wier problemen losschieters


Plaats reactie
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

04-08-2004 15:15

ik heb een nieuw water ondekt en nu hefft mijn maat al iets van 11 aanbeten gehad en bijna alles verspeeld.
het is een strandje en er ligt ongeveer 10 tot 15 meter breed een wierbed.
wij denken dat het daardoor komt,je slaat aan na een run voelt effe de vis en dan zit je muurvast en is de vis er alweer af.
zijn er mensen die weten hoe je zo n probleem zou kunnen oplossen?
de hengels staan al naar de hemel zo hoog maar het mag niet baten.
help ons.
alvast bedankt.
peter :evil:
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

04-08-2004 16:13

lig je heel dicht tegen het wier?
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

04-08-2004 17:27

Peter,

als je dicht tegen het wier vis kan je 2 dingen doen.

1-Dicht op je hengels gaan zitten en zodra je een run krijg gelijk hard aanslaan en je slip dicht, de vis kan dan nergens.
Er zit alleen ook een nadeel aan, als het een grote vis of klein en hij vecht heel hard dan zegt je lijn nog ping en ben je nog alles kwijt.

2-Het zelfde als bij het eerste om te voorkomen dat hij niet te ver in het wier zwemt maar de slip wel lichtjes open voor eventueel als tie hard vecht, alleen dan moet je een bootje bij je hebben, als je aangeslagen heb hou jij gewoon je lijn strak. Je maat pakt de boot en je kan het water op, je moet dan je lijn goed strak houden als je de boot instapt anders schiet tie als nog los. Je vaart naar de plek waar de vis zit en gaat er boven hangen, Meestal komt de vis wel los en je drilt hem verder in de boot.
Ik zou wel met ze 2en in het bootje gaan dat is wel handiger.

Als de vis ver door het wier is gezwommen doet hij meestal niet zoveel omdat het wier allemaal aan de lijn hangt. Dit kan je er het beste vanaf halen als je aan het drillen bent (niet aan je lijn zittewant dan kan die breken) omdat je anders een grote bonk wier aan je lijn heb hangen waardoor het moeilijker is om te schepen en te drillen.

Maar als je niet met een boot op het water mag kan je nog altijd met je waadpak het water ingaan maar ik weet niet hoe diep het water is dus dat ken niet altijd.

veel succes ermee.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie