molenhouders !?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

10-01-2005 19:24

Ik heb me een jaar en half geleden prachtige hengels aangeschaft, kwa werpen en drillen super. Spro Strategy's.

MAAR ze hebben een andere molenhouder dan normaal => 1 ring die achteraan op de molenvoet schuift (en lso zit en kan ronddraaien)en dan een ring die via de schroefdraad vast geschroefd word tegen dat stuk.

That's all, wat wil zeggen dat hoe vast je de boel ook zet dat deze terug los komt bij het minste.

Nu heb ik naar Spro gemaild en ze geven mij twee adresjes waar ik de molenhouder kan laten vervangen.

Ik heb ook een adres in Belgie van een doe het zelver MAAR ik wil alles 100 % zoals het was.

Startoog en foam zou eraf moeten.

Dit zijn de adresjes. :

Cor Spinhoven of Co Sielhorst

Ik zie het niet zitten om 100den €'s te geven aangezien ik dan beter nieuwe stokken aanschaf.

Ook zie ik het niet zitten van men hengels te moeten missen :-?

Heeft iemand een e-mail adres of zo van de twee boven genoemden, kan ik eens navraag doen en of ik eventueel kan wachten.

Nederland is wel ver maar als ik bijvoorbeeld er kan wachten (weet niet hoe lang het duurd) dan ben ik happy.

verdere tips altijd welkom

http://users.pandora.be/ford-lovers/houder.jpg


Danny
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-01-2005 19:45

Danny,

Gewoon aan de voorkant,dus aan het vaste gedeelte een heel klein stukje spons proppen.
Dat zorgt ervoor dat de molen minder wrikt,en minder snel loskomt.
Beetje experimenteren met de grootte van het stukje spons.

Evt. op beide zijden van je molenvoet een stukje ducktape plakken(dus je molen voet iets opdikken),stevig de reelhouder vastdraaien en als het goed zit moet je molen muurvast zitten.

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

10-01-2005 19:54

@ Dennis,

neen dat werkt niet, de molenvoet zit zowieso al goed vast wegens dat het Emblems zijn.

Het kopt erop neer dat de ring doordat alles zo goed blinkt gewoon los komt. Ik heb in de tijd zelfs met een griptang liggen klooien en muurvast gedraaid => de molen beweegt niet hoor alleen kan je zelfs na het muurvast aandraaien met een tang de ring zo met je vingers terug losdaaien.

Ik had in de beginne baitrunners erop staan, had het loskomen opgelost met loc-tide :roll: had ik beter niet gedaan => het was opgelost hoor.

Maar mits het materiaal geen achte metalen zijn kon ik toen ik Emblem's had de baitrunners er nog onmogelijk afkrijgen.

Na echt zweet en tranen en wat opwarmen en inspuiten dan alles heb ik ze eraf gekregen maar door de voet ervan vast te houden is een paar mm van de molenvoet afgebroken => op zich kon dit geen kwaad aangezien de molens toch versleten waren.

Nu komen ze niet meer los doordat ze al moeilijker los kwamen kon ik ze goed vast draaien met meer moeite.

MAAR het stoord me nu wel ik kan ze er niet meer af doen zonder veel moeite en ik heb een paar tandjes in de ring staan van de tang (die er wel af uit zijn gefreesd met een dremel) maar het zit allemaal wel in men hoofd en aangezien ik men hengels echt vertroetel stoord me dit.

Ik heb het dus al gemeld aan Spro zelf, zij geven gewoon twee adressen van hengelbouwer maar zeggen niet of ze het al hebben aangepast of gaan doen.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-01-2005 19:59

Okee,

Dat is dus klote !
Gewoon wegdoen en een paar leuke hengels bij mij kopen.... 8)

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

10-01-2005 20:10

tja dat is het hem net, het zijn leuke hengels :-? zie het echt niet zitten ze weg te doen ze liggen me gewoon goed.

zalige stokken buiten dat dik minpunt.

Ik kan er nu goed mee vissen hoor, ze komen nu niet los maar de gedachte blijft dat ik er moeten klooien heb.

Op gebied van hengels en materiaal ben ik wel een freak, het is daarom dat ik niet goed weet wat te doen.

Als het startoog eraf gaat ga je dat nog zien, de binddraad is die nog 100 % hetzelfde enz ...

twijfels om het te doen dus.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-01-2005 23:05

Weledelgeboren Heer Pauwels u heeft PB
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

10-01-2005 23:07

u heeft een pb'tje terug Mitsz :wink:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-01-2005 01:12

heb ik net m'n box leeggeschud op het moment dat jij er 1 stuurde, want ik zie niets :oops:
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

16-01-2005 18:49

iemand enige info over deze twee zaken ?
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

17-01-2005 18:27

ja Danny het zijn echt heerlijke hengels wat werpen en drillen betreft ,alleen jammer van die molenhouders het loslopen van die ring is best wel lastig maar het is voorlopig niet anders.
laat mij even weten als je de molenvoet laat vervangen wat daar de prijs van is ik wil dit in de toekomst ook laten doen, ik woon redelijk in de buurt van Co Sielhorst.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-01-2005 20:59

Danny,

Heb je al geprobeerd een stukje teflontape om de schroefdraad te wikkelen?

Bas
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

17-01-2005 21:42

teflon wel ja dat hielp ook niets of weinig.

isolatie tape was een optie maar dat zag ik niet echt zitten hoor.

Nu komen ze niet meer los, na dat ik ze los heb gekregen na het loc-tide avontuur draaid het wat vaster en komt niet meer los.

Maar het blijft maar in men hoofd zitten, ze kunnen moeilijk verwijderd worden en als je nu een paar keer de molen eraf zou halen voor ik weet niet wat dat is de schroefdraad stuk daar ben ik zeker van.

Super hengels maar de molenhouders zijn om van te :(
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Yves vd Spelt
Berichten: 49
Lid geworden op: 16-07-2004 17:10

22-01-2005 05:54

Het blijft kloten met die molenhouders, wat ik zou proberen is wat cola of iets anders zoets op de schroefdraad druppelen. Vast draaien en op laten drogen dan gaat de cola kleven en heb je meer grip. Heeft iemand al gevist me de nieuwe spro strategy experience...over mooie hengels gesproken, zien er echt superrrr uit. Hier zit trouwens wel een goeie molenhouder op.
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

22-01-2005 18:58

zoals ik al zei door men experiment met loc-tide draaid de ring moeilijker en komt niet meer los MAAR er zijn wat minieme beschadigingetjes.
Bij moet alles top zijn en nu is dat niet meer.

Ik heb de nieuwe nog niet gezien, hebben ze dan toch geleerd :-?
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Plaats reactie