Nieuw X2 remote set ( 4 stuks 139 euro ) **** DRAMA ****


Christian Piepers

15-12-2004 00:46

Voor de flauwekul gekocht tijdens de kortingsdagen bij Vlemmix voor 111,20 Euro ( met 20% korting )

Allereerst weten ze niet eens welke batterijen erin moeten:
- Vlemmix zegt 1,5 Volt fotobatterij
- Raven zegt 12 Volt fotobatterij

Uitproberen in de winkel is niet mogelijk, handleiding zit er niet bij !

Dan maar bij X2 opgevraagd: prima service, gelijk antwoord: Receiver 6 Volt blok en verklikkers 2 maal 12 Volt fotobatterij !!

Anyway, mooi 8 stuks gekocht a 3,99 Euro per stuk en dan kan het feest beginnen.

Leuk gedacht want de batterijen vallen er zo uit: compartiment verkeerd gemaakt: even knutselen en daar gaan we dan:

Kast werkt
Verklikker 1 brandt gelijk door --> weg 2 batterijen
Verklikker 2 gaat even aan maar nadat de receiver hem herkent heeft is het voorbij
Verklikker 3 doet het: jippie ... maar wacht eens even ... na een minuutje doet hij niets meer dan een beetje kraken
Verklikker 4 doet helemaal niets.

Wat doe je dan . . . je inhouden en netjes weer 90 km rijden naar Vlemmix om daar aan iemand die er ook geen f*ck van weet om opheldering vragen, evenals een boze mail naar X2 sturen.

Goedkoop is duurkoop zeggen ze .......

Gelukkig heb ik nog altijd werkende Fox RX-en !!


Wordt vervolgd ...
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-12-2004 14:08

Ik wens je een prettge wedstrijd...
Hoop dat je niet tevee ergernis krijgt te voorduren, maar vrees het ergste.

Wat ik niet begrij is dat ze die troep verkopen, aangezien iedereen terugkomt omdat het niet goed is en kapot gaat!

Ze krijgen een steeds betere naam... NOT!

Anyway... succes
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-12-2004 14:25

2x 12v foto baterijen hihihihi

kan je ze dan ook op 2 km afstand nog horen?

zal wel een boel herrie geven als ze het zouden doen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-12-2004 16:06

De voltages van de batterijen herken ik niet ...... kan aan mij liggen hoor, maar moet het niet zijn een 9 volts blok en 2 keer 1,2 volts fotobatterijen?

Zoals altijd kan er een keer een slechter product tussen zitten, dat heeft iedere fabrikant hoor. Alleen hoe ga je er mee om is de vraag of het positief is of negatief. Als X2 het in enen voor je verhelpt door je een nieuwe set te geven ben je dan opeens weer blij?

Of ben je een kerel en zeg je laat maar ik hoef ze al niet meer!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Reinder van Lune

15-12-2004 16:08

Ja . . heb het zelf ook wel eens gehad met spul van x2. Je kan het inderdaad zo omruilen maar je moet er wel weer heen rijden !
Daarom voor mij nu alleen nog maar kwaliteit!
Hugo Bovenmars

15-12-2004 16:20

Quote:
Gelukkig heb ik nog altijd werkende Fox RX-en !!
/Quote

Als je gewoon al RX-en in je bezit hebt, waarom dan nog X2 kopen? Of is dit gewoon weer een topic uit de "Stamp alle budget-merken de grond in-rubriek" ??
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

15-12-2004 16:25

Hugo Bovenmars schreef:Quote:
Gelukkig heb ik nog altijd werkende Fox RX-en !!
/Quote

Als je gewoon al RX-en in je bezit hebt, waarom dan nog X2 kopen? Of is dit gewoon weer een topic uit de "Stamp alle budget-merken de grond in-rubriek" ??


Niet om het 1 of ander.... Maar hier ben ik het toch wel mee eens. :roll:
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

15-12-2004 16:29

Hugo Bovenmars schreef:Quote:
Gelukkig heb ik nog altijd werkende Fox RX-en !!
/Quote

Als je gewoon al RX-en in je bezit hebt, waarom dan nog X2 kopen? Of is dit gewoon weer een topic uit de "Stamp alle budget-merken de grond in-rubriek" ??


Niks mee toch de meeste budget merken vragen erom :)

Zolang het gewoon feitelijke dingen zijn die hier verteld worden is het volgens mij alleen maar goed om mensen te waarschuwen tegen de aankoop van veelal rotzooi

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

15-12-2004 16:40

Hugo Bovenmars schreef:Quote:
Gelukkig heb ik nog altijd werkende Fox RX-en !!
/Quote

Als je gewoon al RX-en in je bezit hebt, waarom dan nog X2 kopen? Of is dit gewoon weer een topic uit de "Stamp alle budget-merken de grond in-rubriek" ??



Daar gaat het niet om. Punt is dat als je wat koopt dat het gewoon goed moet wezen. De winkelier gaat ook niet zeggen van: Je hebt al een foxset oid, dus wat moet je dan met die X2.
Al wil je een pallet vol met dat spul kopen, terwijl je een Blue Set hebt liggen. Dat bepaal je zelf en als je wat koopt dan moet het werken en moet de service goed wezen en dat schijnt dus niet het geval te zijn.

Wees blij aan de andere kant dat iemand die set al uitgetest heeft want wat als er een jeugdig iemand lang moet sparen om tot de aankoop van deze set te komen en dan erachter komt dat het niet werkt. Das ook sneu toch?
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

15-12-2004 17:19

Dus iemand heeft in zijn bezit Fox RX en koopt dan voor de flauwekul een setje X2 (?) waar al vaak over is geschreven op dit board. gaat er bij even niet in.

Zou er niet aan denken om mijn mxjes te vervangen door X2
MVG"BK" 8)
Christian Piepers

16-12-2004 11:50

Heb de set gekocht voor mijn schoonvader en neefje, beste criticasters, welke ook af en toe met mij mee gaan vissen.

Daarnaast wil ik niets de grond in stampen maar mensen slechts waarschuwen niets te kopen zonder het in de winkel goed te checken.
Als de winkel die mogelijkheid niet biedt zit er een luchtje aan en moet je het gewoon niet doen, een fout van mij, een ervaring voor jullie.

Ik heb na mijn reclamatie overigens met X2 contact opgenomen welke wederom zeer correct reageerden door mij de mogelijkheid te bieden om de set op te sturen naar Raven en geheel kostenloos een nieuwe, geteste, set toe te sturen met gratis batterijen.

Al met al lijkt het dus toch nog goed te komen.

Zoals je ziet kan ik ook positief zijn alhoewel ik in het begin het allerergste vreesde ( natuurlijk moeten zij hun belofte natuurlijk wel nog waarmaken )

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

16-12-2004 18:29

Christian,

het was niet bedoeld om jou of X2 af te "zeiken" alleen er is al zoveel op dit board voor gewaarschuwd en als je dan als openingszin hetb woordje flauwekul gebruikt dan kun je natuurlijk het een en ander verwachten.

mijn excusses voor het ongemak

ik begrijp ook wel dat je voor iemand die niet vaak meegaat vissen niet de duurste spullen wilt/kunt aanschaffen maar kijk dan eens op de 2e hands markt daar staan genoeg A merk spullen te koop en voor minder als wat je nu betaalt hebt.

no hard feelings.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Danny Grauwels
Berichten: 47
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Kudelstaart

18-12-2004 22:04

Deze set zal voorlopig niet gaan werken.

Ik vroeg er voor de lol ook eens naar bij raven.

Eerst kreeg ik te horen dat ze niet geleverd konden worden, omdat ze daar in China verkeerde maten door hadden gekregen...dus idd vallen de batterijen er snel uit.

Daarna vertelde de aardige verkoper mij nog dat de set vrijwel nooit 100% zal gaan werken..
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

06-01-2005 12:16

Kortom voor beetverklikkers moet je daar niet zijn! :lol:
MVG SVW
Christian Piepers

08-02-2005 09:07

Ik heb een nieuwe ( werkende ) set ontvangen.

Wat was nu het probleem: niemand wist welke batterijen erin moesten.

Uiteindelijk moeten er 2 1,5 Volt fotobatterijen in de verklikkers en een 6V batterij in de ontvanger.

Ik heb de mijne dus gewoon "opgeblazen" door foutief advies.

Daarnaast heb ik 1 set batterijen vergoed gekregen ( had helaas wel 8 stuks gekocht a 3,99 Euro welke ik nu kan weggooien ).

Al met al lijken ze dus goed te werken maar wel met een beetje wrange nasmaak.

Ook gezien het feit dat de leverancier de uitspraak deed "wat wil je ook voor dat geld " kan ik ze alleen maar afraden. Wat een belachelijke uitspraak !

Na een fieldtest zal ik mijn ervaringen ( in natte omstandigheden ) ook posten.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-03-2005 23:54

Men koopt ze voor de flauwekul???? Men vraagt ernaar voor de lol????

Ik heb voor mijn zoon 2 striker optonics (digitaal??!!) van Ultimate gekocht, en ze werken perfect (ook bij regen). Het enige nadeel tot nu toe is dat de batterijen snel op gaan. Maar ze zijn geschikt voor het doel waar ze voor ontworpen zijn, en ze zijn betaalbaar.

Ik hoor hier op het board de meest stoere setjes voorbij gaan, maar als je meer dan 150 euro voor één pieper uitgeeft heb je volgens mij geld teveel, of je bent niet goed bij je hoofd. 2 piepers op de pod: 300 euro (660 gulden)!!!!! En waarvoor? een stuk plastic, met een snufje electronica. In kinderspeelgoed vind je meer electronica en plastic, en dat voor bv 20 euro.

Pas op dealers: als ik genaaid wordt, wil ik ook zoenen!! :P

Ik geef toe, het ziet er allemaal heel mooi uit, maar als ik vis wil ik helemaal niet gezien worden, en dan ziet dus ook niemand mijn piepers. Ik blijf ook altijd bij mijn hengels, dus 100 meter bereik is niet nodig. Maar het blijft allemaal mooi spul.
Christian Piepers

06-03-2005 01:49

Wat wil je eigenlijk duidelijk maken Jos ?

Wat ik voor de lol doe liggen jullie toch niet wakker van hoop ik ! :wink:
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

06-03-2005 10:52

Wat ik duidelijk wil maken is dat goedkoop niet altijd duurkoop is, en dat de Strikers prima piepers zijn. Ik geef toe, echt veel zijn ze nog niet gebruikt, maar ze doen waar ze voor gemaakt zijn.

Op dit board hoor ik heel vaak de kreten RX, TX STX, PXT, HXT, XRS en krijg ik wel eens het idee dat iedereen met die speeltjes voor kapitalisten vist, terwijl ik ze aan de waterkant bijna nooit tegenkom. Zelf heb ik ook Fox piepers, maar ik zou echt niet weten welke, en ik heb ook geen zin om te gaan kijken, want het is niet interressant jongens!! (het was trouwens een aanbieding/opruiming). Ze doen wat ze moeten doen, daar gaat het om.

Dus: let op de prijs, vraag naar de duur van de garantie, koop ze vlak voor je gaat vissen, pleur er tijdens de visdag af en toe een paar emmers water overheen, en is het niks, gewoon terugbrengen. Is het wel wat, dan ben je goedkoop uit.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

06-03-2005 10:57

Tsjah Jos, ieder zijn mening. De een vindt het onzin, de ander zweert erbij. Het is ook maar net wat je ervan verwacht en belangrijker, wat je ervoor wil uitgeven.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-03-2005 12:04

Jos Holla schreef:Ik hoor hier op het board de meest stoere setjes voorbij gaan, maar als je meer dan 150 euro voor één pieper uitgeeft heb je volgens mij geld teveel, of je bent niet goed bij je hoofd. 2 piepers op de pod: 300 euro (660 gulden)!!!!! En waarvoor? een stuk plastic, met een snufje electronica. In kinderspeelgoed vind je meer electronica en plastic, en dat voor bv 20 euro.


Dan bestel ik bij deze 3 door jou gemaakte FOX piepers voor 20 euro stuk :lol: :wink:

Ieder zijn meug. De één heeft meer te besteden dan de ander en de één heeft het er voor over en de ander niet.

Maar ik heb genoeg rommel in de handen gehad om er vervolgens achter te komen dat niets frusterender is dan ergens zitten te vissen en iets werkt niet meer of voldoet niet. Geldt dus ook voor ander materiaal.

Heb zelf een blueset sinds vorig jaar en heb ervoor met Knuckleheads gezeten. Die dingen heb ik 8 jaar gehad die waren gewoon af op het laatst. Heb ze in 1996 gekocht voor ik meen F520, - inclusief sounderbox. Vond ik toendertijd een stevig bedrag. Maar als je dat uitstrijkt over 8 jaar betekend dat dat ik voor F65,- per jaar probleemloos heb zitten vissen.

Bekijk het ook eens van die kant :)
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

06-03-2005 15:53

Lukas;

met die 20 euro kinderspeelgoed bedoelde ik de vergelijking dat, als je kijkt wat er in dat kinderspeelgoed van 20 euro verwerkt zit, het belachelijk is wat af en toe die piepers kosten. Het stelt namelijk niks voor wat er in die piepers verwerkt zit.

Jou piepers kosten 236 euro (inclusief sounderbox), en dan zit je dus onder de grens die ik acceptabel vind.

De euro heeft ons echter allemaal gek gemaakt. Delkims kosten in het guldentijdperk HFL 208,- , en nu?? Juist ja, en toch worden ze verkocht. Momenteel zijn ze trouwens in de aanbieding!!!??? De leveranciers en dealers moeten zich rotschamen (afzetters) en de vissers moesten ze eigenlijk niet meer kopen. Maar ja, nieuw item, oud verhaal.

mvg Jos
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-03-2005 17:12

Die vergelijking van jou die snap ik wel, was ook meer iets als een grapje bedoelt, zie ook de smilies die erachter staan :lol: :wink:

Ben met je eens dat er niet veel in zit kwa techniek. Maar datgeen wàt er in zit moet er wel in gebouwd worden. Die dingen worden ontwikkeld/ontworpen, worden gemaakt, worden uitgetest vantevoren, moeten vervoerd worden enz enz. Er komt nogal wat bij kijken. Hoe meer je er maakt hoe goedkoper het word, en als er dan een merknaam als FOX opstaat dan betaal je daar ook voor.
Dit alles zal niet in verhouding staan met elkaar, dat denk ik ook niet. Maar FOX wil er aan verdienen en de eventuele tussenpersonen en last but not least de winkeliers moeten er van leven.

Heb ooit eens begrepen (als iemand het beter weet mag hij het zeggen) dat die Blueset inkoop +/- de €450,- zit. Voor de winkelier dan. In de FOX folder staat hij als ik me niet vergis op +/- €840,-. Ik ken 1 winkelier die dat er ook voor wil hebben.
Vissie kump zo!
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

08-03-2005 19:11

hoi
ik snap ten eerste niet waarom je zo n peppie kokkie set aanschafd als je op het laatst toch zegt dat je rx en heb liggen.
misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor maar.
als ik het spul al zie vind ik het al niks.
maar ja wat verwacht je nou eigenlijk ook voor dat geld,tuurlijk moet het goed zijn hoor daar gaat het niet om,maar toch.
ik zou het nooit aanschaffen,maar ja dat zullen er meer met mijn eens zijn.
groet peter
Laatst gewijzigd door peter de ruijter op 11-05-2005 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian Piepers

11-05-2005 00:09

Jongens,

Ben met mijn schoonvader vissen geweest en jullie kunnen het wellicht al raden: HET WAS EEN DRAMA !!!

Allereerst kon de ontvanger opeens 2 verklikkers niet meer herkennen en vervolgens begaf de volumeknop het ( echt fragiel ding )

Toen maar zonder ontvanger gevist !!! en wat denk je : na wat regen s'nachts deed s'morgens nog maar 1 verklikker het.

Dus medevissers: begin er niet aan.

Die van mij gaan terug en als ze ze niet terugnemen gaan ze door de etalageraam naar binnen :evil:

Ik begrijp dat ik niet teveel moet verwachten voor dat geld maar ze moeten op zijn minst werken vind ik. De opmerking van Raven medewerker Jeroen: "wat wil je ook voor dat geld" en "ik heb de nieuwe set zelf getest voor je " zal ik ook zeker niet vergeten. :evil:

Mij zie je niet meer bij Vlemmix, Raven en consorten, alleen dan om deze rotzooi te retourneren !

Beginnende vissers: spaar liever door of ga voor beproefde tweedehands verklikkers. :wink:
jan van kranenburg

11-05-2005 02:44

Wat was nou het "Drama".

Die spullen of het vissen met je schoonvader :D