Draadloze oplossing piepers FOX & Delkim


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

26-05-2002 17:57

Ik zit een beetje in een tweestrijd tussen piepers, en verwacht er dus iets meer van dan ik vroeger deed.
Ik wil dus piepers die in te stellen zijn op gevoeligheid, maar tevens draadloos zijn te gebruiken met sounderbox...
Oftewel een paar keuzes FOX RX Digital en FOX LXR, beide draadloos en alles ingebouwd.
Of
Delkim TX-I gevoeligheid, en draadloos ontvanger ingebouwd.
Van beide hoor je veel verschillende goed/slechte dingen..
Maar wat mij opvalt, iedereen heeft het over dat delkim tx-i's erg duur zijn, terwijl ik ze voor onder de 150 euro zie staan, wat ik niet kan zeggen van de genoemde FOX range.
Waar het me omgaat is eigenlijk o.a. de ontvangst van de sounderbox en gevoeligheid die beide merken bieden.
En is er iemand die me wat kan vertellen van de Delkim TX-I over de antenne die naast de schroef bevestiging zit, lijkt me namelijk dat deze niet ver genoeg van je buzzerbar afzit, zodat ie of tegen de schoef van je buzzerbar draait of tegen de onderkant van het horizontalegedeelte of is dit schijn.
Wie kan me een beetje opweg helpen? alvast bedankt.

Edward
Pieroni Levi
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-05-2002 02:00

26-05-2002 19:03

hallo,Edward ik heb de LXR'S van fox wat betreft het bereik gaat toch zeker 150meter voor de gevoeligheid heb je twee mogelijkheden of de magneet roller met 5 posities. Of de vibratie die kun je ook instellen maar die is zeer gevoelig!
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

26-05-2002 19:08

ik heb zelf 3 draadloze delkims, werken perfect hoor.
de afstand weet ik niet precies, ik denk hetzelde als de fox.
wat de antenne betreft, is geen enkel probleem, het enigste nadeel is dat als je swingers gebruikt je wel verhogingsschroeven zult moeten kopen .
je komt namelijk bijna niet meer aan de on/of knop. groetjes roy
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

26-05-2002 19:19

En als ik dus swingers gebruikt kan ik dan echt niet meer bij de aan en uit switch?
En die verhogings schroeven, wat moet ik me hier dan bij voorstellen? heb je hier ergens een foto van?
Heb wel iets gezien op de website van delkim, voor bevestigen van draadloos systeem op de STD versie.
Draai je die verlenings schroeven er appart in? zodat je dus de schroeven die erin zitten als het ware vervangt?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

26-05-2002 21:07

Dus ik kan dan de TX-I wel gebruiken icm een swinger of hanger..
Kan iemand een plaatje of foto posten, zodat ik het even kan zien zonder dat verlengstuk, en met een swinger?
heb namelijk op de site van delkim zelf een plaatje gezien waarop ik dit dus niet goed kon zien, of dat er daar inderdaad een verlengstuk werd gebruikt.

alvast bedankt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Edward van Berkum op 2002-05-26 21:09 ]</font>
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-05-2002 10:54

Hallo,

Ik gebruik zelf de delkims met tx2000 zenders eronder, hierbij heb ik helemaal geen problemen om bij de on/off switch te komen wanneer mijn swingers eronder hangen. Nu wordt het knopje nl. 'verlegt' naar voren d.m.v een hefboompje op de zender.

MVG LvDinter.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

27-05-2002 11:09

Edward, geef mij jouw Email adres maar dan maak ik een paar kleine digitale fototjes voor je waar alles duidelijk op staat en zonder verlengstukken, ik gebruik mijn txi's in combinatie met MK2swingers van fox op een standaard buzzerbar van solar.
het enige nadeel is dat je om de piepers aan te zetten even het voetje van de swinger moet verdraaien en weer terug moet zetten. kleine moeite stelt nix voor.
Opschroeven van het voetje en de delkim is ook geen punt, gewoon tegelijkertijd draaien.

Je kan natuurlijk ook jouw buzzerbar en swinger mee nemen naar een hengelsport zaak en daar de txi er op zetten om te testen, dan heb je live beelden.
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

27-05-2002 11:13

Hallo, ik vis ook met Delkims met de tx2000 zender er onder, voordeel: als je zendertje niet meer werkt heb je nog je Delkim terwijl het zendertje weg is voor reparatie, moet wel zeggen ik heb ze nu 4 jaar en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.
Bij mij zat de verlengschroef ingesloten, want om je zenders onder je delkim te plaatsen heb je ze ook nodig. Dat is gewoon dezelfde schroef als deze die er standaart in zit maar enkele cm langer.Die schroef kan je dan altijd laten zitten, of je nu met of zonder swinger of zender vist. Wat het aan en uit knopje betreft is dat met die zenders er onder prefect opgelost met dat hefboompje.
En mijn swingers, die staan er zonder prob onder, zie maar http://communities.msn.be/homepagegino/ ... PhotoID=33
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

27-05-2002 19:01

voor ik ik in ieder geval iets ga kopen, neem ik hoe dan ook even me buzzerbars mee, wil problemen achteraf voorkomen.
alvast bedankt voor de foto's

Groetjes

Edward



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Edward van Berkum op 2002-05-28 13:17 ]</font>
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

28-05-2002 13:20

Gino, hoe bevestig je dan die verlengschroef?
maak je je delkim dan open ofzo?
en verwissel je de schroef?
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

29-05-2002 12:22

Gewoon via het compartiment waar de batt zit, fluitje van een cent.
Greets
Plaats reactie