waar zou je voor kiezen als de prijs hetzelfde is


waar kies je voor!!

Peiling eindigde op 13-07-2004 21:07

1: shimano baitrunner long cast
35
55%
2: daiwa infinity X5500BR
29
45%
 
Totaal aantal stemmen: 64
Sam Bos

26-04-2007 16:56

shimano natuurlijk
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

27-04-2007 20:48

Dennis van den Bogaert schreef:Heren,

Het is zo dat ik kortgeleden heb gesproken met een van s'lands "karpercracks" welke me vertelde dat ie setjes USA 6500's verslond alsof het niets was................
Hij heeft daiwa's gekocht en ik heb hem niet meer gehoord.................
Heb zelf tijdelijk een paar BIG's Large en bevallen prima,zijn volgens mij ook geschikt voor het ruigere werk.
USA's 4500 en 6500 zijn naar mijn mening minder geschikt voor het echt zware werk.

Dennis


Hoi Dennis,

Ik viste vroeger met de Twinpowers van Shimano (xt8000) Goeie molens maar qua draadcapaciteit was het wat minder. Daar ik wou met een baitrunner vissen en er veel draad op de spoel moest heb ik de LC's aan geschaft (overtuigd shimanoman, zie je) deze hebben het echter niet lang uitgehouden :evil: ze hebben absoluut niet de kwaliteit van de big baitrunner (de blauwe) en toen ben ik overgestapt naar Daiwa.
Ik heb 4 Infinity's gekocht, en wat een verademing zeg. Eindelijk molens die niet erorm groot te noemen zijn (de LC's zijn immens) die een goede slip hebben en die ook nog een sterk gebouwd zijn (kheb ze nu al meer dan twee jaar) Dat ze veel duurder zijn als de LC gaat niet op. Als je een beetje rondkijkt kan je ze kopen voor ongeveer 250€. In deze prijs is dan wel een extra spoel inbegrepen (bij de LC moet je die er los bij kopen)
Als je een LC met reserve spoel koopt ben je ook een smak geld kwijt
Enkele € meer geeft je een supermolen waar je jarenlang plezier aan beleeft.

Dus mijn conclusie: ik begrijp waarom men overstapt naar Daiwa
KLassemolens die een zeer goede slip hebben(vergelijkbaar met die van shimano) maar, en dit is zeer bijzonder, die en levenlang meegaan

Groeten
Bert
En soms...... is er karper