Euro Easy Dome - Nieuwe vragen!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ernst Thijssens
Berichten: 29
Lid geworden op: 08-03-2004 22:51
Locatie: Zwaag

26-02-2005 15:05

Ik ben van plan om een Euro Easy Dome aan te schaffen.

Mijn keuze is (op papier) gevallen op deze tent om de volgende redenen:
- aparte afsluitbare binnentent met vast grondzeil (lekker tegen wind en insecten)
- lekker snel op te zetten
- ruimer dan gewone Easy Dome

Nu kom ik nog wat dingen tegen op het forum, waardoor ik weer vragen krijg.

1. De Euro Easy dome is de vervanger van de 5-rib Dome. Loopt er een 5-de balein helemaal naar achteren in de tent.

2. In een Easy Dome kan met moeite een stretcher geplaatst worden. De Euro Easy Dome zou 5 cm smaller zijn. Dit zou dus nog lastiger zijn met een stretcher. Is dit ook zo?

3. De diepte van de tent is 55 cm meer dan een gewone Easy Dome. Komen die cm allemaal ten gunste van de binnentent, of is ook een deel voor de voortent?

4. Wie heeft er foto's gevonden op internet, waar je alles goed op kunt zien. (dus niet de standaard foto's van Fox) Of wie kan mij foto's sturen van zijn eigen Euro Easy Dome, zodat veel vragen al automatisch beantwoord kunnen worden.

5. De baleinen van een Euro Easy Dome zouden van aluminium moeten zijn. Geldt dit ook voor de oudere modellen?

Het is een heel verhaal, maar ik heb nog nergens een Euro Easy Dome 'in het echt' zien staan. Alleen de gewone Easy Dome, maar die lijkt mij iets te klein.

Wie kan deze vragen voor mij beantwoorden?

Groeten,

Ernst
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

26-02-2005 23:36

hee die ernst

1. De Euro Easy dome is de vervanger van de 5-rib Dome. Loopt er een 5-de balein helemaal naar achteren in de tent. =ja


In een Easy Dome kan met moeite een stretcher geplaatst worden. De Euro Easy Dome zou 5 cm smaller zijn. Dit zou dus nog lastiger zijn met een stretcher. Is dit ook zo? =hangt van je ondergrond af,hierbedoel ik mee dat als je ondergrond geheel recht is dan gaat de stretcher er makkelijk in,mocht het iets schuin aflopen dan gaat dit ten koste van de ruimte binnen en zal je in de meeste gevallen zien dat de kop en voeten einde tegen je binnentent aandrukken met asl gevolg dat als het regent de binnentent tegen de buitentent aankomt en op deze manier nat word door de condens die aan de binnenkant van je buitendoek zit... :o dit kan je grotendeels verhelpen door hem goed te tuien.

3. De diepte van de tent is 55 cm meer dan een gewone Easy Dome. Komen die cm allemaal ten gunste van de binnentent, of is ook een deel voor de voortent? =naar mijn mening zowel in de voortent als in de binnentent merkbaar,ik heb ook de normale easydome gehad en deze euro easy bied veel meer ruimte.

4. Wie heeft er foto's gevonden op internet, waar je alles goed op kunt zien. (dus niet de standaard foto's van Fox) Of wie kan mij foto's sturen van zijn eigen Euro Easy Dome, zodat veel vragen al automatisch beantwoord kunnen worden.=kan ik binnenkort voor je maken als het weer iets beter word.

5. De baleinen van een Euro Easy Dome zouden van aluminium moeten zijn. Geldt dit ook voor de oudere modellen? =zover ik weet zijn alle euro easydomes voorzien van aluminium balleinen


mvg

viktor
Plaats reactie