Welke Swingers zijn goed?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-07-2002 10:54

Ik vis middel tot lange afstand.

Nou heb ik even bij de viswinkel gekeken en gevraagd.
En heb verschillende swingers bekeken, waaronder de FOX Butt hanger, FOX Euro Swinger, FOX MKII Swinger, Solar fluoro buttbanger.
Ik vind de Euro Swinger er erg goed uitzien met veer terugslag etc. alleen erg zwaar naar mijn idee.
FOX Buttswinger mag er zeker zijn, solide en goed varibel in gewicht, nadeel vind ik alleen de zelfde lijnclip constructie als de MKII Swinger, en weet niet hoe makkelijk je lijn eruit losgaat als je aanslaat.
FOX MKII Swinger, ziet er naar mijn idee niet slecht uit, alleen een beetje minder stevig in opzet, veel geimiteerd en daardoor ook naar mijn mening een beetje slapjes.
Solar fluoro buttbanger lijkt me de tegenhanger van de FOX Butswinger, alleen veel meer aan varibele opties qua uitbreiding.

Wat zijn jullie ervaringen met een van deze swingers?
Welke bevalt het best.

Alvast Bedankt,

Edward
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

05-07-2002 11:40

Edward,
Ik heb al een tijdje MKII swingers, ben erg tevreden hierover ook op lange afstand zelfs over afstanden van meer dan 350 meter.
Ik had het oude type lijnclip er nog op zitten, deze ging naar mijn idee iets te zwaar en was toch enigszinds corrosie gevoelig. Daarom heb ik nu de nieuwe type lijnclips er op gezet, dat zijn die grotere met het afgeronde staafje.
ze zijn bij mij altijd snel los bij het oppakken van de hengel al, zonder eerst een snelle opwaardse beweging te maken.
Naar mijn mening zijn dit echte all rounders, ook goed geschikt voor het kortere werk onder de top vissen bijvoorbeeld.
Met de andere swingers heb ik geen ervaring.
Behalve met die euro's dan, die heeft een maat van mij, ze zijn te zwaar voor het korte werk door de sterke veer.

Groet
Pieroni Levi
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-05-2002 02:00

05-07-2002 12:59

Bob,
Je zegt dat de euro's te zwaar zijn voor het korte werk door de sterke veer?Je kan die veer in verschillende standen zetten en ook volledig uitschakkelen!!!En als je het schuif gewichtje volledig naar achter schuift zijn deze wakers zeer licht!!Ik gebruik ze al 2 jaar in alle omstandigheden en ben er zeer tevreden over.mvg Levi
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

05-07-2002 13:12

Ik gebruik die 'nieuwe' van Solar.
ik vind ze perfect werken.
voorheen gebruike ik altijd hangers.
werkte ook altijd perfect, alleen kwamen er soms loze piepjes door de wind.

de ijzeren 'body' is iets dikker, waardoor in mijn opzicht het wat steviger is.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-07-2002 15:27

Die euro swingers heb ik gisteren even uitgebreid kunnen bekijken, en inderdaad die veer is uit te schakelen, maar ik vond het loodgewicht gewoon net iets TE groot, weet niet of dit wisselbaar is omdat die swinger demontabel is?, ik vind ze verder erg perfect eruit zien, en zeer goed afgewerkt.
Overigens moet ik zeggen dat ik die butt swingers van fox er erg goed uit vond zien, is er iemand die hier mee vist? deze zijn vrij nieuw.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-07-2002 23:59

Hey Heaky,

We hebben het niet over de hanger maar de butt swinger... dus het idee van een hanger, check btw ff je mail!
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

06-07-2002 01:16

Heer Pieroni, dat wist ik nog niet dat je die veer uit kon schakelen, in dat geval, weer wat nieuws geleerd. Ik heb die dingen toch vaak zat in mijn handen gehad, vast iets over het hoofd gezien. Dan ga ik binnekort toch ff beter kijken.

Hangers vind ik persoonlijk helemaal niks, als je een beetje "op maat" wil vissen heb je weer extra gewichten nodig die je eerst weer moet wisselen. (nog meer losse troep in de tas) Dit geld ook voor vele swingers behalve euro en MKII en nog een paar andere die werken met een verschuifbaar gewicht, werkelijk ideaal.
groet, Bob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-07-06 01:21 ]</font>
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

06-07-2002 11:15

Geef mij maar de MK 2 hoor, heb die dingen al een jaar en ze doen het nog steeds perfect, nooit geen problemen ermee gehad.

groeten
stefan
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-07-2002 13:27

SOLAR!!!!!!!!
Niks geen geimiteeerde troep van Fox!
Als ik playmobil wil ga ik wel naar de speelgoedwinkel. :smile:
Marc van Hoof
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-06-2002 02:00

06-07-2002 16:14

Pff, ik heb altijd gewoon met van die cheapass dingen gevist en dat heeft altijd gewerkt.
Arnold Haandrik

06-07-2002 16:23

Op 2002-07-06 13:27, schreef Eus Molewijk:
SOLAR!!!!!!!!
Niks geen geimiteeerde troep van Fox!
Als ik playmobil wil ga ik wel naar de speelgoedwinkel. :smile:


beste Eus,
Fox heeft het begrip "swingers" uitgevonden en dus ook gepatenteerd.
verder lijk je me meer een typ voor lego
:lol:
ik heb al jaren de MkI en die zijn naar mijn mening gewoon de beste maar het is gewoon waar je voor kiest.
fox,solar,zelfgemaakte je pakt toch wat naar JOU mening de beste zijn jij zweert bij solar, ik bij fox,ieder zn meug toch?

groeten
Harald
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

06-07-2002 16:24

Ik heb mij laatst de Fox MK2 aangeschaft omdat mijn vorige(imitatie van deze) het begeven hadden. Ik merk wel een groot verschil in de echte en de imitatie. De echte werken veel soepeler. Fox MK2 vind ik simpel en goed.

Piotr
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

06-07-2002 16:24

Ik heb mij laatst de Fox MK2 aangeschaft omdat mijn vorige(imitatie van deze) het begeven hadden. Ik merk wel een groot verschil in de echte en de imitatie. De echte werken veel soepeler. Fox MK2 vind ik simpel en goed.

Piotr
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-07-2002 18:35

Heren ik heb na veel info te hebben ingewonnen en veel dingen te hebben bekeken swingers gekocht.
Solar mag dan wel de bedenker zijn van de fluoro butt hangers, maar ik heb voor een redelijke prijs gekozen voor de FOX Butt Swingers, deze lijken mij perfect en eindelijk heb ik die lijn bevestigings methode gezien, die hetzelfde is als op de MK2 swingers, en dat is echt een goed systeem, ben ik helemaal van terug gekomen.
De Butthangers van FOX worden geleverd met twee varibele gewichten, die wanneer nodig uitgebreid kunnen worden, buiten de mk2 lijkende lijnclip word er nog een twee iets andere bijgeleverd.

Groeten Edward.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Edward van Berkum op 2002-07-06 18:35 ]</font>
Rik Schaap

08-07-2002 11:43

Nog snel ff iets toevoegen betreffende mijn persoonlijke smaak:

MK2 ALL THE WAY!!!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-07-2002 20:10

Harald,

Niets op tegen op persoonlijke voorkeur.
De naam swingers komt bij solar nergens voor, wel buttbanger, een naam die door Fox bijna letterlijk werd gecopieerd.
Ook het uiterlijk van de buttbanger werd ei zo na (Danau's voor zo goed als) gecopieerd.
En als je mij inschat als legotype zit je er niet ver naast maar ik ben toch meer een barby-type :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2002 22:00

Daarop voortbordurend is de butthanger niet meer dan een verbetering van de eerdere Sensor riser van Solar. En dat is een wel zeer oorspronkelijk model. De swinger van Fox is gebaseerd op het principe van een balans en dat is niet echt hetzelfde. Ooit zijn ze hiermee eens inventief geweest, maar tegenwoordig kopiëren ze opvallend veel en komt er weinig echt nieuws uit die hoek. Ze zijn er duidelijk op uit de markt te domineren en daarmee mogelijk de kleine wel innovatieve bedrijfjes om zeep te helpen. Mij lijkt dat minder wenselijk en persoonlijk heb ik een voorkeur voor oorspronkelijke producten boven imitatie. Maar, vanuit je portemonnee geredeneerd kan je daar anders over denken. Maar dat valt dan toch weer tegen met Fox. Let maar op, die Kryston imitaties worden vanzelf duurder als ze de markt hebben.

Groeten Kees
Arnold Haandrik

10-07-2002 22:49

Eus,mee eens..butthangers is niet van fox maar idd van solar.
het hele begrip swingers dus niet de monkey-climbers en de butthangers en alles wat daar op lijkt komt van Fox.ze hebben ook een zwikkie patenten daarop.
hmmzz...barbie...dan heb je ook troetelbeertjes
:lol:
Kees,
ook wat jij zegt moet ik je gelijk in geven,als je de laatste catalogus openslaat van Fox,zie je dat sommige dingen uit hun nieuwe collectie gewoon gecopieerd hebben van andere (kleinere)fabrikanten.niet dat ik dat erg vind want ik heb zelf die nieuwste tent van Fox,de Frontier,besteld.ben benieuwd naar de kwaliteit,het zal wel niet dezelfde kwaliteit zijn als het orgineel,de aqua-products armadillo,maar de prijs is ook een stukske minder.ik hoor ook van winkeliers dat ze idd gewoon willen domineren in de carpscene,maargoed dat is een hele andere discussie.

vang ze nog
groeten
Harald



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-07-10 22:52 ]</font>
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

10-07-2002 23:16

833 euro vind ik een hoop geld voor een plastic glasbak.
lijkt toch nergens op dat ding

het enige goede ervan vind ik dan nog het 6 oz doek.

zijn gewoon zakkenvullers
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-07-2002 12:11

Ik ben mss wel wat te laat,maar je hebt een goede keuze gemaakt om de buttbanger van fox te kiezen, heb die van solar gehad en nu die van fox.Er zit weinig verschil in,maar het belangrijkste verschil is toch wel de MK2 lijnclip,hiermee beschadig je je lijn niet mee. Inhet begin twijfelde ik aan de werking van de clip, zag er maar raar uit. Maar na een paar sessies was ik helemaal veroverd, dus wie nog twijfeld,
>>>>>>>>>>>>>>>>FOX BUTTBANGER<<<<<<<<<<<<<<<
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-07-2002 12:57

Lode,

De lijnclip van de Solar buttbanger beschadigde je lijn????
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

11-07-2002 23:06

Op 2002-07-10 23:16, schreef Ruud Laros:
833 euro vind ik een hoop geld voor een plastic glasbak.
lijkt toch nergens op dat ding

het enige goede ervan vind ik dan nog het 6 oz doek.

zijn gewoon zakkenvullers

mot die imitatie armadillo van fox...(wie anders} 833 euro kosten????
ding zal wel nooit zo stevig staan als het origineel van tracker/aqua...
die tenten van fox liggen al plat als je er tegen niest




Arnold Haandrik

11-07-2002 23:33

hoe jullie aan dat bedrag komen weet ik niet waar ik m besteld heb betaal ik €410 voor de tent en €220 voor de wrap.en idd ik twijfel ook over de stabiliteit en de waterdichtheid,maar als dat naar mijn mening niet voldoende is mag ik m terug brengen.


Donald,hoe jij aan al die onzin komt weet ik niet,misschien door naar plaatjes te kijken want die tent is pas leverbaar half juli.ik zeg al ik heb er ook mn vraagtekens bij maar ik gun ze het voordeel van de twijfel en het maakt het inderdaad een stukske makkelijker dat ik m kan terug brengen en dan koop ik misschien wel zn bijna €1000 kostende Armadillo.wat ik nu doe is gewoon uit financieel oogpunt.
ik heb er verschillende gehad en Fox is nu aan de beurt.
je hoort het nog wel

groeten
Harald




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-07-11 23:38 ]</font>
Plaats reactie