Quartel baitsweeper 2


Plaats reactie
Jeroen Otterloo
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-01-2005 13:38
Locatie: Nieuwegein

09-01-2005 16:10

Twee jaar geleden heb ik een voerboot (type :baitsweeper 2 )
aangeschaft bij Quartel.Eerst heb ik bijna anderhalf jaar moeten wachten
op het inbouwen van een visvinder.Deze werkte voor geen meter !
Vervolgens is er een andere dieptemeter ingebouwd (een zgn. Smartcast).
Deze werkt ook voor geen meter en is al ongeveer 15x teruggeweest naar
Pijnacker ! Eerst gaf de dieptemeter verkeerde dieptes aan, en was het bereik niet meer dan 30 m.Inmiddels kloppen de dieptes maar is het bereik nog steeds onvoldoende +/-60 m.Boven die blijkt er bij lage temperaturen condens op te treden in het batterij-compartiment van de dieptemeter.Quartel vind de werking voldoende en wil niet meer met mij in discussie.Over geld teruggave valt niet te praten!Inmiddels zit ik al 2 jaar zonder werkende voerboot (A 1400 euro ! ) :evil: :evil:
Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen met Quartel.Laat wat van je horen ! Groeten Jeroen ! :-? :-?
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-01-2005 16:47

Ik zou gewoon mijn geld terug willen hebben,groeten Henk
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

09-01-2005 16:53

inleveren die hap.
en probeer zelf een voerboot te bouwen.
groeten henk.
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-01-2005 17:08

Jeroen,

Je bent helaas echt niet de enige...... 8)
Ik en mijn maat hebben al de nodige ellende met baitsweepers achter de rug.
Jammer,want in mijn ogen is het de meest ideale voerboot.

Wat betreft je ellende met de dieptemeters:
Ik ken eigenlijk maar een iemand die er geen problemen mee heeft gehad.
Verder alleen maar ELLENDE.
Als er morgen een systeem komt wat wel werkt,laat ik het meteen inbouwen,maar nu ECHT nog niet.


Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

09-01-2005 17:21

Als bij de aankoop het ding al niet werkte dan heb moet je eerst de winkelier de gelegenheid geven om het euvel op te lossen. Lukt dat niet dan sta je in je recht om je geld terug te vragen. Jij bent al 2 jaar bezig en het ding is al meerdere keren teruggeweest dus je staat in je recht om je geld terug te krijgen.

Gooi het desnoods hogerop :)
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

09-01-2005 18:14

Ik heb precies zo'n zelfde geval meegemaakt met een Baitboat van Angeling technics Pr 600 euro ook een visvinder op laten bouwen kosten bijna 1100 euro en weken nee maanden onderweg en/of lag de schuld bij de tussen winkelier dan weer bij de verdeler in Belgie dan was er zg een storing in het laden, of een sluiting in de visvinder of een electr storing maar er was altijd wat, de boot is 4x opgestuurd en dus tiental keren dat ding wegbrengen en weer ophalen, 10 tallen telefoontjes, opstuurkosten, haal en breng en transportkosten je vrije dagen opnemen en ga zo maar door, en heb er in totaal nog géén uur mee gevaren en dan de iritaties dat als je de boot heel uit Maassluis of Roosendaal ophaald en dat hij bij thuiskomst niks doet, en/of als je aan de waterkant komt en denkt lekker te gaan vissen en de boot alle diensten weigerd om gek van teworden ik heb dan gelukkig door een bepaalde omstandigheid druk op de ketel kunnen uitvoeren en die boot met welleswaar flinke tegenprotest ingeruild voor zijn grotere broertje Microcat ik heb met deze boot nog niet gevaren maar ga er van uit en ik hoop dat deze boot wel zijn werk naar behoren zal doen als hij dat niet doet heb ik mij voor genomen smijd ik die boot door zijn winkelraam, ik zou als ik jou was ook proberen druk uiteoefenen op de beterffende firma en/of anders bij een advocaat teraden gaan in iedergeval "doe iets laat je niet naaien" sucses > Cor Nannings
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-01-2005 19:00

Cor Nannings schreef:"doe iets laat je niet naaien" sucses > Cor Nannings

Heee ! Wie zit er achter de computer van Cor, dat kunnen nooit zijn woorden zijn..... :lol:
CarpeR Diem
rinus mulder
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-12-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

09-01-2005 22:23

jeroen,

Ik heb de baitsweeper ook , heb er ook een dieptemeter in laten zetten.
Dat was bij mij binnen een week klaar , wat ik wel jammer vind is dat die pas bij een diepte van ongeveer 70 cm pas gaat meten en dat die geen vis aangeeft op je beeldschermpje , maar voor de rest werkt hij bij mij goed (mischien geluk) . Heb voor deze boot een microcat gehad , maar
dat was helemaal niks dat werd op ten duur een duikboot .
Maar voorlopig kunnen ze nog wel even gaan sluitelen aan dieptemeter voor een voerboot die perfect werkt.

gr, Rinus
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-01-2005 22:39

Rinus,

Heb jij de smartcast of de andere fishfinder laten inbouwen ?
Al eens getest of ie wel diepte aangeeft tussen 8 en 20 meter ?


Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
rinus mulder
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-12-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

09-01-2005 23:07

dennis,

Heb de fishfinder in laten bouwen, en het is inderdaad zo dat hij bij een diepte over de 8 meter niet echt goed meer meet of zelfs gewoon niet aangeeft . Maar aangezien ik nooit echt op diep water vist ondervind ik er dus geen nadeel aan , maar ik kan me voorstellen als je vaak op dieper water vist dat je er dan niet veel aan heb .

gr, rinus
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-01-2005 23:46

Rinus,

Daar een groot deel van mijn visserij(als ik uberhaupt een keer ga vissen :lol: ) zich op grote tot zeer grote diepte afspeelt heb ik daar dus niets aan.

Mvrgr Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 10-01-2005 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Jeroen Otterloo
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-01-2005 13:38
Locatie: Nieuwegein

10-01-2005 17:58

Dennis Rinus

Bij mij werkt hij ook op ondiep water niet goed.Ik vind trouwens dat z'on
dure boot gewoon moet werken.Quartel beweert dat de boot perfect werkt ondanks dat het al 2 jaar een grote ellende is en dat een aantal hengelsportzaken de boot niet eens meer willen verkopen ! Ik weet dat de boten getest worden op het Delftse Hout en dit water is niet dieper dan 4 meter ![/b]
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

10-01-2005 19:19

Ik heb in Belgie op een site wel eens een aanbieder gezien voor een zend-ontvang unit voor je dieptemeter ,voor ik dacht een eurootje of 300,ier waar,mss kun je vragen gaan stellen op belgische site's.
groeten Henk
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

10-01-2005 19:34

Ik heb nog een mailtje van die jongen (of in ieder geval iemand die zend-ontvangsetjes verkoopt). Ik zal zijn telefoonnummer niet hierzo op het board zetten, maar als je me even pb't dan stuur ik hem wel door.

zo'n set kost 350 euro, exclusief fishfinder

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Fred van Hoeij
Berichten: 83
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: Berkel en rodenrijs

11-01-2005 00:13

Volgens mij werkt geen enkele fishfinder goed op ondiep water
dwz water minder diep dan 90 cm.
Dit komt doordat de fishfinder een signaal uitzend onder een bepaald aantal graden in de vorm van een kegel.
Hoe dichter de boot bij de bodem is des te kleiner word het oppervlak
wat de fishfinder van de bodem kan zien.
De kans dat je dan een vis te zien krijgt op je scherm word dan ook kleiner.
En omdat het zo ondiep is word het signaal tussen de bodem en de boot een paar maal weerkaatst waar de fishfinder geen raad mee weet.
Zo ongeveer werkt het [niet :cry: ] maar er zullen wel mensen zijn op dit board die dit beter uit kunnen leggen.

Quartel bouwt zeker weten goede boten[ik heb er zelf 3 gehad]maar als je een paar keer terug komt met een klacht die eigenlijk ook nog garantie
is dan vinden ze je al gauw een zeur en helpen ze je niet goed meer.
En dat valt ze zeker kwalijk te nemen want je betaald tenslotte genoeg voor zo'n bootje.
Plaats reactie