Sylvan Jon 1648

Plaats reactie
vinnie kuiper
Contacteer:

23-06-2004 17:02

Goedemiddag allen!

Ik heb het plan bovenstaande boot aan te schaffen, na enig sparen dan.
Vis momenteel met een Polyester V-bodem. De voornaamste reden dat ik een nieuwe boot wil is het gebrek aan ruimte in de huidige. Ook is mijn huidige boot niet al te stabiel... :-? Ik vis overigens korte (12 h max) sessies vanuit de boot

Bovenstaande boot is een aluminium platbodem van 480cmX180cm.

Heeft iemand ervaring met deze boot of een soortgelijk type?? gaarne tips, het is nogal een prijzig verhaal, dus ik doe liever geen miskoop!! :wink:

Alvast bedankt!

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Arno Spruit

23-06-2004 19:16

Vincent,

Een nadeel van een platbodem is dat hij nogal drift gevoelig is. Een beetje zijwind en je gaat alle kanten op.

Ik heb op dit moment een Sylvan Sea Breeze te koop staan bij de rubriek aanbod. Misschien is dat wat voor je.
Laatst gewijzigd door Arno Spruit op 24-06-2004 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas B.

23-06-2004 20:54

Heb zelf de 1436, de smallere uitvoering dus. Leg er een vlakke vloer in van 18-22 mm multiplex, dan wordt ie nog een stuk stabieler en ongevoeliger voor wind vanwege dat beetje meer massa onderin. Vanwege de binnenruimte echt een superding. En lekker makkelijk in te richten naar je zin.
Ik gebruik hem voor ondiep water waar hij het meest geschikt voor is. Met wat golfslag wordt het klotsen van het water tegen de onderkant van de punt wel irritant. Hele nachten doorvissen met een dergelijke boot is geen optie. Hoeft ook niet........... Hiervoor moet je echt iets groters hebben met een (klein) kajuitje. Voor groot water zou ik een polyester boot nemen met een puntvormige romp zoals een Rana b.v. Dan snijden de golven beter langs de romp i.p.v. dat de boot erdoor wordt opgetilt. Maar nogmaals, voor ondiep water echt perfect.
Die boot die hierboven wordt aangeboden is een heel mooi ding en wat meer allround denk ik. Die heeft een puntvormige romp en een vlakke bodem acher. Het beste van twee werelden dus. 10% commissie verkoper?

Voor meer vragen roept u maar.

Veel varend visplezier alvast.

Bas
vinnie kuiper
Contacteer:

24-06-2004 09:35

Arno: bedankt voor de tip en het aanbod, Boot ziet er mooi uit, helaas is de 180- breedte voor mij een pré , ook ben ik reeds voorzien van bbm e.d. Wat ik me wel af vraag: wat is de ruimte tussen de banken bij dit type?? ivm plaatsen van twee stretchers..

Bas: bedankt voor det tip! Ik vis overigens al een tijdje nachten vanuit een open boot, bevalt me prima hoor!! soms een beetje nat, dat wel :roll:

John: bedankt voor de tip!

Ik heb in ieder geval besloten om wat meer rond te gaan kijken, het water wat ik bevis valt in de categorie groot-open-veel wind-veel golfslag. en ik dobber normaal gesproken ergens op het midden rond :wink:

Een platbodem is gezien de tips dus niet helemaal wat ik zoek :-?
Ik ga gewoon weer verder zoeken naar iets anders, een brede V-bodem dan maar eens bekijken.... In de tussentijd vangen we gewoon door in de huidige boot :D

Bedankt nogmaals voor de tips, wordt zeer gewaardeerd!

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Plaats reactie