nieuwe delkims txi plus


Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin van grol
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-08-2004 19:16
Locatie: renswoude

25-08-2004 19:29

ben van plan om nieuwe delkims te gaan kopen,txi plus
welke swingers passen daar goed bij,en waar kan ik ze het beste kopen.
heb al een paar keer gelezen over een site in belgie.http://www.fishing.be/
heeft wel de goedkoopste prijzen ,maar weet eigenlijk niet of dat wel goed werkt,ben niet een voorstander van de betaalwijze via internet.


groetjes erwin

:D

p.s ben net nieuw op dit forum ,dus weeet nog niet hoe het allemaal werkt :lol:
je kan beter vissen,dan werken.
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

25-08-2004 19:33

ik heb ook txi plus, het nadeel is dat het aan/uit schakelaartje, en de antenne van je Draadloze SB vaak in de weg zitten, mijn tijdelijke oplossing is nu dat ik gewoon merkloze flutswingers heb gekocht van 7 euro :roll: de houder van deze swingers laat toe dat je je pieper aan of uit zet, en je kunt je swingers er normaal opschuiven... moet zelf ook nog kijken voor een beter alternatief... :roll:
Rogier van der Vaart

25-08-2004 23:20

Gewoon de Nitelite van Delkim erbij aanschaffen heb je ook geen probleem met je aan-/uitschakelaar
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

26-08-2004 08:17

daar gaat mn geld :cry: :P
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

26-08-2004 08:44

Erwin, ik heb van die opzet stukjes gekocht (quick lock) waardoor de pieper een paar centimeter hoger komt te staan, heb je geen problemen meer met het bereiken van je aan en uit knopje. Bijkomend voordeel is dat je de delkims zeer gemakkelijk van de buzzerbar of bankstick af kan halen :wink: werkt echt perfect ! Je vraag mbt de swingers begrijp ik niet helemaal, maar ik gebruik gewoon de MKII swingers ...
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Reinder van Lune

26-08-2004 08:47

Ik gebruik gewoon de mk2 swingers van fox icm met de delkims txi plus.
Het enige lastige is het aan en uit zetten van je optonic, omdat het opzetstukje van je swinger in de weg zit. Ik druk gewoon dit opzetstukje opzij zodat ik erbij kan.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

26-08-2004 09:11

beste erwin

je zegt dat je geen voorstander bent van betalen via internet.
mag ik je erop wijzen dat je niet betaald via internet maar alleen besteld.
http://www.fishing.be is een 100% betrouwbare internet winkel,je gaat naar de site kijkt wat je wilt hebben,belt Johan Demeulenaere (eigenaar van die toko) vraagt of alles op voorraad is,zoja maak je het geld over en zodra hij het ontvangen heeft gaat het per koerier naar jouw toe.
easy makkelijk en goedkoop......nou ja goedkoop :-? goedkoper dan de meeste winkels hier in nederland.
ik bestel er tegenwoordig ook als ik iet nodig heb.......
dit effen ter info....en uhhh welkom op het forum

mvg


viktor
Reinder van Lune

26-08-2004 09:14

Wat Viktor zegt klopt!
Ik heb mijn txi's daar ook weg!
Je bent een dief van je eigen portomonee als je hier in Nederland de txi's gaat kopen!
Gewoon die piepers bestellen bij Demeulenaere!
Reinder van Lune

26-08-2004 10:15

Hey Peter,
Waar heb jij dat quick lock systeem gekocht?
Groeten,
Reinder
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

26-08-2004 10:23

Misschien een kleine tip over het betalen via internet.
Wat ik zelf nog weleens doe is materiaal bestellen uit Engeland en dan moet je betalen met je creditcard.
Omdat ik hier geen voorstander van ben is er een mogelijkheid voor de mensen die een creditcard hebben om een E-Wallet aan te maken.
Je krijgt dan een soort pseudoniem card voor eenmalig gebruik.
Je kunt dan zelf bepalen wat voor een bedrag eraf mag gaan.
Een hacker kan dus hier niets mee het lijkt mij dan ook de meest veilig manier van betalen via het internet.
Groetjes Rein
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

26-08-2004 11:55

Erwin,

Je kan in principe elke swinger gebruiken bij je Delkims, maar dat is logisch ;) Zoals al eerder is gezegd, kunnen Fox swingers/hangers problemen geven. Het bevestigingpunt zit namelijk voor de aan/uit schakelaar van de Delkim.
Dit is makkelijk op te lossen door spacers te gebruiken, maar persoonlijk vind ik dat geen mooie oplossing. Wat ik heb gedaan met mijn Euroswingers is het volgeden. Met een zaagje heb ik domweg het bevestigingspuntje uitgezaagd. Nu kan ik wel bij de schakelaar (hetzij met behulp van een boilienaald of een stevig takje :wink: ).

De Euroswingers zijn trouwens een echte aanrader: deze kan je gebruiken voor zowel de kantvisserij, als de afstandvisserij!
Gebruikersavatar
lieuwe droog
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00

26-08-2004 12:25

[quote="Peter Feddes"]Erwin, ik heb van die opzet stukjes gekocht (quick lock) waardoor de pieper een paar centimeter hoger komt te staan, heb je geen problemen meer met het bereiken van je aan en uit knopje. Bijkomend voordeel is dat je de delkims zeer gemakkelijk van de buzzerbar of bankstick af kan halen :wink: werkt echt perfect ! Je vraag mbt de swingers begrijp ik niet helemaal, maar ik gebruik gewoon de MKII swingers ...[/quote]

Peter,

Waar heb je die opzet stukjes (quick lock) voor je delkim gekocht??
Ik heb namelijk zelf ook de MK2 swingers en ik vind het erg verevelend dat je niet bij het aan/uit knopje kan komen dus zo'n opzet stukje zou alles oplossen...
Reinder van Lune

26-08-2004 12:26

Ze zijn hoorde ik net van peter bij Vlemmix te verkrijgen !
Gebruikersavatar
erwin van grol
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-08-2004 19:16
Locatie: renswoude

26-08-2004 19:04

mij vraag over de swingers was inderdaad ,dat je moeilijk bij de aan en uit knop kon komen.
heb nu gelezen dat er verschillende opties zijn .(quick lock)
dus dat moet geen probleem opgeven.

iedereen bedankt voor de reacties.
weer wat geleerd

mzzl erwin :oops:
je kan beter vissen,dan werken.
Gebruikersavatar
vandaele kjell
Berichten: 24
Lid geworden op: 22-01-2004 21:24

06-09-2004 23:56

en de piepers zelf zijn jullie daar tevreden van
werk het draadloze systeem goed
en de geluiden duidelijk hoorbaar
waterdicht geen probleem

thanks
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

07-09-2004 10:01

Wat is nou eigenlijk het bereik van die Txi plus???

Het hoeft van mij geen 200-300 meter te zijn, maar Fox vermeld wel het bereik bij de RX (200m) en STR (60m).

Delkim vermeld het bereik niet in de specificaties.

Wilco
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

07-09-2004 11:04

Heb gemerkt dat het bereik bij de nieuwe delkims meer afhankelijk is van de positionering van de hengels dan bij de oude delkims. Heb in Frankrijk een bereik van meer dan een kilometer gehaald met de oude delkims (had nog een txi van een kameraad van me aangesloten op mijn souderbox, hij zat ongeveer een kilometer van mij verwijderd!! en ik kon meegenieten hoe hij 's nachts een beet van een brasem kreeg)

De nieuwe delkims presteren minder qua bereik op het moment dat de hengels beneden aan een dijk staan, er veel begroeing tussen delkim en ontvanger staat. Toen deden ze het na een 40 a 50 meter al niet meer. Bij vlak terrein is 2 a 300 meter geen probleem. Bij de oude heb ik geen enkele maal gehad dat ze geen ontvangst hadden bij de moeilijkere positionering. Op zich wel jammer, maakt het verstoppen van de hengels wat lastiger omdat je hier meer rekening mee dient te houden.

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

07-09-2004 23:35

Hallo Wilco,

Gevonden in de specs van RX plus:
DUAL RANGE SETTINGS - Distant (D) up to 200 metres plus and Local (L) up to 50 metres (subject to bankside obstructions and atmospheric conditions)

Cheers Arend
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-09-2004 22:23

[quote="Arend Bleijerveen"]Hallo Wilco,

Gevonden in de specs van RX plus:
DUAL RANGE SETTINGS - Distant (D) up to 200 metres plus and Local (L) up to 50 metres (subject to bankside obstructions and atmospheric conditions)

Cheers Arend[/quote]


RX is toch van Fox?? :roll:
K wist nog niet eens dat die functie op de RXen zaten :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-09-2004 22:58

[quote="Koen de Been!"][quote="Arend Bleijerveen"]Hallo Wilco,

Gevonden in de specs van RX plus:
DUAL RANGE SETTINGS - Distant (D) up to 200 metres plus and Local (L) up to 50 metres (subject to bankside obstructions and atmospheric conditions)

Cheers Arend[/quote]


RX is toch van Fox?? :roll:
K wist nog niet eens dat die functie op de RXen zaten :roll:[/quote]

een RX plus is de receiver van Delkim plus...............................
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

09-09-2004 09:16

Ok bedankt Dennis! :wink:


Fox RX en Delkim TXI-plus haalde ik doorelkaar qua ontvanger :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

14-10-2004 15:46

Weet iemand of de oude Txi en de nieuwe Txi Plus met elkaar uitwisselbaar zijn?

Dus werkt een oude Txi op een nieuwe Txi Plus (RX) ontvanger of andersom?

Wilco
Plaats reactie