foudraal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

24-09-2004 11:55

Omdat het foudraal wat ik nu gebruik kapot is gegaan na een aantal jaren trouwe dienst moet ik een nieuwe. Het oude foudraal wat ik gebruikte was een cypri foudraal met 2 molenvakken voor 5 hengels dus en zeer dik gevoerd.
Omdat ze bij de viswinkel bij mij in de buurt niet bijster veel keuze hebben een aantal vraagjes voor jullie:

Zal ik een foudraal met losse pouches nemen of niet? En waarom?
Welk merk foudraal en waarom?


Groeten Bart
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

24-09-2004 12:05

Ik vind pouches zelf erg handig. Makkelijk als je een keer snel een avondje wil vissen je hoeft dan niet heel je foudraal mee te nemen.
Bovendien denk ik ook dat je hengels beter beschermt blijven in pouches.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

24-09-2004 15:03

ik heb een foudraal van f4e, was toen 70 euries, zeer degelijk ding, scheurt niet zoals die zooi van vlemmix.
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

24-09-2004 21:50

Losse pouches is zeker iets voor te zeggen. Thuis heb je al je hengels netjes beschermd opgeborgen staan en als je dan gaat pak je de gewenste pouches mee. De hengels die je toch niet gaat gebruiken maar anders waarschijnlijk wel bij hebt kunnen nog steeds beschermd thuis blijven en je ik-sleep-teveel-mee-breuk is minder.
Ook is het zo dat met losse pouches je geen hengels hebt die in je foudraal tegen elkaar aan liggen te rijen, betere bescherming dus.
Mijn volgende foudraal wordt er zeer waarschijnlijk een met losse.

Heb nu een 13ft foudraal van BHC (100,-?) en ben daar zeer tevreden over.
Ik heb veel te veel bij, ding zit tjokvol maar tot op heden geeft ie geen krimp.
Ben het gewicht echter een beetje beu vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar pouches.
Sleep nu 6 hengels + molens, oval, sling, steunen, grondzeiltje, net, reservesteel en iets wat ik vergeten ben. Ik gebruik alles maar nooit tegelijk, dus gewicht besparen moet makkelijk kunnen.

Van de andere kant kan ik alle kanten op als ik aankom dus misschien een nog groter foudraal.....het liefst met nog meer vakken en groter en wieltjes. Deze is al goed voor minstens 20kg...

Wil je "mobiel" zijn dan zou ik zeggen pouches, wil je zoveel mogelijk meenemen voor het geval dat, dan zou ik zeggen een stevige 13voeter (penhengels).


Groeten,

René.
Size doesn't always matter
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

24-09-2004 22:44

Losse pouches is gewoon ideaal............

Heb er zelf meestal drie bij me.........2 met ieder een hengel en 1 met schepnet & steel en werpstick.
Ik draag ze m.b.v. een draagband van een sporttas met aan ieder uiteinde een "ring" gemaakt van zwarte electrodraad waarin ik de losse pouches hang.
Als ik een plu nodig heb hang ik die er gewoon bij........ideaal en doeltreffend...........

Mvrgr Guido
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

25-09-2004 21:27

oke losse pouches dus...
en zijn er nog merken die ik NIET moet kopen X2 lijkt me niet zo verstandig.....

GRoeten Bart
Plaats reactie