Fox of Delkim?


Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

07-02-2002 10:33

hallo karpervisser

het is moeilijk om te kunnen kiezen met al die verschillende piepers om de markt. ik vis zelf al jaren met foxpiepers en heb nog nooit problemen gehad. kijk in eerste instantie hoe vaak je de piepers gaat gebruiken op jaar basis. elk weekend of alleen in het seizoen. wat wil je wat de piepers kunnen? 1 toon of verschilende tonen. aansluiting sounderbox of draadloos?gevoeligheid instellen enz. vergelijk de beide merken en kies daar de beste optie uit,die voor jouw visserij het beste zijn. vergelijk de prijzen bij verschillende winkels en kijk naar de service die je krijgt bij de winkelier, want onze hobby kost al duur genoeg. het is de persoonlijke ervaring waarom sommige visser overstappen op een ander merk of bij een bepaald merk blijven. fox en delkim zijn beide goede piepers. ik heb alleen gekozen voor fox omdat de uitstraling,de techniek, bedieningsgemak en de prijs verhoudings gewijs beterbij mijn visserij past

met vriendelijk groet

ronald
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

14-02-2002 20:42

Hoi, heb ff de volgende vraag, en wel deze:

Heeft iemand er ooit last van gehad dat de gevoeligheid van de Delkims na +/-4 jaar minder werd, totdat je op een gegeven moment 30 cm lijn door de optonic kon trekken voordat je pas een beep kreeg? Let wel: dit was in de gevoeligste stand!!!!!!

Heb het al bij twee delkims gehad en was er ff benieuwd naar of al meer mensen dit probleem hebben gehad,

Ik de denk dat de zeer kwetsbare sensor na verloop van tijd "broos" wordt en helemaal niet meer regageerd.
Ben benieuwd.

Groeten
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

14-02-2002 20:45

Edwin,

Ik heb mijn Delkims nu ook een jaar of vier en ik heb dit probleem totaal niet. Ze zijn nog net zo gevoelig als in het begin. Ik moet er wel bij melden dat ik de TXI's heb.

Groeten,

Mark
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

14-02-2002 20:57

Ik ken er wel meer hier in de buurt die dat probleem ook niet hebben, ook niet na 5 jaar, Ik wel dus. Leuk hoor zoiets

Heb trouwens al nieuwe gekocht vorig jaar. En nu zijn het weer perfecte optonics, maar toch.......Om nu weer na een jaar of 4/5 nieuwe te gaan kopen....... Mocht dat nodig zijn, ga ik toch voor foxen denk ik.

Groeten Edwin
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

22-02-2002 10:41

Hoy, Ik gebruik al 4 jaar Delkims eerst gewoon en sedert 2 jaar met een zender onder de Delkim en een ontvanger RX 2004, nog nooit enig probleem mee gehad, vorig jaar zijn ze alle 3 in het water gevallen, door een stommiteit van mij. (kan gebeuren).
heb er gewoon mee doorgevist en geen enkel probleem of hapering mee gehad, heb wel de batt er uit gehaald en zoveel mogelijk afgedroogt. Het voordeel van de Delkim zenders is, als je de instellingen op je Delkim verandert, zenden die instellingen ook door naar je ontvanger, ik denk dat zoiets bij de Fox niet kan??
Heb vroeger 15 jaar met optonics van Arca gevist, nooit een probleem mee gehad, nu heb ik Delkims en mijn vismaat ook, en ben er zeer tevreden over. Daarentegen zal Fox ook niet slecht zijn, maar heb al van iemand gehoord dat het wieltje eens zou durven haperen...???
Vriendelijke groetjes, Gino
Martijn van Putten
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00

28-02-2002 10:28

Op 2002-01-14 18:18, schreef Ruud Laros:
ehhhhh Martijn JIJ vist toch met FOXEN :eek:


Neeeeeeeeeeeeeeee! Niet meer sinds ik jou
met je delkim's heb gezien Ruudje!
Ruud Theuws
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-03-2002 01:00
Locatie: Bergeijk

04-03-2002 15:34

Delkim heeft wel een uniek geluid ten opzichte van fox. Echt een schitterend geluid!
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

04-03-2002 21:06

Hoi,

Oké bedankt jongens,maar mijn besluit staat vast, het worden de gewone delkims!!!!!
is altijd leuk om ervaringen te horen van de andere karpervissers,

MvG CC
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

09-03-2004 21:34

Hoi,

Kennen jullie misschien een site waarop de beetmelders van FOX met elkaar worden vergeleken en waarop duidelijk de verschillen te zien zijn? Op raven.nl is het mij niet duidelijk geworden wat preciex verschillen zijn tussen mmx, sx, str. Wat hebben de sx en de str wat de mmx niet heeft?

Joris