Warme slaapzak !?!?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

22-09-2004 19:55

Hey medeboarders,

ik ben van plan om een nieuwe slaapzak te gaan kopen voor de winter. Ik had er eentje van nash in gedachten, hij is 64 eurie (weet niet meer hoe die heet).
Maar er zijn er zoveel dat ik niet meer goed weet welke ik moet halen.
Mischien dat jullie nog een goede zak weten, ik heb een begroting tot 75 euro en hij moet voldoen aan de volgende eisen:

Moet gewassen kunnen worden.
Moet ook echt warm zijn in de winter (niet dat ik nog wegvries)
Hij moet zeker 200 cm zijn.
Bevestigingsclips voor aan de stretcher.
En deze hoef niet perse maar kan wel makkelijk zijn een paniek uitgang.
(aan beide kanten ritsen dus).

Kom maar op met de zakkies en prijzen.

mvg,

robert

(ps: zou u ook kunnen zeggen waar ik de slaapzak kan halen a.u.b.)
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hugo Bovenmars

22-09-2004 20:39

Ik kan je verder niet heeeeel veel advies geven, maar die zak van Nash is als ik het goed heb wat aan de korte kant, lijkt me niet ideaal.

succes met je zakzoektocht,
Hugo
Gebruikersavatar
patrick degen
Berichten: 315
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Huissen

22-09-2004 22:05

kijk es bij de dump,of je daar een ex-landmacht,marine slaapzak kunt vinden,deze zijn echt warm!!!! en met een losknoopbare goretex hoes erom heen is ie waterdicht,een inknoopbare lakenzak,die uitwasbaar is,rn dit geheel is opvouwbaar tot een klein pakketje,ideaal!! mzzl
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

22-09-2004 23:46

Was van de week bij de V&D en daar verkopen ze de resterende kampeerartikelen voor de helft.
Heb dus een slaapzak meegenomen omdat een nieuwe geen kwaad kon, de Hunter-camo/mummie-, en die viel niet bepaald tegen.
Is voor de ervaren gebruiker geschikt tot -10 en "waterdicht". Die waterdichtheid heb ik met een plantenspuit getest en het resultaat verbaasde me. Hij is lekker zacht en dik, 300grams vulling.
Voor zover ik heb getest lijkt dit me best een geschikt ding.
Ik ben trouwens 1,90 en +/- 80kg en pas er prima in.
Van het weekend hoop ik te gaan testen hoe ie bevalt aan de waterkant maar ik denk dat mijn toevals-aankoop een goeie is geweest.
Heb voor deze zak trouwens met de korting eraf het royale bedrag van 19,50 betaald.

Met mazzelende groet,

René.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

23-09-2004 09:21

Zo heb ik ook een slaapzak van de Bristol.......

Hij kost weinig, heeft een paniekrits, is warm tot -1(heb er zelfs warm in gelegen met -10 dit jaar :o Wel een extra trui aan gedaan :wink: ) en is goed gevuld......!
Ik ben 1,94m en 75 kilo zwaar dus een slaapzak moet wel lekker liggen! :D


Stel je echt hoge eisen aan een slaapzak dan is de PowerPlus een ideaale! :roll: Goed zoeken en misschien vindt je dr nog 1 :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

23-09-2004 14:32

Bedankt voor de reacties.

Heeft er mss iemand anders nog een goede keuze?

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

23-09-2004 18:16

je vraag om te weten welke slaapzak is niet eenvoudig te beantwoorden.Ik heb zelf na veel zoeken en kopen van div. slaapzakken, uiteindelijk voor die van Nash gekozen.Heeft paniek sluitingen,div. banden om hem aan je stretcher vast te zetten en heeft een vak om hem aan het hoofdeind vast te zetten. Wat warmte aangaat; er zit een losse zomerslaapzak in en du 2 in 1.Is alleen in de WINTER compleet te gebruiken omdat hij anders te warm is. Ik slaap er altijd zonder kleren in,dus geen truien enz.Naast m,n stretcher makkelijk korte rubberen instapschoentjes,dik vest en broek met ritsen.Maar jij kan er natuurlijk met kleren in gaan liggen. Is erg warm dan,maar je hebt 2x een keus;dubbel of enkel. Prijs van deze zak,plm155euri. Maar je kunt meestal 10procent(of meer?)korting bedingen. Wil je nog meer weten,laat me dat dan maar weten.
Veel sukses en beter meer betalen in 1x dan veel goedkopere zakken en dan uiteindelijk een goeie.
mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Rogier van der Vaart

23-09-2004 19:27

Fishrite heeft een vrijwel identieke slaapzak als die van Nash op de markt, de big challenger sleeping bag, echter een stuk goedkoper ongeveer 90 euro.
marcel van den berg
Berichten: 11
Lid geworden op: 06-10-2003 02:00
Locatie: utrecht

23-09-2004 22:43

neem dezelfde als die van rene die is zeer goed gebruik hem al twee jaar
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

23-09-2004 23:55

en zo slaap ik al enkele jaren onder een 4 seizoenen dekbed van wol, beleve me or not,, gaat voor mij geen slaapzaak tegenop, geen hinderlijke ritsen etc,, ideaal, en prijstechnisch ook interessant
Plaats reactie