Elektromotoren


Plaats reactie
yves borgers
Berichten: 67
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00
Locatie: heusden-zolder (België)

22-09-2004 13:07

Even een vraagje:

Iemand een idee waar je in België of in Nederland (in de buurt van de grens met Belgisch Limburg) kwaliteitsvolle (!) tweedehands elektromotoren kan kopen? Is dit aan te raden?

Aangezien ik weinig van elektromotoren afweet heb ik ook geen idee van de merken die op de markt verkrijgbaar zijn (buiten minnkota dan).

Zijn er veel verschillende types, en welk type heb je minimaal nodig om ietwat "aangenaam" te kunnen varen? We hebben een bootje uit staal redelijk zwaar (geen zodiac)...

Alle tips, ideetjes, opmerkingen enz. zijn welkom.

MVG
Yves
gotta catch em all...
Gebruikersavatar
erik pors
Berichten: 180
Lid geworden op: 06-08-2004 19:34
Locatie: langs de waterkant en bij mn vijver

24-10-2004 22:03

ik heb ook een tweede hands electromotor gekocht van yamaha en hij bevalt mij best voor een bedrag van 500,- euro. voor dat soort dingen moet je misschien ook ff naar een aantal jachthavens gaan misschien hebben hun wat meer info. mvg erik
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

26-10-2004 09:49

Beste Yves,

Ik ben in bezit van een Silstar 30Lbs motor en m´n maat van een Rhino 54 Lbs motor. De motor van m´n maat is een stuk zwaarder en prettiger met wat mindere weersomstandigheden. Windkracht 9 in je giegel doet de 30lbs motor wel wat moeite kosten. Als je toch een neiuwe gaat kopen hou er dan in ieder geval rekening mee dat je de beste kwaliteit tussen de 40 en 55 lbs hebt. De 30 lbs die ik heb voldoed maar zodra er weer wat centjes zijn gaat die er zeker uit.

Bij Raven heb je de minnkota´s voor omme nabij de 500 euro, maar ja dan wel nieuw. Die Rhino van mijn maat heeft omme nabij de 600 euro gekost. (nieuw dus)

Veel succes met je zoektocht.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Plaats reactie