Walky Talky bij Gamma


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

26-01-2005 16:42

Beste mensen,

Als het goed is, is bij jullie het Gamma-foldertje van de week in de bus gekomen. Daarin staat een walky-talky set die mij niet al te duur leek (39.95). Er zitten accu's bij met oplader en hoofdtelefoontjes met microfoon. Ik heb hem zelf vanmiddag aangeschaft en het functioneert goed. Ik heb het nog niet op grotere afstand getest, maar op zich lijkt het een degelijk setje. Voor dat geld kun je denk ik niet superveel verwachten maar toch... IK weet ook niet wat die dingen normaal kosten hoor.
Kan zeer van pas komen bij t nachtvissen of wanneer je een eind uit elkaar zit te vissen. Misschien een handige tip....
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

26-01-2005 19:00

Hai Rick,

Hou er bij gebruik van deze dingen wel even rekening mee, dat ze niet in ieder land zomaar toegestaan zijn.

In België moet je bijvoorbeeld een zendvergunning hebben, en ik meen dat het in Frankrijk helemaal verboden is (maar dat kan ik mis hebben).

groetz
Ted
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

26-01-2005 19:28

Dag Ted,

Bedankt voor de tip. Heb ik eigenlijk niet zo bij stil gestaan. Weet iemand misschien hoe dit in Nederland geregeld is qua wetgeving?
We weten sinds kort dat sommige wetten een beetje krom in mekaar steken hier in Nederland, :wink: dus dat is afwachten...

Verder lijkt het me een leuk handigheidje voor het vissen.
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

26-01-2005 19:40

Zijn gewoon toegestaan.
Geen zendvergunning voor nodig.

Veel plezier ermee :)
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Pieter de Jongh

26-01-2005 21:38

Hoi, gebruik ze al enkele jaren inFrankrijk. Geen problemen mee gehad. Ik geloof ook niet dat je in de natuur en indien spaarzaam gebruikt er moeilijkheden mee krijgt.

gr pieter
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

27-01-2005 16:14

ik heb ook een setje gekocht samen met een maat van me, kunnen we mekaar op de hoogte houden van wat er zoal op en om de plas rondhuppelt :lol:
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

27-01-2005 17:42

hoi ik heb ook een setje alleen die mogen weer niet (maar dat intereseert niet)
want die kunnen tot 13 km en hierzo mag je maar tot 5 ofzo en allen maar bepaalde kanalen maargoed
het zijn enorm handige dingen vooral als je een stukje uit elkaar vist aleen als er objecten bomen huizen enzo tussen zitten word het berijk wat minder
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-01-2005 21:04

Ik heb me vanavond zo'n setje van de Gamma gekocht. Het lijkt me degelijk spul. Ze zijn ook redelijk uitgebreid als ik dat zo lees:

bereik tot 5km (open veld)
vox-functie (babyfoon)
2 headsets
2 accu's
1 acculader waar twee portofoons in kunnen staan.
8 kanalen met elk 38 subkanalen
broekclip
2 jaar garantie

Ik had er nog graag een ringetje ofzo aan gezien waar je een keycord aan kan maken maar ik denk dat ik dat maak door een tie-ripje om de broekclip te doen en daaraan de keycords te maken.

Mijn eerste indruk: als je zo'n setje wil kopen zijn deze best de moeite waard.

Ik heb ooit ook eens een artikel gelezen in de Watersportkampioen dat ze ook veel gebruikt worden op kleine bootjes om in geval van nood te kunnen communiceren (grindbak die op je afkomt terwijl de motor stilgevallen is) Aangezien ik een klein bootje heb on het kanaal vind ik dit wel een veilige gedachte.

Ook voor de Frankrijktrips lijkt het me ideaal. Het geschreeuw om 'strakdraaien' en 'losgooien' is nu verleden tijd denk ik.

De vraag blijft:
Hoe zit het met de regelgeving? Met name in Nederland en Frankrijk...

groetjes,

Sjoerd
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-01-2005 21:19

Hier in NL is er geen enkel probleem met de gewone ! Waarschijnlijk staat er achterop, of in de gebruiksaanwijzing een overzicht met landen waarin hij gebruikt mag worden. Wel moet je misschien een sub kanaal opzoeken, omdat op de gewone kanalen nogal eens bedrijven en baby's liggen te janken.

Verder ook perfekt om te bouwen tot draadloze sounderbox ;

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=12416
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-01-2005 22:57

Hoi Marco,

Ik heb met grote interesse de topic gelezen. Ik heb ook de Elro's aangeschaft.

Past een goedkope sounderboxkabel ook op Foxjes?
(heb ik ook namelijk, de X5) Want het zit me niet helemaal lekker om in mijn fox kabel te gaan knippen en plakken, ook al is een nieuwe kabel nog steeds niet zo duur als een draadloze set...

Wat mij trouwens nog wel opvalt aan de Elro's is dat ze op de VOX stand de eerste seconde geen geluid weergeven, maar alleen het gebruikelijke gekraak dat je hoort wanneer de andere portofoon zend. Eenlos piepje zal dus als een beetje ruis doorkomen, in plaats van als een piepje, óók op de gevoeligste VOX stand. Hoe ervaar jij dat Marco, en heb je daar ook wat op bedacht? (die vent heeft bijna overal wel wat voor dus... :) )


vr gr Sjoerd
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

27-01-2005 23:07

Ik heb ze gisteren ook gekocht en ze lijken me prima te werken!

Als ik de sticker op de achterzijde lees lijkt het me ook legaal om ze in frankrijk en belgie te gebruiken....
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

28-01-2005 03:42

Ik heb ze vorig jaar gekocht en ik gebruik ze als draadloze sounderbox.
gewoon 4 stekkertjes los kopen en een stukje kabel....beetje solderen en klaar is klara.

marco
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-01-2005 08:35

Sjoerd,

Van die kabels weet ik natuurlijk niet, ik zou dus gewoon met een van je piepers naar de winkel gaan en proberen of ze passen... Je krijgt natuurlijk wel zowiezo alvast twee kansen per kabel. Ook kan je het beste een behoorlijk stuk er aan laten zitten, omdat je dan nog een paar keer opnieuw kan solderen. :oops:

De eerste piep mis je inderdaad. Hierna staat hij nog wel een tijdje op scherp, mocht er dan nog één piep komen, dan hoor je 'm wel.

Verder vis ik heel weinig nachten, en lig ik meestal pal achter m'n hengels, maar handig zijn ze zeker voor die centen. Als ik langere sessies zou maken, en vaker, dan zou ik wel een originele kopen ivm batterij verbruik.
CarpeR Diem
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

28-01-2005 08:46

Heren,
Hoe lang gaat zn accu mee van die dingen?
En kunnen er evt ook gewone baterijen in.
Mvg Erik
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-01-2005 09:00

Een nacht of twee is wel te doen. Er zitten in die van mij een soort accu-packs van 4 x AAA penlites. Maar om ze op te laden zet je gewoon de gehele walkie talkie in een burolader.
CarpeR Diem
Plaats reactie