De Powercatcher Voerboot


Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-01-2005 19:24

Patrick,

Perfect dat de Microcat voor jou voldoet. Mijn hengels liggen echter 95 van de 100 keer (vrij) ver uit elkaar waardoor ik ze nooit tegelijk uit wil/kan varen. Ook vind ik 1,5 kilo voer (of nog meer) op een hoop dumpen vragen om dressuur, op sommige wateren werkt het niet eens meer op die manier. Onder andere daarom heb ik voor een andere boot gekozen dan jij.

Groeten,

Mark
Jason Rooijackers
Berichten: 140
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Geulle

28-01-2005 13:21

Viktor,

Dus volgens jou zou ik zo'n zonnepaneel ook kunnen gebruiken?
Ik heb zelf de baitboat van SCEN die verkocht wordt door Quartel modelbouw. Deze zaak kon mij niet helpen aan een paneel.
Weet jij misschien wel hoe ik hieraan zou kunnen komen.

Groeten,
Jason
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

28-01-2005 15:00

http://users.pandora.be/karpervoerbootjes/

Kijk bij kopje info, stuur ze een mailtje of bel ze en je krijgt gelijk je antwoord!!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

28-01-2005 17:19

Michel.

Beetje laatje reactie op jou berichtje.
Maar beter laat dan nooit.

Ben het best eens met je stelling van het meer tevreden zijn van je roeibootje ten opzichten van een voerbootje.

Alleen omdat ik nu eenmaal vaak in me eentje vis op stekken van circa 100 /110 meter afstand komt het heel mooi uit z,n bootje.

Ik zal je een paar redenen geven.
1= ik kan niet zo ver gooien.
2= ik kan niet voeren zo van de kant.
Nu zal jij zeggen maar dat kan wel met een roeiboot.
Zeker waar....MAAR.

Ik heb liggen voor mij erg dure visspullen.
Ik heb ze nu wel, maar ik heb ze echt niet even in 1 jaar kunnen kopen.
In me tent liggen ook veel waarde volle spullen.
Met als TARGET voor een dief je digicam.

Nou ben ik nog nooit bestolen....
Maar denk dat ik met gebruik van het voerbootje toch ook een hoop verkom...als is het al alleen maar een gerust gevoel voor mezelf.

Voordat ik reactie,s krijg van ..je kan je visspullen verzekeren...
Lees dan wel even de voorwaarden door van je polis.
Want als je ze open en bloot ten toongestelt voor elke voorbijganger neerzet.
En jij bent alleen en zit aan de overkant van het water...dan heb je je spullen onbeheerd achter gelaten zonder een belemmering ter verkoming van diefstal.

Nou als je dan nog uitbetaald krijgt...heb je of een hele dure polis...of een liegende babbel die gedrukt staat tijdens je aangifte.

Maar om als die ellende te verkomen vind ik de voerboot daat ook een mooi voorkomings middel voor.

Daarbuiten de plezier die ik er tot nu toe al van beleefd heb.

PS kijk is wat op het internet...
Je hoeft bootjes niet nieuw te kopen en er zitten echt leuke bootjes bij.
Er is doordat mijn bootje erg mooi gespoten is al meer geboden dan dat type boot nieuwe in de winkel kost.

En de maker van mijn bootje had alleen het casco gekocht en de rest zelf afgebouwd.

Dus ieder die een bootje overbodig vind....begin er niet aan.
Voor de ander waar het een uitkomst is (zo als bij mij..bijvoorbeeld) heel veel plezier met je aankoop.

groetjes Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

28-01-2005 20:29

marcel,
Je hebt helemaal gelijk,was voor mij ook een punt tot aanschaf.

jason,
Je moet opzoek gaan naar een paneeltje die bij ongeveer 500 tot 600 mA leverd, in de regel word er gezegd dat deze paneeltjes 12 volt zijn,maar dat is vaak hoger 17 volt of zo.

hoe het maar op 500 milliampere,12 volt(als je opzoek gaat),hiermee kun je mooi je accu op peil houden

als ik jouw was zou ik gewoon effen rustig op internet speuren daar zullen ze wel te krijgen zijn voor minder.
een dergelijk solarpaneeltje in dit caliber kost circa 175 euro


mvg

viktor
Jason Rooijackers
Berichten: 140
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Geulle

03-02-2005 12:56

Viktor en Martijn, bedankt voor jullie reacties.
Ik ga zo snel mogelijk proberen zo'n paneeltje te bemachtigen.

Jason
Gebruikersavatar
piet plu
Berichten: 19
Lid geworden op: 14-09-2004 18:31
Locatie: limburg

03-02-2005 14:27

bij die side wat net aangegeven stond kost die zonnepaneel als ik me niet vergis iets van 125 of 150 euro
het zijn 2 paneeltjes en ze zijn mooi verwerkt in een koffertje met 4 aansluitingen ..2 keer min en 2 keer plus aansluiting
kijk wel dat na iedere keer als je hebt uitgevaren dat je die zonnepanelen erop gooit want de accus krijg je niet voor de volle 100 % ermee vol
alsje het telnm van ivo van die side moet hebben voor info moet je me maar even pben
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

03-02-2005 22:46

Tja die voerboten.
Heel veel soorten
Heel veel geld
Heel vaak problemen
Twee van mijn vismaten hebben de Baitsweeper 2 twee jaar geleden (nieuw) gekocht.
Iedere keer weer problemen en nog steeds problemen
Ik ben gaan denken om er zelf een te bouwen,het is een behoorlijke berg werk maar als je zelf een beetje handig bent en je ziet langzamerhand het resultaat kan ik je verzekeren dat je een prima boot zelf kan maken die niets onderdoet voor een boot van ?????euro .je kiest zelf de electronica:ontvanger zender servo,s enz heel veel benodigheden kan je bij b.v.conrad bestellen.
Om een lang verhaal kort te houden:
-je bouwt hem zoals jij wilt.
-de electronica kan je zelf bepalen.
-is veeeeeel goedkoper dan origineel.
Wat de dieptemeter betreft die zit er nog niet op voorzover ik op de hoogte ben is er alleen een in de handel die niet verder gaat dan 200 meter dus dat is nog even afwachten.
Ik weet niet of er iemand is die aan deze info wat heeft maar ik wou het toch even vermelden.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

04-02-2005 09:54

Hans,

Zelf bouwen heeft absoluut voordelen, echter ook een paar nadelen:

- Niet iedereen heeft voldoende technische kennis, vaardigheden en gereedschappen.
- Niet iedereen heeft voldoende beschikbare tijd.
- Service is voor eigen rekening.

Zo moet een ieder voor zichzelf de afweging maken...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

04-02-2005 13:28

Hoi Hans,

Mocht je zelf een voerboot willen bouwen dan heb je misschien iets aan dit artikel.

http://www.karperwereld.nl/artikel/voerboot.php

Een vriend van mij heeft deze voerboten naar volle tevredenheid gebouwd. Wel moet je er idd redelijk technisch voor zijn, maar met het artikel moet je al een heel eind komen...

Vriendelijke groet,

Martin Post
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

04-02-2005 21:51

Mark ben ik voor 100 procent met je eens maar ik heb,had ook niet de kennis en de gereedschappen maar ben toch de uitdaging aangegaan en met een beetje zelfvertrouwen kan je een heel eind komen. Tuurlijk is de garantie voor mijzelf daarvoor kies ik ook de onderdelen die ik in de boot wil hebben (soms zelfs beter dan de originele!! en er blijft gewoon garantie op de onderdelen) ik begrijp ook wel dat dit niet voor iedereen is wegelegt .wat de vrije tijd betreft,tja ik was er soms om 02:00 nog mee bezig en hied er bijna :P een echtscheiding aan over.
Martin zoals je al ziet heb ik al een bootje gemaakt toch bedankt voor de tip.
Gr:Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-03-2005 18:01

Ik ben nu ook begonnen met de zelfbouw van een voerboot, liep al enige tijd met het idee rond maar door o.a. Marc van karperspot.nl en zijn forum ben ik begonnen met de bouw van een polyester romp. Zit nu nog in de fase van het maken van het model uit cellenbetonblokken maar dat gaat voorspoedig, makkelijk te verwerken materiaal!

Nu nog ff doorsparen voor de materialen die ik nodig heb voor de romp en we zijn al een heel eind.

Wat betreft de electronica ben ik ook geen wizzkid, maar ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die me wel een duwtje de goede richting willen geven als ik daarom vraag.

Tja...en als hij klaar is en hij werkt zoals hij moet werken heb je er mijns inziens toch veel meer plezier van.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Coen Limbeek
Berichten: 25
Lid geworden op: 14-11-2007 16:51

02-03-2008 21:27

ff een hele late reactie maar daar gaat her ff niet om.

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een goede boot en waard voor me geld is.

Hier heb je me goed meegeholpen en ik weet nu welke boot ik ga halen.

De Powercatcher dus.
Erik van der velden
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-05-2010 17:48

21-05-2010 15:44

Ik heb zelf ook de powercatcher.
Ik ben er erg tevreden mee.
De service is perfect en je word altijd erg vriendelijk geholpen,en dat is ook zeker wat waard.
En ja ik denk dat iedereen een eigen smaak heeft.
:P :P
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

21-05-2010 18:15

Powercatcher en service giller van de dag.
Maar ja gezien je twee reactie's hier op het Forum zegt genoeg.
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

21-05-2010 20:25

Klein probleempje met mijn power catcher werd ook erg snel opgelost :)
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

21-05-2010 23:49

Er is genoeg over gezegt op het forum over deze boot en de service.
Gebruikersavatar
Kevin Deuten
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-01-2010 15:06

23-05-2010 23:22

Ben het volkomen met henk plasman eens
die service is een lachertje als je een boot wilt kopen zijn de contacten zo snel en heb je er wat mee dan laat hij het afweten en word je toch geholpen kun je half jaar wachten nou dat is service :-?

Heb zelf de Baiter die Cor Hendriks heeft gemaakt
en alle punten wat jij opnoemt heeft deze boot ook
+
heel zuinig met de accu dat kun je van de powercatcher niet zeggen
verstraler op appart accupack
sneller

Daarom ben ik doltrots met deze voerboot.
Ieder zijn ding

gr
Gebruikersavatar
Jeroen v Jole
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-04-2010 22:47

24-05-2010 20:40

Hans Besselink schreef:Tja die voerboten.

Ik ben gaan denken om er zelf een te bouwen,het is een behoorlijke berg werk maar als je zelf een beetje handig bent en je ziet langzamerhand het resultaat kan ik je verzekeren dat je een prima boot zelf kan maken die niets onderdoet voor een boot van ?????euro .je kiest zelf de electronica:ontvanger zender servo,s enz heel veel benodigheden kan je bij b.v.conrad bestellen.
Om een lang verhaal kort te houden:
-je bouwt hem zoals jij wilt.
-de electronica kan je zelf bepalen.
-is veeeeeel goedkoper dan origineel.
Gr:Hans.


Hans,

Met de eerste opmerkingen ben ik het helemaal eens, de laatste niet.

Ik ben nu met mijn 2e bootje bezig. 1e bootje was een simpele uitvoering.

Nu een groot model aan het bouwen (gebaseerd op het model van SCEN). Wij bouwen alles zelf. Het casco is gemaakt van een zelfgemaakte gips mal. Daarna een negatiefmal gemaakt met glasvezel van de boven en onderzijde. Van deze negatiefmallen maken we de uiteindelijke casco's ook van glasvezel. Als je dit casco naar eigen ontwerp wilt maken ben je zeker al ronde de 300 euro kwijt voor de materialen (glasvezel matten, hars, kleur, etc). Voor goede materialen voor de zender / ontvanger, motoren, snelheidsregelaars, assen, verlichting, servo's voerbakjes etc nog eens een goede 400-500 euro kwijt.

Voor een goede fishfinder ben je nog eens 500 euro kwijt. wij verwachten rond de 1200-1300 compleet uit te komen en zijn tussendoor zeker zo'n jaar bezig ( zeker het maken van de casco's kost veel tijd ivm de verschillende lagen en afwerking glasvezel).

Uiteraard is het resultaat er naar. Een grote stabiele boot met flinke voerbakken en voldoende snelheid met alle opties erop en eraan. Het kan dus allemaal maar onderschat het niet!

Greetz Jeroen
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!

Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol...
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

25-05-2010 21:53

Kevin Deuten schreef:Ben het volkomen met henk plasman eens
die service is een lachertje als je een boot wilt kopen zijn de contacten zo snel en heb je er wat mee dan laat hij het afweten en word je toch geholpen kun je half jaar wachten nou dat is service :-?

Heb zelf de Baiter die Cor Hendriks heeft gemaakt
en alle punten wat jij opnoemt heeft deze boot ook
+
heel zuinig met de accu dat kun je van de powercatcher niet zeggen
verstraler op appart accupack
sneller

Daarom ben ik doltrots met deze voerboot.
Ieder zijn ding

gr


Sneller dan de nieuwe powercatcher dat geloof ik niet.
oude versie misschien.
maar daar gaat het niet om

ik heb absoluut geen problemen met mijn powercatcher

uiteraard is zelfbouw als je handig bent wel de oplossing
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

26-05-2010 12:42

Hallo,

Ik heb zelf de Sniper van Leon Bosveld,
heb hem zelf in elkaar gezet en had na die tijd toch nog problemen doordat hij niet goed stuurde en niet genoeg snelheid maakte naar mijn idee.
Heb daarna Leon gemaild en hem op afspraak langs gebracht, kon hem 1,5 week later weer ophalen.

Hij heeft de motoren verplaatst en de zender ingesteld.

Heb de boot afgelopen week getest in frankrijk en ben er zeer tevreden over!
Ook de service is goed, alles is toch verholpen ondanks dat ik zelf de motoren niet goed geplaatst had (Wel voor kleine vergoeding).

Dus ik ben tot nu toe tevreden met deze boot,

Gr.

Berry