HELP !!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

14-09-2004 21:47

jongens,

wie kan mij helpen met het kiezen van een rodpod ! :-?
er zijn zoveel rodpods maar tis nog steeds moeilijk om te kiezen

ik ben aan het zoeken naar een pod die 2 bevestegings punten heeft voor de buzzerbars (zodat die dingen nie gaan draaien ofzo)
en dat als ik aansla niet mij rodpod de lucht in vliegt (netzoals mijn ecopodje deed)dus ook verder stabiel moet ie staan

de pootjes moeten goed makelijk verstelbaar zijn (ik vis ook op een vijver waar veel grote keien liggen dus dan moeten de pootjes in/uit geschoven kunnen worden en zowiezo het verlengen van de rodpod

en de limiet is ongeveer boven de €150,- want kwil niet al teveel betalen voor een vis te mogen vangen het moet nog wel leuk blijven :P

laat maar horen, ben benieuwd wat ik te horen krijg...

mvg Nick
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

14-09-2004 22:04

Mischien is de fox stalker of horizon pod wat voor jouw. Ik heb zelf de sky pod (grotere versie van de horizon pod) en die bevalt heel goed.

Groot voordeel vind ik dat die licht is maar dat is ook tegelijkertijd weer een nadeel. Eerder had ik een rodpod van RVS die stond ook heel stevig maar ze zijn zo zwaar.....

Wat je vaak van fox hoort is dat de lak van de rodpod's snel slijt ik heb hier verder geen ervaring mee omdat ik die van mij nog maar 2 maanden heb. Ik heb er trouwens wel veel mee gevist en nog geen krasje te zien.

Voor en achterpoten zijn verstelbaar zowel in stand als in lengte, en de buzzerbars hebben 2 bevestigingspunten. De sky-pod wordt geleverd in een mooie fouderaal of dat bij de kleinere versies hiervan is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

15-09-2004 08:39

ow,

maar is het niet zo dat als ik aansla niet de hele pod omhoog vliegt als ie in de steuntjes vast ligt gedrukt ??

omdat die pods zo licht zijn....

khad het bij mijn eco iniedergeval (was ook licht) en als je dan alles vastdrukte en dan aansloeg dan vloog de rodpod mee :-? :(

dus is dat niet zo bij de foxpods omdat ze zo licht zijn ???


mvg Nick
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

15-09-2004 11:00

Nick wat in zo'n situatie ook wil helpen is niet gelijk aanslaan, maar eerst het achterkantje uit het U klemmetje duwen en dan rustig aanslaan die 3 seconden meer maken dan ook geeen verschil als je een volle fluiter hebt
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

15-09-2004 11:33

Als het ff kan vis ik met losse steunen i.p.v. een rodpod. Ik heb wel een rodpod maar gebruik hem zelden. Alleen als de steunen ECHT NIET de grond in gaan.
Met steunen is toch stabieler (en goedkoper). Je kunt dan ook het systeem gebruiken met 2 bevestigingspunten voor banksticks zodat het geen draaimolen wordt.
Als je toch echt een rodpod wil/nodig hebt zijn er Fox, Ultimate, Nash, Solar enz. (al zijn de Solar rodpods "best wel duur").
Een rvs rodpod is zwaar, maar stabiel en gaat niet zo snel stuk als aluminium grei.

Groeten uut Wehl
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

15-09-2004 12:03

de rvs rod-pot van ultimate voldoet zeker aan de eisen, is een immitatie van een pro-line rod-pod, deze rod-pod is wel behoorlijk vors.
Informeer er maar eens naar bij je hengelsportzaak. Ik zou in ieder geval voor een rvs pod gaan, die blijven altijd mooi, je hebt er vrijwel geen omkijken naar!

Als je problemen hebt met aanslaan en kantelen van je rod-pod moet je gewoon geen rod-locks gebruiken maar minder klemmende steuntjes.
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

15-09-2004 14:57

A-podje ???
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

15-09-2004 16:46

Kijk eens op http://www.foxint.com en op http://www.nashtackle.com daar staan wel een paar mooie podjes waarvan er ook nog een op staat voor de helft van de prijs die je wilt besteden voor een pod. het is de 4-play outlaw pod voor 63,98 euro.

zoek ze.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

15-09-2004 19:29

van het aanslaan lukt bijv wel met de trangle pod van ultimate (alu)
terwijl die wel blijft staan bij een rvs zou je denk ik toch makelijk dan je hengel er uit kunnen halen

en bart-jaap koorn die 3 seconden is soms net teveel om een vis te verspellen

ik vis bijvoorbeeld vaak teegen een heel groot lellyveld aan en even te laat en je bent hem kwijt dus in dit geval heb ik net nie ff tijd om de hengel er uit te klemmen :lol:

maar van die ultimate protech pod zitten daar nie teveel nadelen aan zoals ik ergens een keer heb gehoord :-? ?

en van die nash pods daar heb ik het niet zo op volgens mij niet heel erg stabiel zoals ik in de winkel heb gezien :-?

maar blijf reacties leveren :lol:

kben er nog niet helemaal over uit maar zit nu het meeste aan die protecht van ultimate te denken wat vinden de meeste van jullie daar van ??


mvg Nick
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

15-09-2004 19:49

ow der schoot me iets te binnen wat ik ben vergeten te vragen :oops:

die ultimate pod de protech kheb net gelezen dat de 3 rod version van alu is en die voor 4 van rvs is is die 3 rod niet in rvs te krijgen :-? ?
en dan nog voor de swingers
bij de meeste pods die ik zoek (dus die met 2 stangetjes voor de buzzerbar) nou kijk als ik un hengel nou aan de kant leg waar zown stangetje zit (dus links en rechts zit zown stangetje) bijv de x pod
als ik dan een run krijg en ik sla aan dan vliegt de swinger van de lijn en klapt dan toch keihard teegen die stangetjes aan ?

mvg Nick
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

15-09-2004 21:48

Psssst Nick 3 seconden is maar een voorbeeld :wink:
Dit kan in een fractie van een seconde gaat in 1 haal door, merk je niet eens
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

16-09-2004 08:21

Nick,

Ik vis altijd met losse steunen, per buzzerbar 2 bancksticks. Ik heb nergens problemen mee, je kan alles perfect afstellen enzo.
Als je aanslaat, dan slaat je swinger inderdaad terug, tegen je banckstick aan. Ik weet niet met welke swinger je vist. Ik heb de Fox MKII swingers, op vrijwel alle Fox swingers zit achterop de swinger een stootrubbertje gemonteerd. Dit zachte rubbertje vangt de klap op na de aanslag, anders zou je de swinger kapot slaan.
Ik weet alleen niet of swingers van andere merken dit ook hebben.

Succes, DV
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

16-09-2004 14:59

ik denk dat de fox stalker iets voor jouw is, dubbele bevestigingspunten voor de buzzerbars, verstelbare poten + rodpod-lengte, en niet te duur... (dacht dat 'ie nu 90 euro kost)
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

16-09-2004 16:30

Wanneer je echt een rodpod nodig hebt, zou ik ten alletijde voor rvs gaan.
Iemand trouwens de nieuwe rvs Croc-pod van Solar al gezien? Lijkt me
een zeer stevige pod, vanwege het goalpost systeem dat er in verwerkt
is.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

16-09-2004 21:13

en wat vinden jullie van de fox stalker pod mij lijkt die pod me wel wat maar is ie ook aanraadbaar

wie heeft er ervaring mee ?


mvg Nick
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

16-09-2004 21:15

denny ik vis met de fox micro swingers maar.....

deze hebben geen rubberstootkusentje :roll: :(
wat nu :o ?

mvg Nick
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

16-09-2004 21:44

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... t=driepoot

Werkt perfect!!!! Eéntje gemaakt van drie kortere bancksticks en ééntje van langere bancksticks.......hiermee kun je alle kanten uit.
De met de lange poten uitgeschoven voor (met je beetverklikkers) en die met de korte ingeschoven achter heb je hengels al aardig rechtop staan!!
Andersom natuurlijk ook!!

Maar alsnog vis ik bijna altijd met losse bancksticks maar met dit systeem kan ik dus met (bijna) dezelfde spullen overal terecht

Mvrgr Guido
Plaats reactie