Micron Sx, welke sounderbox?


Plaats reactie
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

17-07-2004 17:05

Welke sounderbox past op de Micron SX?
(XB1 & 2 hoef ik niet :roll: )
deze Micron heeft digitale technologie, dus ik dacht zelf dat de RX er ook wel op zou passen, maar dit klopte dus niet.
Er is er wel een, maar, deze heeft maar 1 Led, en 50 meter bereik :roll:
Ik zoek er dus 1 met 3 of 4 Leds, en 200 meter bereik.
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

17-07-2004 20:01

De Fox Txr! 200 meter bereik en ook digitaal!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-07-2004 11:38

Waarom tweehonderd meter bereik???

Moet je niet wat dichter bij je hengels blijven??

In vele vergunningen is inmiddels een maximale afstand visser - hengels vermeld.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

18-07-2004 15:24

[quote="Michel Hollaar"]Waarom tweehonderd meter bereik???

Moet je niet wat dichter bij je hengels blijven??

In vele vergunningen is inmiddels een maximale afstand visser - hengels vermeld.[/quote]

Er staat ook bij die sounderboxen ;
"Afhankelijk van atmosferische omstandigheden".
Dus, niet altijd haalt hij ook daadwerkelijk die afstand.
Ook vis ik vaker met 2 man, en dan wat verder uit mekaar. Dan zou ik dus , mijn sounderbox, in mn maat zn tent kunnen leggen zodat hij weet wanneer ik beet heb.
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

18-07-2004 15:28

heb zelf een fox SX extension box. met kabel, diefstalbeveiliging en winterstand. niet meer nieuw in de winkel, maar wel een ideaal ding als je er 1 vinden kan
groetjes Da Fox
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

18-07-2004 15:29

[quote="Kees Vaags"]heb zelf een fox SX extension box. met kabel, diefstalbeveiliging en winterstand. niet meer nieuw in de winkel, maar wel een ideaal ding als je er 1 vinden kan[/quote]

Ik zoek een draadloze :wink:
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

18-07-2004 15:34

maat, slip of the eye....
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-07-2004 17:51

Marcel,

in de vergunningen waar ik het over heb wordt er over maximale afstand van 25 meter gesproken, bij deze afstand heb ik geen maat nodig om te weten of ik beet heb of niet :-?

Trouwens zoals jij het uitlegt zit je maat met een probleem, dan vist hij namelijk met vier hengels :o

Voor de goede orde: ook ik heb een draadloze sounderbox ( Delkim TXI )
omdat ik niet wil dat mijn omgeving hoeft mee te genieten van het feit dat ik beet heb :wink:
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

19-07-2004 11:18

[quote="Michel Hollaar"]Marcel,

in de vergunningen waar ik het over heb wordt er over maximale afstand van 25 meter gesproken, bij deze afstand heb ik geen maat nodig om te weten of ik beet heb of niet :-?

Trouwens zoals jij het uitlegt zit je maat met een probleem, dan vist hij namelijk met vier hengels :o

Voor de goede orde: ook ik heb een draadloze sounderbox ( Delkim TXI )
omdat ik niet wil dat mijn omgeving hoeft mee te genieten van het feit dat ik beet heb :wink:[/quote]

Ik denk dat jij me niet helemaal begrijpt :)
Als ik op een water vis waar ik bv. een waadpak nodig heb, en een boot om de vis te drillen, en ik zit daar helemaal alleen , dat is knap lastig.
Dan zou een vismaat bv. de hengel even over kunnen nemen , zodat ik mezelf in het waadpak kan hijsen, en de boot in kan.
Dit heeft niets met 4 hengels te maken.

De TXR heeft een bereik van 200 meter, is digitaal (dus geen zender nodig), en heeft 3 of 4 leds. De andere draadloze sounderbox, die heeft slechts 1 led, en heeft een zender. Zoals je al hebt kunnen lezen, zoek ik dus een sounderbox met 3 of 4 leds.

Ook ik ben niet zo'n voorstander van het feit dat iedereen weet wanneer ik beet heb, als ik het volume van mijn beetmelders helemaal open heb staan. Ik probeer ook zoveel mogelijk bij mijn hengels te blijven, maar het kan voorkomen dat ik bv. iets vergeten ben, zodat ik even naar een vismaat moet. Steeds de hengels uitdraaien is ook geen optie, vind ik.

Ik hoop dat je nu weet wat ik zo ongeveer bedoel. :wink:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-07-2004 18:14

Neen,

ik snap niet dat je helemaal alleen zit en dat dan een vismaat je hengel even overneemt. :o

Dus of je vist niet alleen en heb je een vismaat op de kant bij de hengels terwijl jij je lijnen uitvaart of uitloopt. ( Geen 200 meter bereik nodig )

Of je vist wel alleen, denk je dat je dan op tijd terug bij je andere hengel bent als jij op laten we zeggen 100 meter uit de kant loopt of vaart en deze gaat af??????

Uit ervaring kan ik je meedelen, als je genoeg geluk,de vis voldoende zwemruimte en jij genoeg lijn op je spoelen hebt zitten hebt dan wel.

Zo duidelijker voor je??

In ieder geval wens ik je veel succes en mooie vangsten toe.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 20-07-2004 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

20-07-2004 12:48

[quote="Michel Hollaar"]Neen,

ik snap niet dat je helemaal zit en dat dan een vismaat je hengel even overneemt. :o

Dus of je vist niet alleen en heb je een vismaat op de kant bij de hengels terwijl jij je lijnen uitvaart of uitloopt. ( Geen 200 meter bereik nodig )

Of je vist wel alleen, denk je dat je dan op tijd terug bij je andere hengel bent als jij op laten we zeggen 100 meter uit de kant loopt of vaart en deze gaat af??????

Uit ervaring kan ik je meedelen, als je genoeg geluk,de vis voldoende zwemruimte en jij genoeg lijn op je spoelen hebt zitten hebt dan wel.[/quote]


Een van ons heeft een cursus begrijpend lezen nodig.. :roll:
Nou ja, boeiend, in ieder geval kies ik voor 200 mtr , wat jouw standpunt ook mag zijn, ik blijf hierbij.
Plaats reactie