Goedkoopste hengelsportwinkel?????


marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

19-06-2002 19:50

Ik vroeg me af of iemand een viswinkel kent die vergeleken met de andere winkels echt goedkoop is. Ik kocht mijn spullen altijd bij moritz aangezien ik daar veel minder kwijt was voor dezelfde spullen. Shimano baitrunner 4500 usa kocht ik voor 165 gulden en mn delkims had ik voor 189 gulden. Maar nu is het dus overgenomen door fun-fishing en verkopen niet eens meer van shimano. Weet iemand hoe waar ook zo'n goedkope zaak is ?????????????????????????
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-06-2002 20:45

Over het algemeen geldt, hoe groter de zaak, hoe scherper de prijzen. Als je van enkele zaken bij je in de buurt de prijzen vergelijkt, kan je nog kijken waar je heen gaat voor jer spullen.

In België heb ik goede ervaring met de Watersportcentrale in Genk, Janssen Sport in Kessel, en in Nederland met Vlemmickx.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

21-06-2002 09:43

Vlemmix moet je niet heengaan,kutzaak.Een keer spullen besteld en er zat maar 1 ding in.Heel moeilijk lopen doen en uiteindelijk wel gekregen.
Met Breda Hengelsport Centrum heb ik goede ervaringen en die spullen die ik daar heb gehaald leven nog steeds(bivvy), al zo'n 5 jaar.
Zoek anders iets dicht in de buurt,in Rotterdam weet ik een hele goede.Zeg het anders even.
Succes.
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

21-06-2002 09:55

De spullen die ik via vlemmix heb zijn op zich in orde, wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding. Wel hebben ze moeite om het door jouw bestelde te leveren. Ze sturen gewoon net even het andere artikel dan je bestelt hebt.

Henrie
Rik Schaap

22-06-2002 09:27

HE?

Ik wil hierbij even reageren op de opmerking: de groter de zaak de goedkoper....dit is verre van waar.
Misschien in zijn algemeen genomen maar zeker niet altijd.

Er zijn hier in Den Haag diverse hengelsport winkels maar de grootste zijn tevens de duurste. De gooedkoopste die ik ben tegengekomen is De Goudvis in Den Haag op het Peter Stuyvesantplein. Dit is een dieren/hengelsport winkel en gemiddeld is die op een product 20% goedkoper dan Paddy..oplopend tot soms 80%. Probleem van sommige grote winkels vind ik ook dat die verplichtingen hebben wat betreft de groote van het assortiment van bepaalde merken. 90% van de winkel ligt dan vol met dure merkspullen(Fox, Nash etc.). Niks mis mee maar voor somigen niet betaalbaar en dan blijft er weinig over om te kiezen.

het voordeel van dieren/hengelsport winkels is dat zij niet hun totale winst uit de hengelsport spullen moeten hebben. Het meeste verdienen ze op dierenbenodigdheden waardoor over het algemeen de hengelsport spullen goedkoper zijn.(ja..ik weet het, als een grote hengelsportzaak aanbiedingen heeft dan zijn zij weer goedkoper..maar dit even buiten beschouwing gelaten)

goed dat was mijn mening....

vriendelijke groeten,

Erik Lambooy
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

22-06-2002 11:49

80% goedkoper ? Je moet ook wel dezelfde dingen vergelijken hé. Als je een imitatie fox swinger en een echte fox hebt , dan moet je niet zeggen "hé hier is het goedkoper" , want dan vergelijk je appelen met peren
johannes van herck
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-01-2006 19:03
Locatie: arendonk (turnhout)

08-01-2006 20:36

idd , ook al meegemaakt
Janssensport in kessel is heel goedkoop.
Demeulenare ook heel goedkoop , moeten geen belgische taxen betalen.
Dit is hun site : http://www.fishing.be
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

10-01-2006 20:28

Je moet eens kijken bij db hengelsport te helmond echt top prijzen . hier is een link naar de site http://www.db-hengelsport.nl Echt een super kerel dave en de service is ook nog perfect ze sturen ook spullen per post op eventueel ( en hebben lekkere koffie ook dat nog ) ...Vlekkie
johannes van herck
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-01-2006 19:03
Locatie: arendonk (turnhout)

10-01-2006 21:07

staat wel niet veel op :(
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-01-2006 21:38

Goedkoop????

Geen enkele hengelsport winkel is goedkoop. Dankzij onze PL€URO!!

Maar goed, informeer Harm Nuis eens in ridderkerk, of Hengelsport Ahoy. Je kunt ook naar Carpscabin (Benthuizen)gaan, is wel duurder maar wel altijd top. En je kunt er met de eigenaar een goed praatje houden over de prijs! Een echt goed praatje. Daarnaast vergeet ik Wout van Leeuwen in Vlaardingen, mijn nummer 1.

Maar laten we nu eerlijk wezen, ga gewoon de beurzen af en wees een goede onderhandelaar en je komt een heel eind.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Rene de vries

10-01-2006 22:34

ik kijk vaak via ebay (en zoek voornamelijk in Duitsland) dat wil bij goed opletten nog wel eens veel euri's besparen.
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

10-01-2006 23:55

HARECO in Sliedrecht is een hele goede zaak, ik koop er werkelijk al mn spullen. Harry de eigenaar geeft bijna standaard al 10% korting en hij is al goedkoop. Zeker als je meerdere spullen tegelijk haalt geeft hij megakorting. Ik haalde een Fox stretcher en Stoel tegelijk en had de stoel eigenlijk voor niets. (na de korting op beide) Ook mijn shimano 6500B usa had ik voor een koopje, had ze alledrie voor 450 pleuro´s
johannes van herck
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-01-2006 19:03
Locatie: arendonk (turnhout)

11-01-2006 15:14

heeft een van deze winkels een site waar je gerief kan bestellen?? want ik woon van allen ver uit de buurt en heb nooit vervoer :(
bas verdi
Berichten: 53
Lid geworden op: 03-11-2005 16:28
Locatie: oostzaan

11-01-2006 17:47

hareco sluit ik me bij aan. geen internet site
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-01-2006 22:22

Hoe groter de zaak, hoe scherper de prijzen?

Hoe groter de zaak, hoe hoger de prijzen liggen! Wie denk je dat huur, electriciteit, verzekering, etc betaalt? Die worden berekend in de prijzen hoor!

Nou is het ook natuurlijk weer zo dat hoe groter een hengelsportzaak, des te meer producten ze hebben en de onkosten meer gespreid kan worden, maar in verhouding is het toch bijna altijd veel meer dan bij een kleine hengelsportzaak.

Om even de vraag te beantwoorden, vaak kunnen hengelsportwinkeliers je een scherpere prijs geven als je producten koopt bij hun die zij niet op voorraad hebben en moeten bestellen vanwege hun cashflow. Dus in mijn ogen, hoe kleiner de zaak, hoe beter.

Ze moeten wel alle spullen kunnen leveren en je moet ook niet vies zijn van enkele dagen wachten tot je product gearriveerd is, maar je krijgt er wel een veel betere deal voor terug. Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf wie je voor je hebt staan.
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

15-01-2006 16:21

ook ik denk dat als je wat nodig hebt tegen scherpe prijzen je zeker even een babbeltje moet gaan maken met harry van hareco in sliedrecht en wat ook fijn is een super service en ook interesse in het karpervissen.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

24-01-2006 18:07

Neem eens n kijkje op http://www.fishinn.nl
Heb er wat spullen gekocht en bevalt me goed daar...en duur issie ook niet! :lol:

Groeten Niek
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-01-2006 18:40

Het voordeel voor de prijzen van spullen bij grote zaken als Raven is (denk ik) dat ze het in grote hoeveelheden kunnen inkopen, zeker nu er meerdere vestigingen zijn. Voor heel veel artikelen is Raven/Vlemmix in Nederland waarschijnlijk de goedkoopste. Maar ik zou altijd even rondkijken of datgene wat je zoekt elders niet toevallig goedkoper is. Zeker als het gaat om dure aankopen. Je kunt een hoop zeggen over slechte service van Raven, spullen niet leveren blabla. Maar die Shimano Baitrunner bij hun is dezelfde Shimano Baitrunners als bij je hengelsportzaak om de hoek. En als ze goedkoper zijn bij Raven bijvoorbeeld zou ik gek zijn om ze dan niet daar te halen.
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

24-01-2006 22:00

Raven goedkoper? 80% is volgens mij juist duurder dan ergens anders.

En om het dan nog maar niet hebben over het voorraadbeheer!!

Alleen in het vroege voorjaar hele grote orders willen doen en dan rest van het jaar uitverkoop houden en bar weinig aanvullen

Zeker niet 1 van mijn favoriete winkels, maar dat is mijn mening.

Mvg Ulco,
karel meester
Berichten: 56
Lid geworden op: 24-02-2005 09:33

25-01-2006 08:59

Waar ik me over verbaas, is dat er zoveel geklaagd is over de slechte service van de grote jongens zoals raven.
Er is een pol over geweest en meerdere keren een topic over geopend.
De reakties waren bedroefend, niets anders als elende.
Bijna iedereen meld daar in, dat je beter bij de lokale hengelsport winkel kan halen (iets duurder, vaak ook niet , maar een veel betere service en kwaliteit)
De grote jongens hebben vaak een paar lokkertjes op het internet of in een folder, maar de rest is duur, of van x2 / ultimate kwaliteit.
Als je een aanbieding komt halen is hij net uitverkocht, maar ze hebben zogenaamd nog wel een vergelijkend artikel voor maar een paar centen meer.
Word nu eindelijk eens wakker, en trap daar niet in.
Een gewaarschuwd man telt voor twee.
Zodra er wat stuk is begind de elende.
succes
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

25-01-2006 09:10

niet alle grote hengelsportzaken is de service bedroevend. kijk maar naar sanders hengelsport in maarsen.hebben een erg goed voorraad beleid en ook echt een geweldige service.en een prijs weten ze ook best te maken.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

25-01-2006 09:15

DB-Hengelsport in Helmond, niet duur, goede service en Dave zelf is n
goeie gast... Hij verkoopt hoofdzakelijk kwalitatief beter materiaal.
Jos Kortte

25-01-2006 12:49

http://www.marcelstackleshop.nl dit is een officele shimano dealer met goeie prijzen!!!!
bv. shimano 6500B voor 125!!!!!!!!! en bestellingen boven de 100 euro worden gratis verzonden
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

06-02-2006 18:18

DB-hengelsport in helmond is de beste zaak...


Superprijzen en zeker de moeite waard om zaken mee te doen..

En LIFE-TIME warrenty zullen we maar zeggen. Dankzij de superservice al betaal ik ergens anders 20 euro minder. Haal ik hem toch bij Dave..

groetjes niek
Rene de vries

06-02-2006 19:13

Hengelsport en goedkoop?

eurotje hier, 10 euri's daar... bootje erbij..... gaan we er lekker toch nullen achter plakken.....

hoezo goedkoop?