De KSN Onthaakmat komt vrijdag naar.......Regio Brabant!


Plaats reactie

Wat vindt jij het belangrijkste aspect van een onthaakmat?

Peiling eindigde op 22-12-2004 20:58

Optimale bescherming van de karper
35
90%
Formaat en/of gewicht
4
10%
Prijs
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 39
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

08-12-2004 20:58

Geachte lezers,

Op de meeting van de KSN (regio Brabant) zal aanstaande vrijdagavond de KSN Onthaakmat te zien zijn, inclusief de ontwikkeling ervan.
De ontwikkeling van deze ultieme onthaakmat is een studieobject van de KSN en is in de laatste twee jaar uitgevoerd door ondergetekende en Wijtze Tjoelker. Ik zal de mat graag aan jullie demonstreren en uitleg geven waarom de KSN Onthaakmat de beste onthaakmat is die er ooit is geproduceerd.

Alhoewel de KSN Onthaakmat nog niet te koop is (hangt af van beslissing KSN bestuur op 16 december as.), kunnen KSN leden wel alvast hun naam en gegevens noteren. Als de KSN Onthaakmat dan in productie gaat, kunnen deze leden de mat dan op de landelijke voorjaarsmeeting ophalen. Op deze manier zijn er afgelopen dinsdag bij regio Utrecht alleen al 12 matten 'besteld'.

De verkoopprijs is € 75. Hiermee koop je een onthaakmat die minimaal 5 jaar mee gaat en is ontworpen voor het welzijn van de karper, het gebruiksgemak van de karpervisser en voor de hengelsport in het algemeen.

In mijn avatar zie je een afbeelding van de mat, in opgerolde, compacte toestand.

Dus komt allen vanavond naar Stapperij “de Harlekijn” Steenakkerplein 2 te Gilze. De regiomeeting begint om 20.00, de zaal is om 19.30 u open. Toegang voor zowel KSN leden als voor niet-leden. Niet-leden dienen zich wel vooraf te melden bij: Pieter de Jongh 076-5976799 of Bert Beens 040-2123517 of via e-mail: brabant@karperstudiegroep.nl. Overbodige hengelsportspullen kunnen jullie overigens ook op de meeting verkopen en of ruilen.

Het hoofdprogrammapunt van vrijdag wordt verzorgd door André Akkermans. Hij zal het seizoen 2004 met de aanwezigen doornemen.

Met vriendelijke groet,


Frank Huisman
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-12-2004 21:42

Frank,

Een klasse mat die jullie ontwikkeld hebben. Zag hem op de landelijke in Leerdam, gaan jullie hem in eigen beheer uitbrengen. Ben er vrijdag zeker.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

08-12-2004 21:56

Hoi Frank,

Een vraagje kunnen wij in ons belgenlandje deze mat ook te zien krijgen ?

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

08-12-2004 23:34

Goed,

Grote kans dat ik hem ook ga bestellen.
Ik zag hem in leerdam ook al, en vind hem er echt prima uit zien!
Prachtige dingen!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-12-2004 23:52

Twee vraagjes:

-Komt de mat ook naar IJsselstreek?

-Is de mat alleen voor en door KSN leden? Zo zouden KSN leden ook echt het resultaat van studie zien (HOEZO GEEN STUDIE F.F e.a.!?)
Anderzijds, als ie echt zo goed is zouden we de mat niet aan de rest van Nederland moeten onthouden, vanuit het welzijn van de karper gezien dan...

vr gr Sjoerd
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

09-12-2004 12:05

Peter Otte schreef:Frank,

Een klasse mat die jullie ontwikkeld hebben. Zag hem op de landelijke in Leerdam, gaan jullie hem in eigen beheer uitbrengen. Ben er vrijdag zeker.

MVG,

Peter


Peter,

Pas volgende week wordt duidelijk of het een studieobject blijft of dat het bestuur accoord gaat met de productie van 100 of 200 stuks (er staat namelijk wel een KSN logo op). Die kans lijkt mij echter vrij groot, daar twee bestuursleden de mat al besteld hebben.....

In principe kunnen KSN-leden de mat dan direct kopen, tot nu toe is er slechts ingetekend op de mat.

Met vriendelijke groet,

Frank

En tot vrijdag!
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

09-12-2004 12:15

Sjoerd Groot schreef:Twee vraagjes:

-Komt de mat ook naar IJsselstreek?

-Is de mat alleen voor en door KSN leden? Zo zouden KSN leden ook echt het resultaat van studie zien (HOEZO GEEN STUDIE F.F e.a.!?)
Anderzijds, als ie echt zo goed is zouden we de mat niet aan de rest van Nederland moeten onthouden, vanuit het welzijn van de karper gezien dan...

vr gr Sjoerd


Sjoerd,

Ja, de mat komt ook naar de IJsselstreek. Wijtze neemt de regio's Noord, Zwolle en IJsselstreek voor zijn rekening en zal daar de mat laten zien en demonstreren., ik doe de andere zeven regio's.

De mat is inderdaad ontwikkeld door Wijtze Tjoelker en mij. Hij komt ook alleen te koop voor KSN-leden. Dit doen we om zo geen echte concurrent te worden van commerciële relaties, die de KSN op allerlei manieren steunen en sponsoren. We houden ze liever te vriend.

Wat we wél willen bereiken is dat de KSN-leden die de mat kopen er enthousiast over raken en dat de mat zo ook in de bladen en op de websites verschijnen. De hengelsporthandel zal dan (hopen wij) geïnteresseerd raken en handel ruiken.
In tegenstelling tot commerciële bedrijven hebben wij bewust geen patent op de mat aangevraagd. Sterker nog, we zouden het prima vinden als over een jaar er verschillende kopieën van de KSN Onthaakmat verschijnen. Dan hebben we ons tweede doel namelijk bereikt: Het zorgdragen voor betere onthaakmatten langs de waterkant.

Nog een reden voor de beperkte oplage is dat de KSN geen commerciële grondslag heeft, meer adviserend en sturend.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Frank Huisman
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

09-12-2004 12:20

lust frank schreef:Hoi Frank,

Een vraagje kunnen wij in ons belgenlandje deze mat ook te zien krijgen ?

Mvg

Frank


Frank (of is het toch Lust?),

Aangezien de KSN aanstaande zaterdag present is op de VBK meeting, mag de KSN Onthaakmat natuurlijk niet ontbreken! Ik zal hem meenemen en tekst en uitleg geven aan belangstellenden.

Met vriendelijke groet en wellicht tot zaterdag,

Frank Huisman
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

09-12-2004 13:57

Hoi Frank,

Is inderdaad Frank, kom zeker kijken zaterdag as.

Tot zaterdag !

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

09-12-2004 14:13

Ben zeer benieuwd Frank,

Wij zelf hebben komende zaterdag als het goed is ook een nieuw model bij ons, weer een verbeterde versie van die we al hadden. Nu gemaakt van geheel schuimrubber met opstaande randen. Als het ware de vorm van een Cipro. Enige nadeel blijft wel nog steeds de transportgrootte, al is deze nu al wat minder, het blijft een heel ding om mee te nemen. Maar visveilighied en transportgrootte zijn 2 dingen die moeilijk dan wel onmogelijk hand in hand samengaan.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-12-2004 14:17

Bart,

Kom dan maar even een kijkje nemen zaterdag :lol:

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

09-12-2004 16:47

Frank,


Ook ik heb m uitbundig bestudeerd in Leerdam...
Toen kreeg ik de kans niet een vraag te stellen dus bij deze...

Het zwarte doek doet me erg denken aan een materiaal dat Nash om zijn matten heen had. Ik was in het bezit van zo'n mat en merkte al snel op dat de mat zo enorm glad was, dat als je ondergrond niet gelijk was je vis er letterlijk vanaf zeilde!!

Dat is ook het geval bij deze mat denk ik is het niet, en ik bedoel niet helemaal schuin leggen maar puur al bij een iets ongelijke (schuine) ondergrond??
Graag zou ik van je vernemen wat jou testresultaten hiervan waren..

Groeten Hans
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

09-12-2004 19:39

Bart van den Hurk schreef:Ben zeer benieuwd Frank,

Wij zelf hebben komende zaterdag als het goed is ook een nieuw model bij ons, weer een verbeterde versie van die we al hadden. Nu gemaakt van geheel schuimrubber met opstaande randen. Als het ware de vorm van een Cipro. Enige nadeel blijft wel nog steeds de transportgrootte, al is deze nu al wat minder, het blijft een heel ding om mee te nemen. Maar visveilighied en transportgrootte zijn 2 dingen die moeilijk dan wel onmogelijk hand in hand samengaan.


Bart,

Ik ben zeer benieuwd naar jullie verbeterde versie van de tot op heden beste commerciële onthaakmat. Wijtze en ik zijn er denk ik wél in geslaagd om optimale bescherming en (redelijke) compactheid hand in hand te laten gaan, tezamen met enkele andere nuttige voorzieningen. Maar dat de ideale onthaakmat (alle aspecten meenemend) eigenlijk niet kan bestaan, is zeker.

Tot zaterdag, ik kom zeker jullie mat even bekijken.

Met vriendelijke groet,

Frank Huisman
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

09-12-2004 19:59

Hans van Putten schreef:Frank,


Ook ik heb m uitbundig bestudeerd in Leerdam...
Toen kreeg ik de kans niet een vraag te stellen dus bij deze...

Het zwarte doek doet me erg denken aan een materiaal dat Nash om zijn matten heen had. Ik was in het bezit van zo'n mat en merkte al snel op dat de mat zo enorm glad was, dat als je ondergrond niet gelijk was je vis er letterlijk vanaf zeilde!!

Dat is ook het geval bij deze mat denk ik is het niet, en ik bedoel niet helemaal schuin leggen maar puur al bij een iets ongelijke (schuine) ondergrond??
Graag zou ik van je vernemen wat jou testresultaten hiervan waren..

Groeten Hans


Beste Hans,

Al ken ik het materiaal van Nash niet, het materiaal dat wij hebben gebruikt (zogenaamd Bysonil of vrachtwakendoek) is naast onverwoestbaar, inderdaad ook glad. Toch zal de vis nooit van de mat af kunnen glijden omdat je de vis kunt fixeren middels de dicht te ritsen flap. Als je bijvoorbeeld alleen bent kun je dan, zelfs wanneer de mat op een schuine helling ligt, rustig je fototoestel en weeggerei pakken, zonder dat de karper uit de mat glijdt. De mat zelf kan aan de grond gepind worden door de sterke haringgaten aan de zijkant van de mat, zodat deze ook niet wegglijdt.

Wijtze en ik hebben dan ook geen last gehad van wegglijdende karpers gedurende de testperiode, waarin we samen zo'n 150 vissen tot bijna een meter en over de dertig pond hebben onthaakt op Prototype I. Als de flap opengeritst is, is het gevaar van wegglijden uiteraard wel aanwezig, maar ook in deze gevallen hebben Wijtze en ik nauwelijks situaties meegemaakt dat de karper van de mat gleed, omdat je er zelf immers bij bent. Dat het een paar keer wél gebeurd is kwam omdat de vis dan vanuit onze handen sprong en zodoende via de mat (gelukkig) op het gras belandde. Maar bij wie gebeurt dat niet eens? Het is inherent aan het karpervissen, net zoals dat gaatje in de bek.

Maar, zoals Bart al stelde, de ideale mat bestaat eigenlijk niet. Is hij groot genoeg voor de vis, dan is het snel te groot en te zwaar om te sjouwen. Is hij weer te stroef, dan kan dit de slijmlaag van de vis weer aantasten en is de mat weer moeilijk schoon te maken. Zo is er altijd wel wat.

Met vriendelijke groet,


Frank Huisman
Pieter de Jongh

09-12-2004 22:12

Hoi frank, hier een berichtje van dejongh pieter. 8)
Ik heb een mat van hutch, is ook superglad.
Jullie materiaal zag er ook glad uit, en is het dus ook, zeg ji.
Het probleem is dat als de vis gaat flapperen, hij er echt vanaf schuift, omdat je hem probeert tegen te houden.
Ik vind het knap dat jullie daar geen last van hadden.

Maar als je nog materiaal moet uitzoeken, liever wat stroever. Het hoeft niet supersterk te zijn, daar zie ik de reden niet voor. Belangrijker is dat hij wat stroever ligt.

Mijn bescheiden mening, de jongh pieter
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

09-12-2004 23:44

Hoi,

ik heb ook ingetekend voor deze mat.

Eindelijk een mat die makkelijk te vervoeren is. (ik gebruik het liefst een mat die ik onder mijn rugzak kan hangen) En toch ook dik genoeg.

Een goed innitiatief,

Jeroen
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

10-12-2004 07:13

Mooie mat Frank!

Ben zeer benieuwd hoe de uiteindelijke versie eruit gaat zien..

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

10-12-2004 07:47

Frank,


Klopt er is altijd wat op aan te merken natuurlijk, ook ik geloof niet in de ideale mat. Maar het onderwerp wegglijden wat ik aangaf is een fenomeen dat bij heel veel matten te snel gebeurt en aangezien mijn mat niet altijd op het gras ligt is het belangrijk dat het niet te snel gebeurt.

De flap die jij aangaf zou id. uitkomst bieden, tevens vond ik de dikte van de mat perfect, er zijn veel matten te dun naar mijn mening.... :oops:
Dank je voor je reactie, op het moment dat ze in productie gaan voor de KSN'ers verneem ik dat graag (via de site) zodat ook ik eventueel een mat kan bemachtigen om mijn vissen op de kant goed te beschermen..

Gr Hans
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

10-12-2004 09:46

Pieter de Jongh schreef:Hoi frank, hier een berichtje van dejongh pieter. 8)
Ik heb een mat van hutch, is ook superglad.
Jullie materiaal zag er ook glad uit, en is het dus ook, zeg ji.
Het probleem is dat als de vis gaat flapperen, hij er echt vanaf schuift, omdat je hem probeert tegen te houden.
Ik vind het knap dat jullie daar geen last van hadden.

Maar als je nog materiaal moet uitzoeken, liever wat stroever. Het hoeft niet supersterk te zijn, daar zie ik de reden niet voor. Belangrijker is dat hij wat stroever ligt.

Mijn bescheiden mening, de jongh pieter


Pieter,

Ondanks de bescheidenheid wordt jouw mening zeer gewaardeerd. Ik zal even uit de school klappen door te vertellen dat het Bisonyl, wat gebruikt was bij het testen, matter en ook iets stroever was dan wat er nu op de KSN Onthaakmat zit. Maar ja, zul je net zien dat Bisonyl ermee stopt, zodat we moesten uitwijken naar in principe het zelfde materiaal (vezelversterkt PVC doek), maar wel......gladder.

Toch gaan Wijtze en ik ons best doen om die matte versie weer te verkrijgen met verder dezelfde specificaties.

Tot vanavond, dan babbelen we even verder.

Groet,

Frank
Plaats reactie