Knuckle Heads


Plaats reactie
Bjorn LG

30-01-2005 15:10

Om ziek van te worden. Geen optonic lijkt het te overleven bij mij! Ik moet toegeven, ik vis gewoon door, of 't nu vriest, hagelt of sneeuwt. Desondanks was 't gisteravond niet al te vies weer. Alleen een beetje regen gedurende de nacht. Ja hoor, ik kom buiten trek eens aan m'n lijntje. Geen piep noch een zeikerig toontje. Verdomme, dit is al de derde set piepers die 't begeven. Ondanks 't hele lul verhaal op de verpakking van de Fox mxx-jes (dat ze speciaal zijn onwikkeld voor de barre omstandigheden waar de visser zich in begeeft) zijn ze dus gewoon verzopen. Zie 't niet verkeerd, ik ben uiterst zuinig op m'n spullen!

Enfin, na the beast, delkims en nu deze microns (klote dingen waren rete duur!) vind ik 't vies tegen vallen! Hardstikke fijn dat sommige vissers geen problemen ondervinden, maar ik wil overal en altijd met vertrouwen kunnen doorvissen! In Frankrijk hebben de delkims me al eens genept en me zodanig vis gekost.

Naja, om 't (nog) kort te houden. Ik wil, ondanks dat ze OERlelijk :wink: zijn, toch maar overstappen op de Knuckle heads. Zij beweren (denk aan hun bekende aquarium-demonstratie) dat ze 100% waterdicht zijn. Kijk dat wil ik! Kan ik ze met 't volste vertrouwen aan schaffen of hebben ze nog kuren die mij niet bekend zijn?!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-01-2005 15:19

Bjorn,

zijn ze allemaal "overleden" ?
Geen garantie ?

Koop idd knuckleheads of carpsouders.
Dar zijn niet de "hipste" piepers,maar over het algemeen absoluut probleemloos.
Nu wil het toeval dat ik nog een setje heb liggen............ :wink:

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-01-2005 15:48

Zit er tegenwoordig een aan/uit knopje op?

vr gr Sjoerd
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

30-01-2005 15:53

Ja, Sjoerd. Kort maar krachtig.

Ik heb er 6 en vind ze perfect, nooit problemen ermee. Top!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Bjorn LG

30-01-2005 17:03

Sjoerd, ik weet waar je op doelt... Nee, ik ben niet achterlijk! :wink: (Ze stonden wel degelijk aan.) Dingen waren dood en nu ze op de verwarming hebben gelegen leven ze weer! Maar, ik word er ziek van, dit is al de derde keer dat door wat neerslag, welke pieper dan ook, er de brui aan geeft. Garantie of niet, ik wil geen geouwehoer. (Met in 't achterhoofd dat de aanschafprijs + ontvanger, over de 1000 oude Hollandse guldens ging!) Zeker bij van die sessies waarbij je, als je buiten gaat pissen je door de vrieskou bijna wordt gevrijwaard van vaderschap. Daarbij is 't helemaal frustrerend als je piepers 't opeens begeven en je voor Jan lul hebt zitten vissen.
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

30-01-2005 17:59

toch raar dat sommige mensen daar zoveel problemen mee hebben.

Ik heb zelf goedkope Spro melders die wel degelijk goed gesealed zijn dus heb ik geen problemen.
Men pa heeft Ultimate Lsi's of x weet niet juis meer (de gewone) die heb ik open geschroefd en er zat geen sealing op de rand van de behuizing => met industriele silicone dichting (scheepsbouw, wagens) heb ik alles waar ook maar water door kon komen hiermee dicht gekit.

Als je weet dat wij heel wat uren vissen en de winter door, en dat deze dingen altijd aan staan en in stormen hebben gestaan dat het niet normaal was en nog altijd werken :-?

Ik zou al beginnen twijfelen om een duurdere set aan te schaffen :D
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Bjorn LG

30-01-2005 18:06

Ja niet alleen de dure, ook the beasts die claimen 100% waterdicht te zijn, begonnen na een stevige wolkbreuk te storen. En nogmaals, ik ben wel degelijk zuinig op m'n spullen! Naja, hoe dan ook ik ga denk ik gewoon voor de knuckleheads, mits ik hier nog "klachten" over deze optonics hoor.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

30-01-2005 18:58

Bjorn,

Ik kan je voor 200% verzekeren dat ze 100% waterdicht zijn.
Ik heb er nu ruim een seizoen mee gevist, regen, wind, storm, onweer, vriezen, sneeuw, hele week in de modder.. echt alle omstandigheden en ze doen het nog steeds perfect.

Ik zou zeggen gewoon doen.. Dan weet je zeker dat je altijd op je piepers kan vertrouwen!

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Bjorn LG

30-01-2005 19:27

Bertil, oké dan ga ik dat doen!

Trouwens, weet iemand heel toevallig wat voor een type aansluiting/stekkertje de knuckleheads hebben? 2.5mm (fox) Of 3.5mm (delkim), respectievelijk heeft iemand ervaring met een ander merk sounderbox dan die van KH? Dan kan ik ze namelijk los kopen en zo mijn oude sounderbox behouden. En nee, niet die van fox! :lol: ...
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

30-01-2005 19:37

3,5 mm
Bjorn LG

30-01-2005 19:43

Laat 't me toch nog een beetje mee zitten... 8) Dankjewel.
Pieter de Jongh

30-01-2005 19:58

hoezo meezitten?je hebt anders ook gewoon verloopstekkers bij de elektronica zaak

Toch wel raar dat het bij jou niet werkt.
Idd is KH de juiste optie voor jou.
Maar ik heb nou al een jaar of 6 de goedkoopste Foxen met een txr receiver.
En God weet wat die al hebbebn meegemaakt.
Maar nooit problemos.

suc6
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

30-01-2005 22:30

Als ze niet meer waterdicht zijn kun je zelf op het printplaatje plastic spray
spuiten, te verkrijgen bij een electro zaak. Heb het zelf ook gedaan en ik kan mijn optonics met gerusthart in het water leggen. Een simpele maar goedwerkende oplossing dus
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

31-01-2005 08:40

Hoi Pieter, nu weet ik hoe jij aan die grote vissen komt, een akkoordje met god afgesloten.
En wij maar denken dat het aan je viskunde ligt. :lol:

De meest voorkomende fout die ik meemaak met optonics is dat men hem vergeet aan te zetten, lijn niet over het wieltje (of een ander systeem) maar langs de optonic ligt. Oorzaak: ……

Werd tot voor kort nog aangenomen dat alle vissen de haak en lijn snel kwijt zijn nu weten we wel beter. Slecht voor de vis, en dom van de visser. :oops:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

31-01-2005 14:15

Knuckleheads zijn hoe dan ook waterdicht, ik heb ze nu ook nadat ik gezien heb dat ze na een jaar in het water te hebben gestaan bij Harm Nuis het nog steeds doen.
Hiervoor heb ik fox e`tjes gehad...nooit geen probleem, ook the beast optonics die ik daarvoor weer heb gehad waren compleet probleemloos aangezien de electronica daarin net zo gesealt was als bij de knuckleheads, ik snap dus ook niet dat je daar problemen mee hebt gehad.


MVG

FP
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

31-01-2005 20:30

Hoi,

Ik heb nu de Knuckleheads zo'n 5 jaar en geen problemen mee gehad mbt regen, kou en dergelijke.

1 vraagje nog, de batterijen lijken steeds sneller op te raken, nu gebruik ik alleen die blok-batterijen van 9 volt als ik mij niet vergis, van duracell.

Ligt het snelle batterij verbruik aan de 'leeftijd' van de beetverklikker dan, ze zijn al een jaar of wat oud en hebben het een en ander meegemaakt.
Of heeft dit een andere oorzaak?. De gebruikte batterijen misschien?. De vele runs het afgelopen seizoen zullen het wel niet geweest zijn, aangezien ik ze niet bijster veel heb gehad :wink: .

Mvg,

Randy.
Bjorn LG

13-02-2005 14:44

Ik heb ze zojuist gekocht op de beurs; thuis gekomen ogendicht en onderdompelen die hap... Guess what, (beetje logisch :oops: ) ze doen 't gewoon nog. Ze hebben m'n vertrouwen volledig gewonnen! Met de delkims of die van fox zou ik 't niet gedurft hebben. Nu nog in de praktijk, maar dat zit wel snor gok ik!

Oooh ja... Bertil, nog bedankt voor 't advies!
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

13-02-2005 15:47

Toch kunnen ze mankementen vertonen. Als ik mijn knuckleheads opberg in de schuur in zo'n buzzerbarbag en ze zijn wat nat, dan beginnen ze soms als een gek te loeien. Waarschijnlijk komt er dan toch vocht bij de contactpunten van de batterij. Ben er nog niet achter hoe dat kan. Want dompel ik ze onder water, dan doen ze het gewoon nog.

Ouderdom.???

Pascal
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

14-02-2005 17:08

Ik zelf heb ook de Knuckle Heads, wireless versie wel te verstaan.
Vis er nu 2 jaar mee. Ook bij mij doen ze af en toe "raar" in de schuur.
Ze beginnen zomaar spontaan te piepen.
Meestal na een zeer regenachtige sessie. Ze doen dit maar 1 keer daarna is alles weer gewoon goed. Vreemd dus. Op Carp2005 navraag gedaan. Maar ja ik had ze natuurlijk al gekocht en mij geld was binnen. Dus een normaal bruikbaar antwoord heb ik nu nog niet....
Over Carp2005 gesproken..... Te druk, niets nieuws, vieze toiletten, klote catering, vreemd volk.... kortom volgend jaar niet dus !

m.v.g. René.
Bjorn LG

14-02-2005 18:41

Ff hardstikke offtopic. Dat volk... :o Met, ik denk > 50%, zou ik me niet bepaald kunnen indentificeren en ik vroeg me soms ook af wat ik in dat wereldje doe! Bovendien de kwaliteit en "vindingrijkheid" van sommige aangeboden artikelen, man-o-man, hoe ze 't alleen al durven.
Plaats reactie