spro strategy penhengel.....


Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick degen
Berichten: 315
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Huissen

11-07-2004 21:57

Wie is er bekend mee in de omgang van deze penhengel.....ik ga voor de 3.90 1,5 lb uitvoering.......greetz pat
Marco Sanders
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-04-2002 02:00

12-07-2004 11:41

Hallo Patrick,

Ik heb precies die hengel die jij beschrijft. Ik vind het een fantastische hengel om mee te pennen en te korsten. Het is wel een hele lichte hengel met een schitterende buiging. Ook over afwerking ben ik te spreken: mooie klasieke ogen (van die stalen gladde ogen)en een mooie kurken handgreep. Vrienden van mij hebben andere penhengels gekocht maar hebben er zeer veel spijt van dat ze deze niet hebben genomen.
Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-07-2004 12:12

Hoi Patrick,
Ik moet toegeven dat ik nogal "merkengeil" ben en niet snel een fabrieksstok zal kopen.
totdat ik zo'n 2 jaar geleden deze hengel zag en mezelf voornam dat wanneer ik een keer een fabrieksstok zou kopen,het deze zou worden.
Maar........................als je de hengel in je hand neemt en je enigzins "verstand" hebt van hengels,merk je dat er iets niet aan de hengel klopt.
Of je er nu een molen aan hangt of niet,wanneer je hem in de hand hebt valt de hengel gewoon naar voren,dus met de top op de grond.
Reden is dat er niet over de balans van de hengel is nagedacht.
Oplossing is om ter compensatie een loodgwicht aan te brengen in het handvat zodat de hengel weer in balans ligt wannneer je hem in de handen neemt.
Verder prima keus naar mijn mening.

Dennis

PS overigens niets nieuws,want dit foefje wordt al HEEEEEL lang toegepast in de hengelbouw...................
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

12-07-2004 19:14

Kan zelf geen bezwaar vinden in de opmerking/bemerking van Dennis (jeeh man, je denkt wel over alles na hè :wink: ), maar goed, ik ben pas vier jaar aan het vissen op karper.

In ieder geval: ik heb inmiddels twee van deze hengels, en ben er zeer tevreden erover. Gebruik ze trouwens ook voor het zinkvissen op (prut)slootjes, en tot volle tevredenheid, aangezien een 2.75 lbs hengel in zo'n geval meestal "overdone" is.

Drileigenschappen: zeer soepel, snelle actie, buiging op felle uithalen tot in het handvat, maar tot nog toe nooit zonder het gevoel te hebben, dat ik power ontbeer.

Het lijkt verdorie wel een salespraatje.

groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
patrick degen
Berichten: 315
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Huissen

12-07-2004 20:06

Nou kijk eens aan ,er wordt snel gereageerd,mijn hartelijke dank daarvoor,voor mij staat de keuze vast,ik zal eens een bezoek brengen bij de plaatselijke dealer,en dennis ik zal es kijken of het deze man ook op gaat vallen!!! greetz pat
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

13-07-2004 10:05

Ted,

even off-topic:

wat versta jij onder zinkvissen, bedoel je hier het vastlood systeem mee?

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

20-07-2004 23:05

Patrick,en ??
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

20-07-2004 23:26

Hoi Patrick,
ff een reaktie op je vraag.
1 Dennis heeft volkomen gelijk;;er zit een verkeerde verdeling aan/op de hengel.
Ik heb er enige weken mee gevist en ondanks het wisselen van diverse molens,voelt de hengel "vreemd"aan.
Ik heb hem weggedaan.
Ook mijn hengelsportwinkelier beaamde het.
Ik hoop voor je dat je het zelf ook voelt.
mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Yves vd Spelt
Berichten: 49
Lid geworden op: 16-07-2004 17:10

22-07-2004 09:37

[quote]Reden is dat er niet over de balans van de hengel is nagedacht.
Oplossing is om ter compensatie een loodgwicht aan te brengen in het handvat zodat de hengel weer in balans ligt wannneer je hem in de handen neemt.
Verder prima keus naar mijn mening.[/quote]


Als ik het goed begrijp haal je de dop achterop eraf en prop je wat lood erin?? Heeft iemand dat ook in "het echt met" deze hengel gedaan.

Ik ben overigens wel zeer tevreden over deze hengel maar wat dennis beschrijft is wel waar, de hengel kiepert naar voren. In de praktijk vind ik het niet echt boeiend omdat ik de hengel vaak toch in het gras laat rusten en met 1 handje in buurt van de molen blijf.
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

22-07-2004 20:28

[quote="jan ververs"]Ted,

even off-topic:

wat versta jij onder zinkvissen, bedoel je hier het vastlood systeem mee?

Jan[/quote]

Sorry Jan,

Tijdje geen tijd gehad om het board op te gaan.

idd zowel vastlood (tot ong 60 gram met locjaw, max 10-20 m uit de kant) als schuivend lood op lijn.

Heb goede ervaringen ermee, aangezien je dan op die korte afstanden niet al te bang hoeft te zijn dat je teveel druk zet op de vissemond. (althans, als je voor de kant niet ook met volle druk drilt :oops: ; tot mijn schande op een avond vier lossers )

Dit omdat de hengel een zeer mooie actie heeft (soepel!!!)

groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
patrick degen
Berichten: 315
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Huissen

22-07-2004 22:13

Nou ok,bedankt voor de reacties,ik ben er dus nog niet helemaal uit,maar heb me niet over laten halen door die bewuste hengel te kopen...

Molen eraan gehangen,en gevoeld,inderdaad er zit enige onbalans in,dat wel,ook zonder de molen...we gaan verder op pen-tour.mzzls
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

30-07-2004 16:46

Hoi (dennis),


Ik heb deze stok in de langste versie voor het pennen aangeschaft.
Ik ken genoeg penhengels en toch is dit (voor een carbonstok) mijn favoriet, qua uiterlijk en qua visprestatie.

Want ik kijk niet naar hoe een stok is als hem alleen maar vasthoudt, maar hoe die in actie is.

En dit ding drilt, niet te zuinig. Echt heerlijk voor zijn geld. En ik leg mijn stok op de grond, ga m niet de hele tijd vatshouden. Enne, ben een sterke hollandse vent, dus die lat hou ik wel vast hoor. Mijn mening is dat er teveel gezeurt word over kwaliteit en afwerking van hengel.

want daar zit de ECHTE kwaliteit niet in van de visser hoor, die begint bij je zelf. DUS CONCLUSIE..........ok, hij valt naar voren, maar voor prijs kwaliteit kan ie bij mij niet stuk .

Neem maar eens een hengel van The Beast, dan kun je ECHT klagen....!!!!

Vriendelijke visgroet Hans
Plaats reactie