Af en toe maar.


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

23-07-2004 00:28

Ik vis maar af en toe, ik heb niet meer veel tijd hiervoor. Natuurlijk nu ik drie weken verlof heb, heb ik genoeg tijd.
Vorig jaar deed ik het al, en dus nu dit jaar weer, en zelfs meerdere keren.
ik heb dit jaar al een paar keer op snoekbaars gevist met resultaat, ook met witvis, maar het karpervissen is toch wat ik wil!

OMdat ik zo weinig tijd heb, beperk ik me tot het drijvend vissen op karper, gewoon zoals in de ouwe tijd met de broodkorst in het gemeentevijvertje.
Vandaag nog eens langs geweest om te zien als ze actief zijn, en ja idd, alé achtief, ze zwemmen toch aan de oppervlakte.
vorig jaar heb ik 4 keer drijvend gevist met de broodvlok, waarvan 1 vis is geland en 2 kwijtgespeeld wegens te laat aan te slaan. OOk geraakt ik niet ver omdat ik met een karperhengel van 3en een halve lb viste en die is nu verkocht.
Nu ga ik dus een nieuwe hengel kopen, ene dat stevig genoeg, is, prijsklasse iets van een maximum tussen de 80 en 100 euro.
Een hengel waar ik nog af en toe mee op snoekbaars kan met dood visje en dus ook alleen drijvend vissen op karper.
Dus hij moet sterk genoeg zijn, maar ook een fijn licht hengeltje, zodat ik de sport toch voel want zo groot zijn de karpers daar niet, iets van een 70cm maximum. alhoewel er vette tussen rondzwemmen.

Welke soort hengel raden jullie me aan?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

23-07-2004 11:50

Zo'n snoekbaarshengeltje waarmee men een hoempie ploempie pen mee wegzet. Perfect daarvoor...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
pepijn swagemakers

23-07-2004 13:11

tot 70 cm met een paar uitschieters?

een spinhengel, met een werpgewicht van20-50 gram, bij een lengte van 3 meter. Ik vis hier zelf ook mee als ik even met de korst ga vissen, het voldoet prima en je moet er karper van dat formaat makkelijk veantwoord mee kunnen drillen. ik zou er trouwens wel een beetje een stevige molen op zetten, gewoon een karpermolen dus. dyneema er op is ook wel aan te bevelen,sommige gevlochten lijnen drijven namelijk, dus heb je niet die lus in het water die vaak karpers afschrikt.

MVG Pepijn
Plaats reactie