Karperhengels Weever


Plaats reactie
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

05-09-2004 15:33

Ik wil eigenlijks wat hengels bij kopen die wat geschikter zijn voor het iets "zwaardere" werk. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het opstakelvissen en het afstandsvissen met zwaar lood.

Omdat ik ze waarschijnlijk niet heel vaak gebruik omdat ik meestal wel normaal met 2,25lb kan vissen wil ik eigenlijks niet zulke hele dure en dacht daarom aan een B merk.

Op de karperbeurs (carp 2004) heb ik karperhengels gezien van Weever die zagen er goed uit mijn vraag is daarom heeft er iemand ervaring met deze hengels?
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

05-09-2004 20:29

Geen antwoord op jouw vraag, Peter, maar wel de opmerking dat er tegenwoordig ook van een merk als FOX redelijk betaalbare stokken te koop zijn voor een niet te gekke prijs. Ikzelf gebruik sinds een jaar de Rangemaster II en moet je bekennen dat ik ze veel beter vind dan ik van tevoren voor mogelijk had gehouden voor een stok van ongeveer 100 Euro. Ze zijn verkrijgbaar in 2.5, 2.75 en 3.0 lbs, dus ook voor het zwaardere werk zit er wel iets tussen. Overigens ben ik geen uitgesproken fan van FOX in het algemeen maar vind dat ze met deze stokken goed scoren als het gaat om de verhouding prijs/kwaliteit.

Groeten,

Humphrey
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

06-09-2004 08:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo snel karperhengels van fox ga kopen. Ik vind dat er mooier is voor dat geld.
Ik vind die van Weever heel mooi alleen wil ik nog weten of ze ook een beetje "duurzaam" zijn en dat bij de eerste run niet gelijk alle ogen eraf springen bijvoorbeeld :D
Gebruikersavatar
henk trautmann
Berichten: 24
Lid geworden op: 15-09-2004 21:48
Locatie: Veendam

18-09-2004 14:56

Ik ken mensen die Weever hengels hebben gekocht, schijnt idd niet duur te zijn, maar ze hebben er allemaal wel wat mee gehad.

Heb zelf goede ervaring met de fox warrior, karpers tot 36 pond (dikker heb ik er niet mee gevangen) dril je makkelijk. Hengel heeft goede werpkwaliteiten en is naar verhouding niet duur. 65-80 euro.
Maar het beste is gewoon s gaan kijken wat je goed in de handen ligt.
Smaak is persoonlijk.

suc6
greetz Henk

[quote="petertop"]Ik wil eigenlijks wat hengels bij kopen die wat geschikter zijn voor het iets "zwaardere" werk. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het opstakelvissen en het afstandsvissen met zwaar lood.

Omdat ik ze waarschijnlijk niet heel vaak gebruik omdat ik meestal wel normaal met 2,25lb kan vissen wil ik eigenlijks niet zulke hele dure en dacht daarom aan een B merk.

Op de karperbeurs (carp 2004) heb ik karperhengels gezien van Weever die zagen er goed uit mijn vraag is daarom heeft er iemand ervaring met deze hengels?[/quote]
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

18-09-2004 20:32

[quote]Ik ken mensen die Weever hengels hebben gekocht, schijnt idd niet duur te zijn, maar ze hebben er allemaal wel wat mee gehad.
[/quote]

Kijk hier heb ik wat aan, dit soort informatie zoek ik er zijn namelijk veel hengels die er mooi afgewerkt uitzien maar ik wil wel betrouwbare hengels. Ziet er dus niet naar uit dat ik weever hengels ga kopen of iemand anders moet me kunnen overtuigen dat deze hengels wel betrouwbaar zijn.

Ik zit op dit moment te twijfelen, hengels 2de hands of nieuw heb inmiddels ook besloten dat ik er best iets meer voor wil uitgeven. Mischien wacht ik carp 2005 wel even af. Ik moet het nog wel een paar maandjes kunnen volhouden met m'n hengels die ik nu heb.

Kan ik ook even doorsparen, heb al wel geld voor hengels maar molens zijn ook best wel handig :D
Plaats reactie