Welke hengels ?


Plaats reactie
Roel Korteweg
Berichten: 101
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: Sliedrecht

13-09-2004 21:42

Hallo

Ik wil nieuwe hengels kopen maar weet niet welke.
Ik heb de volgende eisen:
Ze moeten 3.90 meter zijn
2 3/4 of 3 LB zodat er in nederland ook nog mee te vissen valt dus niet al te stug.
Ze moeten wel van een goed merk zijn zoals bijv. Shimano, Sportex of Fox.

Wie heeft er goede suggesties? laat maar ff horen.

Groeten Roel
Laatst gewijzigd door Roel Korteweg op 20-09-2004 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-09-2004 07:41

Dus als ik het goed begrijp is 2,75 lbs tot 3lbs een beetje doorsnee hengel?
Wil je er ook op de pier van scheveningen mee vissen?
Tis veel belangrijker te weten op wat voor manier je vist.
Inderdaad is de vraag belangrijk of je onder de kant vist of op afstand.
Persoonlijk vind ik een 3lbs hengel afschuwelijk om onder de kant te drillen, dus waarom zo'n hengel?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

16-09-2004 16:17

Zelf zou ik dan eerder gaan voor een stevige 2,5 ponder of een vrij soepele 2,75 ponder. En waarom 13 voet? Is leuk als je in Frankrijk strand op een stek met bomen achter je. :D

Tussen de 7 en 10 ogen moeten naar mijn idee genoeg zijn.

Wat voor handgreepje? Kurk is natuurlijk wel erg mooi he...

Wat voor kleur blank? Wil je een zuurstok of een sjieke hengel? Gewoon een donkere kleur is meestal niet verkeerd.

De prijs? Toch het liefst altijd zo goedkoop mogelijk. Kan je van de rest van het geld fatsoenlijk aas kopen of je vismaten op een diner trakteren (gewoon van de MC Drek).

Kijk dus maar eens naar de Fox Euromasters. Ik denk dat die je zeker zullen bevallen. En verder denk ik dat de 2,75 testcurve voor het allround gebeuren ideaal zou zijn.

Als laatste optie zou je ook nog kunnen kijken voor gewoon 2 niet al te dure lichte hengels voor NL en 3 of 4 niet al te dure zware poken voor Frankrijk (alsof je daar geen drilplezier wilt).
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Roel Korteweg
Berichten: 101
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: Sliedrecht

20-09-2004 21:45

Hallo

De hengels zijn voor frankrijk want daar wil ik volgend jaar echt een keertje heen.
Ik heb al 2 hengels van 2 LB en ook 3 van 2,5 lb.
Daarom wil ik 2.75 of 3 LB voor frankrijk en de grotere wateren in nederland.
Ze zijn uiteraard voor het vissen op afstand met een flinke bonk lood want als ik onder de kant vis pak ik natuurlijk geen 3 LB stokken.
Die 3,90 meter is om makkelijker te kunnen gooien en op grote afstand net dat beetje meer druk te kunnen geven, het foudraal heb ik er toch al voor :) .
Wat voor handgreep maakt me niet zoveel uit en de kleur al helemaal niet.
Ze mogen ook best wat kosten.

Groeten Roel
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

21-09-2004 15:03

Ik zou dan alleen nog maar willen zeggen dat Hutchie enkele mooie en ook echt goede poken in zijn assortiment heeft. Nee, ik heb ze niet zelf. Maar als ik zo met enkele kenissen spreek hoor ik niks anders dan lof.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-09-2004 21:19

Roel,

Ik wil je een persoonlijk advies mee geven. Neem liever hengels van 3,60
meter, deze zijn tijdens een dril vanuit de boot wat makkelijker te hante-
ren; met name met het landen van een karper vanuit de boot.

groetjes Benny
Rogier van der Vaart

21-09-2004 23:12

Roel,

Als het dan toch wat mag kosten dan zou ik gaan voor 3 lb / 13 feet Harrison ballista slim blanks. Zeer dunne blanks, super actie en toch heel veel power.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-09-2004 11:03

Roel,


Harrison en Sportex hebben bij mij de hoofdvoorkeur! :wink:

Harrisons blijven buigen.....Tot in de onderste van het handvat! Superieure actie, kwaliteit en afwerking.......Bij de keuze van een 3 ponder zal je zeggen dat deze zwaar is....Kies je de Ballista-blank dan heb je in 3LB werkelijk een prachtige allround-stok!
Kies je de grijze Chimera-blank dan kom je op een 3-ponder veel te stug! Deze hengels worden gebruikt voior het echte afstandswerpen en is dus geen allround-stok! Fuji-SIC ogen en 1e klas foam en kurk is standaard bij deze hengels! :wink: Voor zo'n €375,- ben jij een trotse bezitter van een Harrison!

Sportex is m'n 2e keuze.......
Deze hengels hebben een breder assortiment en daarom zit er ook vast wel een hengel voor jou bij! De prijs varieërt van €150 tot €350 per hengel.....Ook kan je kiezen of je een carbon of kevlar blank neemt!
Kevlar is wel stugger van actie maar dat is puur persoonlijke keuze!
Ik ben sinds een maand of 3 een zeer tevreden bezitter van de Sportex KevCarp deluxe 2,5lb (afgebouwd in kurk en Fuji Sic) en deze hengel is perfect te noemen voor mijn visserij(kanaal en rivier) omdat deze genoeg power heeft om een dikke vis te stoppen vóór de gevarenzone!
Pure klasse voor dat geld......Voor €300,- ben jij een trotse bezitter van een kevlar hengel!

Als het wat mag kosten raadt ik je Harrison aan..Mag het wat minder kosten kies dan voor Sportex :wink: (puur persoonlijke keuze, wat voor merk en hengel je kiest) maar met deze 2 merken heb je zeker top-kwaliteit! :wink:

Succes! :D
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie