Schepnet


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

20-08-2004 15:56

Mijn vismaat en ik wouden een stevig, sterk en niet al te duur landingsnet gaan kopen. Wij zaten nu te denken aan het volgende net:

X2 karpernet professional glas fiber, met een armlengte van 1,25 meter en een steellengte van 1,85 meter.

Doen of niet doen?


Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

20-08-2004 18:04

Hey Pim,

Ik heb een soortgelijk net, alleen dan van ukcarp.. en die werkt perfect! die heeft alleen een (volgens mij plastic of een ander soort kunstof) spreidblok.. maar zolang je maar niet ruig met die netten (dus niet keihard door het water heen halen voor de lol, gewoon die vis er rustig mee scheppen, klaar.) omgaat zijn het hele degelijke netten! Vooral als je niet al te veel hebt te besteden en toch nog iets degelijks wilt hebben.

Mvg, Tobias boot
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

20-08-2004 20:47

Ultimate MK 2 is ook een optie. 40 euro voor een degelijk net!
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

20-08-2004 21:37

Dit schepnet heb ik zelf ook, en ik moet zeggen dat ie het na een jaartje nog aardig volhoudt. Langer dan ik had verwacht, want na een paar maandjes knapte het touwtje tussen de 2 armen en ik constateer regelmatig gaten in het net (die er niet inhoren, voor de duidelijkheid :P )
Deze heb ik eigenhandig gerepareerd met sterk vliegertouw.

Al met al kun je er voor korte tijd aardig mee uit de voeten.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

20-08-2004 22:59

toevallig heb ik voor dat net (mk2) nieuwe balijnen moeten kopen. Helaas niet op voorraad, dus maar een ander net gehaald.
vanuit het sprijdblok was 1 balijn afgebroken. Dat komt omdat deze er vrij strak in zitten. (vind het nog steeds raar dat ie niet eerder was afgebroken)
Verder voor die prijs een mooi net. Ik heb er 1,5 jaar plezier van gehad.

Groeten,.

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
jan van kranenburg

21-08-2004 02:18

Luuk,

Eigenlijk zou je dat merk moeten "afbranden".
Bij normaal gebruik (neem aan dat je dat deed) mag zo'n net niet na
1 1/2 jaar aan vervanging toe zijn.

Consumenten hebben veel rechten.


mvg

Jan
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

21-08-2004 06:37

hehe misschien is dat wel heel lang voor hem...vriend van mij gooit ook voortdurend met zn spullen :lol:
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

21-08-2004 10:49

Jan,

40 euro voor een net is helemaal niet veel. (toen kostte ie 50 euro)Ik vind het nogsteeds een wonder dat ie het 1,5 jaar heeft uitgehouden.
Een net moet van mij niet veel kosten. Zoals Casper zegt, gooi ook ik vaak met mijn net. Tijdend een dril moet ik regelatig naar de vis lopen waardoor het net voor mij uit word gegooit.

Na de landing van een vis laat ik ten alle tijden de balijnen in het sprijdblok zitten. Het is me vroeger namelijk 1 keer gebeurt dat ik de balijnen uit het blok wilde halen en dat zodoende de vis er gewoon weer uit zwom... :oops:
Ik pak nu 1 hand bij het sprijdblok en 1 hand bij het touw tussen de balijnen. Zo komt er een behoorlijke kracht op te staan(er hebben namelijk zo als je weet al vele kilo's ingelegen) waardoor deze uitijndelijk breken zoals nu het geval is.

Ook schoten de laatste tijd de balijnen door mijn net omdat deze gewoon kapot zijn omdat ik altijd gewoon door takjes heen schept.
En Jan, wat werkt nou beter dan met een schepnet je stel wiervrij te maken :lol: ....??

Waarom zou je een duur schepnet kopen met een merkje erop. bv. fox of nash. Je betaald je er helemaal zuur aan. En het gaat echt niet 3 keer zo lang mee. Een nieuw net + balijnen voor zo'n ultimate netje kostte me 20 euro. en ik kan weer 1,5 jaar vooruit.
Hoelang doe je met een fox net? 4 jaar? lijkt me sterk.
40 + 20 + 20 = 80 euro. (dan vervang je wel 2x alles) Een beetje redelijk fox net kost al gouw meer als 80 euro.

Groeten,

Luuk
ps. sorry voor de schrijffouten. ik had alles af komt er een popup in het scherm die ik met alt + F4 wil afsluiten. die K*T computer sluit natuurlijk weer net dit scherm af.... :evil: dus alles maar weer opnieuw schrijven. Nu had ik geen zin meer om het door te lezen....
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

21-08-2004 12:10

Luuk,

Waar kun je die baleinen dan bestellen en wat kosten ze?

Joris
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

21-08-2004 12:56

die balijnen kunnen ze gewoon in de viswinkel bestellen.
balijnen + net kosten iets van 20 a 25 euro

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

21-08-2004 14:06

Wel Luuk hoelang gaat een net mee?
Jij schrijft ongeveer drie a vier jaar, dit vind ik kolder.
Een goed kwalitatief landingsnet gaat als je er tenminste goed op past aanzienlijk langer mee.
Ik heb mijn net van Keenets nu al zo'n 15 jaar en het net is nu dan ook aan gort.
Terwijl de armen en de steel nog goed zijn.
Al heb ik nu al een MCF net gekocht, die aan mijn eisen voldoet.
Dit net is niet goedkoop maar ziet er kwalitatief erg goed uit.

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat kwaliteit en hoe je er mee omgaat wel degelijk de levensduur van een landingsnet bepalen.

Groetjes Rein Dekker
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

21-08-2004 14:19

Rein,

hoelang een net mee gaat heeft te maken met een aantal factoren. Hoe ga je ermee om, hoeveel vis je en hoeveel vissen land je erin? Mijn vorige net ging ook 8 jaar mee, was gewoon een albatros net van 50 gulden. In die 8 jaar heb ik ook heel weinig gevist.

Dit jaar heb ik een ultimate aangeschaft en die bevalt me tot nu toe goed. Welke versie weet ik niet. Dit net heeft een sterk spreidblok niet van plastic of kunststof. Net koste mij 60 euro'tjes.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

21-08-2004 15:35

Ik meende dat ik toch duidelijk genoeg was.
Of dacht je dat ik haast niet viste???????????
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

21-08-2004 21:05

[quote]Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat kwaliteit en hoe je er mee omgaat wel degelijk de levensduur van een landingsnet bepalen.
[/quote]

die netten zijn niet gebouwt om er mee te gooien e.d. dus het zal echt niet uitmaken of je een fox nash of ultimate net hebt... ze zullen waarschijnlijk allemaal even kort meegaan....dus als je niet echt voorzichtig bent, zoals luuk, is het niet slim om fox of nash te kopen denk ik :lol: als je erg zuinig bent met je net (zware vis boven de 20 pond niet scheppen maar afknippen ofzo :lol:) zal het wel uitmaken of je fox of ultimate hebt denk ik...
Plaats reactie