Fox Frontier Classic


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-10-2004 12:03

Heren,


Aangezien ik m'n overwrap niet overal kwijt kan ben ik geneigd een tent te kopen. Vele merken en modellen heb ik al onder m'n neus gehad.
1 model vindt ik qua prijs, ruimte en constructie er echter uitspringen!
Namelijk de Fox Frontier Classic. Echter ben ik (nog) niet bekend met dit model....Dus ervaringen zijn gevraagd! :wink: Namelijk de constructie bevalt me wel van de Frontier, door de aluminium buizen staat de tent als een huisje, denk ik....... :roll:

Graag jullie ervaringen m.b.t deze tent!
De Chub Cyfish 1 heb ik ook al bekeken, die is me bekend :wink: Geen Nash tent omdat het doek zo snel verrot is :-?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

31-10-2004 16:29

Koen, ik heb ook de Frontier.
In de zoekfunctie staan er trouwens nog minstens 3 topics over :wink: .
De constructie is inderdaad ERG stevig, maar als het geregend heeft en het doek is nat verlies je meteen stevigheid. Dit is wel normaal, staat ook in het bijgeleverde boekje. Ruimte heb je zat, eventueel nog uit te breiden tot 2 persoons tent, bij aanschaf van een Frontier Wrap.
Het doek is waterdicht, maar bovenaan op het 'dak' , komt wel druppelvorming doordat het water niet goed wegloopt.
Verder is hij goed afgewerkt, alle naden goed gesealt, ritsen van goede kwaliteit, mogelijkheid om breekstaafjes in de ritsen te doen, snel op te zetten.
De haringen die erbij geleverd worden zijn wel van mindere kwaliteit, na 1 keer vissen al verroest en krom. Dat is eigenlijk het enige 'nadeel', voor zover je het zo kunt noemen. Heb er iig goede ervaringen mee.

Ps, bij DB-hengelsport in Helmond is ie trouwens het goedkoopst ! (200,-) 8)
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

31-10-2004 16:46

Ik vind persoonlijk dat een Chub cyfish 1 zeker het bekijken waard is. Persoonlijk vind ik dat je voor het geld meer krijgt als de Frontier. Ik heb zelf de Reflex van chub die bevalt me perfect de accecoires die je erbij krijgt zijn allemaal zeer gelikt en netjes afgewerkt. Mooie grote ritsen erin en het doek ben ik ook over te spreken. Ik heb de Reflex genomen omdat ik daar beter mee uit de voeten kan want hier worden tenten niet gedoogd en krijg je dus gewoon boete voor wildkamperen.

Zoals je zelf wel weet is de buizenconstructie afgeleid van de Armo van aqua en die tent zal stukken beter uit de test komen maar waarschijnlijk gaat die over je budget net als bij veel andere mensen.

Ik zou de Frontier en de Cyfish gewoon eens naast elkaar bekijken als je tussen die 2 kiest.

Succes met het vinden van de juiste tent,

Pascal
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-11-2004 13:48

Bedankt voor jullie reactie's heren! :wink:

Ik ga waarschijnlijk toch voor de Frontier.......Mijn winkelier kan geen Chub leveren voor een aantrekkelijkere prijs dan de Frontier. De Frontier bevalt wel aan al m'n eisen dus waarom niet? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-11-2004 14:13

Zoiets begrijp je toch niet van zo'n bedrijf als fox ?
Dat ze een tent maken,die blijkbaar NIET testen en dan gewoon op de markt brengen.
Ga je lekker een nachtje vissen,een flinke regenbui en s'ochtends zwemmen de eendjes boven je hoofd :evil:
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-11-2004 15:42

Is dat zo Dennis?? :roll:


Heb jij persoonlijk slechte ervaring(en) met Fox qua tenten?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

01-11-2004 15:54

Beste Koen,

ik zal als ik jouw was echt voor die Chub gaan. Een vriend van mij heeft die fox ook gekocht en na de tweede keer opzetten braken er een aantal van die elastieken bevestigingspunten af (en hij deed er echt niks geks mee). Met alle gevolgen van dien, hij had de volgende ochtend lekker gedouchd :lol: .

Ik werk zelf in een hengelsportzaak en heb al meerdere mensen gehoord met klachten over de Fox tenten.

Zelf heb ik sinds enkele maanden de chub cyfish en heb werkelijk waar geen 1 ding dat me niet bevalt aan deze tent. Ik vis er mee zonder winterskin en ook dan lekt hij niet (dit is bij Fox niet altijd het geval).

Met vrendelijke groet,

Marvin


PS: er zijn genoeg winkeliers die wel chub vekopen, waarschijnlijk ook bij jou in de buurt.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-11-2004 15:57

Koen,

Ik begin nu te twijfelen welke tent nu degene is met een zwembad op het dak.
De explorer of de frontier.
Persoonlijk zou ik afblijven van ALLE foxtenten die gebruik maken van zgn easy systemen.
Simpelweg omdat deze het vroeg of laat begeven.
Anderzijds heb ikzelf o.a. een Fox stalker bivvy,welke ik zo'n beetje de beste keus vind wat betreft prijs/kwaliteit.
Dus Fox ka nnog wel iets redelijks maken voor een normale prijs..... :wink:

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-11-2004 16:42

Dennis,


Ik kies bewust niet de Fox tent met het zo genaamde klik-systeem.....
Deze zien er zowieso al breekbaar uit.....Dus er in willen investeren doe ik toch niet! :wink:
Het is van plastic en plastic breekt of scheurt na een loop van tijd. Ik heb gevallen gezien van Fox rodpods waar de bevestigingspunten van plastic waren gemaakt :cry: :evil: Zeer triest want Fox gebruikt zowel voor zn pods als voor zn tenten 1 dezelfde soort plastic. En natuurlijk komt er soms veel druk op die punten te staan, dus breken doen ze!
Daarom kies ik een Frontier CLASSIC die is voorzien van insteekverbindingen van de aluminium constructie i.p.v die bagger-platic verbinding! :wink:

Marvin,


Ik zelf heb totaal niks tegen Fox tenten maar zoals ik al beschreef is de plastic mooi niks! Zeker niet als je het in producten verwerkt waar druk op komt te staan want het buigt vrijwel niet, breken doet het zeker! :-?
Verdere klachten over Fox tenten heb ik nog niet gehad in de hengelsportzaak( heb ook in een hengelsportzaak gewerkt :wink: ), over het algemeen is fox qua materiaal redelijk betrouwbaar(ga ik niet op verder anders komt er weer een discussie opgang dat op een slotje uit kan lopen)! En hetgene waar ik m'n Frontier kan halen scheelt me best wat knaken wat ik er niet voor over heb! :wink: K ben tenslotte een student he :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
eric endlich
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-03-2004 20:49
Locatie: almere

01-11-2004 18:59

heb zelf een fox frontier classic prima tent makkelijk op te zetten .
en makkelijk te vervoeren.
en de druppel vorming in de tent is condens dat komt oom dat het een enkel doek is .
voor de rest nooit lekage gehad.en het water dat op het doek blijft liggen is echt geen probleem.
mazzellllllllllllllllll.
Gebruikersavatar
krijn passenier
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-04-2004 22:44
Locatie: brielle

02-11-2004 19:01

hoi ik heb een frontier geen classic maar de gewone die heeft het click systeem de classic (naar horen zeggen) niet.
De gewone frontier heeft een dikker doek dan de classic, dus kan al meer water aan en is in de winter ook wat warmer.
P.s. (dennis en andere die het niet weten) dat met dat zwembad is de explorer.
Ik zou toch even doorsparen voor de gewone frontier en dus niet voor de classic gaan. De gewone frontier staat echt heel snel en stevig. :D
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

02-11-2004 19:04

[quote="krijn passenier"]hoi ik heb een frontier geen classic maar de gewone die heeft het click systeem de classic (naar horen zeggen) niet.
De gewone frontier heeft een dikker doek dan de classic, dus kan al meer water aan en is in de winter ook wat warmer.
P.s. (dennis en andere die het niet weten) dat met dat zwembad is de explorer.
Ik zou toch even doorsparen voor de gewone frontier en dus niet voor de classic gaan. De gewone frontier staat echt heel snel en stevig. :D[/quote]

Hij heeft de gewone Frontier getest, deze vond hij niets ivm het plastic/kunststof waarmee de baleinen mee zijn afgewerkt.
De classic staat net zo stevig, misschien nog wel steviger dan de normale, hierin zit geen verschil. Opzettijd scheelt ook niet veel, misschien een minuutje. :)
En tja, voor de winter bestaat de winterskin, of de wrap nog altijd. :wink:
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

02-11-2004 19:54

DE TENT

exact gelijk aan die twee wat hier genoemd worden

De scout bivvy II van de WSC de zutter in belgie

250€ incl grondzijl en winterskin 8)

MVG tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

02-11-2004 20:02

Krijn,

Staat de normale echt veel steviger??
Het allergrootste nadeel is dat plastic spreidblok van de tent......Dat breekt volgens mij best snel als het veel wordt gebruikt of als er kracht op komt te staan! :-?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

02-11-2004 20:08

ik heb een easy dome, meer ruimte dan een frontier en het concept sprak me meer aan.

Staat dus heel snel op en even snel weer in de zak :wink:

staat als een huis, heb al meerder zware stormen doorstaan.
Dan zit je lekker binnen en denkt hmmm de tent beweegt niet fel, kijk je naar buiten en zit een boom neerploffen :-?
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

02-11-2004 20:37

Heb zelf de fontier ook.
Werkelijk een super tent...staat snel, staat als een huis.
Voldoende ruimte voor je zooi.
Heb er dit jaar o.a. 3wkn mee in frankrijk gezeten gewoon perfect.
Wel de winterskin erbij kopen, en als je deze goed aanspant dan heb je doorlekken geen last!!!

Wanneer je de fontier opzet zonder winterskin heb je redelijk veel last van condens maar dat hou je bij alle enkeldoeks tenten.

S6 met je beslissing!
Gebruikersavatar
krijn passenier
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-04-2004 22:44
Locatie: brielle

03-11-2004 18:49

[quote="Koen de Been!"]Krijn,

Staat de normale echt veel steviger??
Het allergrootste nadeel is dat plastic spreidblok van de tent......Dat breekt volgens mij best snel als het veel wordt gebruikt of als er kracht op komt te staan! :-?[/quote]


of hij steviger staat dan de classic weet ik niet.
en dat plastic is net metaal zo sterk is het (keihard) en ja je moet er wel een winterskin bij kopen tegen condens, zomers als het warm is doe ik geen winterskin maar de deur open dan heb je ook geen condens :D
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

06-11-2004 19:37

dat met dat zwembad klopt als een bus.
heb zelf de classis met een zwembad op het dak. :cry:
ik heb hier ergens gelezen dat er mensen zijn die daar een oplossing voor gevonden hebben. ik ben zeer benieuwd hoe en misschien dat iemand het kan verduidelijken met een foto. want als ik de oplossing niet vind gaat hij weer de deur uit. en dat vind ik wel spijtig na 1 sessie van 5 dagen in de regen. ik werd ik er echt moedeloos van heb vanalles geprobeert maar niets hielp.
dus wie helpt mij.
mvg,
Herman

h.derkx@chello.nl
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

07-11-2004 22:11

Heren,


In wat voor soort tas wordt de Frontier geleverd? Is het een langwerpige tas zoals de Easy-dome ook wordt geleverd? :roll:

Ga em van de week halen! :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
pieter geerling
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-01-2005 17:04

30-01-2005 18:54

Ik wil een fox frontier kopen maar nou wil ik graag nog even weten van iemand die deze tent heeft of het grondzeil met harde wind goed blijft liggen.Of is de ervaring dat het omhoog waait en je dan op de tocht ligt. :lol:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

30-01-2005 21:48

Pieter,


Je kan je grondzeil in de hoeken vastklikken.
Voor bij de uitgang kan je het zeil vastzetten met haringen als je dat wilt.
Ik vindt het niet nodig......De tent staat zowieso als een huis! 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
pieter geerling
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-01-2005 17:04

31-01-2005 18:28

hallo koen :)

dank je wel voor je antwoord .
maar wat ik ook wil weten is of het aan de achter kant van de tent ook goed blijft liggen want daar kan je het grondzeil niet vast leggen of zetten met haringen.
en waait dan de wind niet tussen de tent en het grond zeil door?? :lol:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

31-01-2005 18:31

Pieter,

Achterin en aan de zijkant van de tent heb je bevestigingsclips voor je grondzeil.
Vastklikken en hij blijft liggen, bang zijn dat het tocht hoeft niet. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie