praktijk bewijzen. CN
Unicorn Carp Fisching
jan van der wulp
Berichten: 16
Lid geworden op: 24-02-2005 12:44
Locatie: h i ambacht
Contacteer:

27-02-2005 14:57

vind het indd een hoop geld veel plastic en veel electra wat toch alleen maar kapot kan gaan ,een optonic moet tegen een stootje kunne en moet ten alle tijden werken heb daar bij solar me twijfels over geef mij maar me oude vertroude knuckelhead s :wink: mvg jan
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

28-02-2005 16:39

Niet al te overtuigend dus.. :D
Vindt eerlijk gezegd de prijzen ook aardig hoog voor die optonics ! :)

Bedankt voor jullie reactie !

Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-02-2005 17:18

Een pieper moet piep zeggen als er aan de lijn wordt getrokken. Een LEDJE is natuurlijk ook leuk en sommige mensen willen dan ook nog een (draadloze) sounderbox erop kunnen aansluiten.
Maar die piepers van Solar?Zegt Roswell jullie iets?

In ieder geval:

They come in peace.Maar zijn super lelijk en super duur.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

28-02-2005 17:37

Over design gesproken:

Ieder apparaat heeft een voorkant, een achterkant, een bovenkant en twee zijkanten. Dat laatste hebben ze schijnbaar niet in het ontwerp meegenomen, jammer..........
Jean-Pierre De Koker
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-04-2004 20:27
Locatie: Moorslede

01-03-2005 12:04

Voor alles zijn er voorstanders en tegenstanders.
Ieder zijn eigen smaak...
Wat de prijs betreft : niet overdrijven.
Kosten een heel stuk minder : http://www.fishing.be
Dit ter info. Sommigen kunnen er misschien hun voordeel mee doen.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

01-03-2005 12:33

Is dit de eerste optonic die solar heeft uitgebracht?




Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

01-03-2005 16:19

Geen idee, maar € 1100,- voor een stel piepertjes....ik ga me bezatten Rick.

Hik.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

01-03-2005 16:34

harnold,

ik denk dat dat een beter idee is dan voor 1100,- onbeproefde piepers te kopen... :wink:
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

01-03-2005 16:37

Ik kan daar wel een hele uitrusting van kopen!
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

01-03-2005 16:52

Dat is maar net wat voor een kwaliteit je ervan verlangt Pim :wink:

Geef die Solar optonic eerst eens de tijd om zich te bewijzen, beoordeel hem dan pas, je kan hem wel afserveren voordat hij uberhaupt gebruikt is, maar daar schiet je weinig mee op.

Ook ik had qua styling een paar dingetjes anders gedaan (vooral dus aan die zijkant), maar uiteindelijk moet een optonic maar 1 ding doen, en dat is piepen wanneer je beet hebt. Doet hij dit altijd, dan is het een goede optonic.

Vis momenteel met delkims en bevalt me goed, heb nog geen goede rede gevonden om over te schakelen (al ben ik wel gecharmeerd van het sim kaarten systeem, zal waarschijnlijk qua ontvangst beter werken, maar dat moet zich dus nog bewijzen), maar of je die optonic al dan niet koopt is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

01-03-2005 17:43

Ligt niet alleen aan kwaliteit Bart, ik hoef niet alles nieuw te hebben hoor. Maar neem mijn uitspraak niet te letterlijk, maar als je je bedenkt hoeveel die optonics kosten, wat moet hij dan wel niet kunnen? En wat gaan de hengels dan wel niet kosten?
Voer en vang!!!

I love BTW
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

01-03-2005 18:27

bart,

als jij heel eerlijk bent...heb jij als student geld voor zo'n setje?
en heb je het er voor over? Als fox en delkim piepers maakt die de helft van het geld kosten en even goed zo niet beter (puur speculatie daar het nog moet blijken natuurlijk) werken?
kan ik me niet voorstellen.

maarja wie ben ik :wink:
Groet'n,
Tim
Niels Roelofs
Berichten: 86
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00

02-03-2005 10:25

de prijzen zijn E209,00 voor de optonic's en E212,00 voor de ontvanger
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-03-2005 11:58

Dat is maar ten dele waar. De standaard optonic van Solar kost rond de 90 euro. Heb je geen zender en andere rambam, dus kunnen ze thuis niet meegenieten. Maar of dat een probleem is?

Kees
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

02-03-2005 14:48

Ik heb een setje V10's met ontvanger en frontjes etc. Simpelweg super!!! Zijn de prijs meer dan waard, een pieper een heel weekend in een aquarium( ja vol met water :-? ) en nog steeds doen, zeer indrukwekkend. Plus het simcard systeem en de ontvanger met trilfunctie buitengewoon. Ben nu eenmaal een tackletard en de verwisslebare frontjes zijn precies mijn ding. Altijd het gezeur over anders, was een van de eersten met Realtree kleding en werdt uitgelachen, nu loopt half Nederland er inmiddels mee.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-03-2005 14:58

Tim,

Natuurlijk zijn ze prijzig,

Fox zou ik van mijn leven niet meer mee vissen, heb ze een kleine maand gehad en was blij ervan af te zijn. Delkim heeft me nu al een jaar of 7 nooit in de steek gelaten, maar over de prijzen. Ook de Delkim TXI hoort eigenlijk rond de 200 euro te kosten, dat er een hoop winkels zijn die de prijzen meteen kapotconcurreren, tja, dan lijkt het goedkoop, maar er wordt ook geen drol op die dingen verdient. De nieuwe Solar's worden nu ook al weer goedkoper aangeboden in Belgie, allemaal om de prijzen weer naar de klote te helpen. Heb alleen wel van Marco (vertegenwoordiger) vernomen, dat wanneer de mensen met de prijs gaan kloten, ze geen optonic meer krijgen. Dit om de winkelieren die wel een simpele boterham willen verdienen wat te beschermen. Dus uiteindelijk zal er met dit product wat minder gestunt worden en blijven de prijzen waarschijnlijk dus iets hoger voor de simpele student, kan er niet echt wakker van liggen die paar tientjes per optonic.

Maar zoals ik al zei, ben momenteel tevreden met de delkim, mocht ik loop dit jaar overtuigd raken van de kracht van de nieuwe Solar, dan zal ik het zeker niet nalaten om ze te kopen. Maar eerst zichzelf maar bewijzen.

En wat is duur natuurlijk, nooit problemen en een langere levensduur is mij heel veel geld waard!
mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-03-2005 15:13

FF kijken.

Ik ben zelfstandige. Ik koop iets in en ga het voor een bepaald bedrag verkopen. Als ik genoeg verkoop heb ik winst.

Of:

Solar/Fox/shimano maken uit wat ik doe. Ik mag alleen inkopen en ik mag de huur van het pand betalen.

MVG

Klaas
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

02-03-2005 15:42

?????????????
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-03-2005 15:57

Kijk daar sla je de plank dus volledig mis Klaas, het is niets meer dan productbescherming, want uiteindelijk zorgen die te goedkope prijzen ervoor dat er veel winkels zijn die de producten gewoon niet meer opnemen in het assortiment, en veel liever andere producten verkopen. Iedere groothandel heeft het recht om te zeggen al dan niet te leveren

"Als ik genoeg verkoop heb ik winst", als dit werkelijk zo was binnen de hengelsport dan werd iedereen slapende rijk! Maar dat er producten over de toonbank gaan voor marges van 1.4 daar wordt niet naar gekeken, BTW moet er nog af he, hou je een schamele bruto winst marge over van 12,5 procent. Dit voor belastingen. Moet er dus nog personeel, huur, afschrijving, interest en niet te vergeten inkomstenbelasting betaald worden. Dit allemaal van die 12,5% marge??? Knappe winkelier die dan nog winst weet te maken op zijn product, nee, daar moet simpelweg gewoon geld bij!

De winkelier schiet er dus niks mee op, aangezien hij niks verdient. De groothandel/fabrikant ziet zijn merk/product om zeep geholpen worden door te goedkope verkoopprijzen, enkel de consument profiteert van de goedkopere prijzen. Maar dan kunnen we dus beter met dit soort producten de consument direct zijn spullen laten kopen bij de fabrikant, veel simpeler en iedereen is er beter mee af. Ware het niet dat die fabrikant zijn winkelier nodig heeft om de rest van het assortiment kwijt te worden.

Dus uit bescherming van zowel winkelier als merk/product worden er minimale verkoopprijzen vastgesteld voor producten, in mijn ogen niet meer dan logisch. Want de hengelsportzaak waar ik in werk is er uiteindelijk nog altijd om geld te verdienen en niet om producten direct door te stoten naar de consument. Dat de hengelsport geen vetpot is wisten we al lang (daarom snap ik veel nieuw startende winkelieren ook niet, maar goed), maar water en droog oud brood is nu ook weer iets te veel van het goede.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-03-2005 16:39

Bart,

Toch klopt de stelling van KLaas wel hoor.

12,5% marge lijkt niet veel, is het ook niet als je er 1 van verkoopt. Maar als je dus 10.000.000 van die dingen de markt in weet te pompen? Dan kan iedere winkelier hier van leven hoor. Ook al betekend die 12,5% maar 1 € per stuk

Op zich doet die man namelijk niet zo heel veel meer dan die handel de consument zijn strot induwen. Ik weet het ik schop heilige huisjes omver maar so be it. Als ik de gemiddelde kennis, of laat ik zeggen hulpvaardigheid, van hengelsportwinkeliers zie an zakt mijn broek af!

Maar goed dit zijn mijn ervaringen.

Hoeveel marge is dan genoeg in jouw ogen?

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-03-2005 21:04

Klaas van den Herik schreef:FF kijken.

Ik ben zelfstandige. Ik koop iets in en ga het voor een bepaald bedrag verkopen. Als ik genoeg verkoop heb ik winst.

Of:

Solar/Fox/shimano maken uit wat ik doe. Ik mag alleen inkopen en ik mag de huur van het pand betalen.

MVG

Klaas


Het bovenste gaat niet op Klaas, het is n.l. nog altijd zo dat omzet x marge min de kosten pas winst is.